O nouă atracție în oraș. Muzeul Kitsch-ului din București
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-noua-atractie-in-oras-muzeul-kitsch-ului-din-bucuresti/

Din 5 mai, bucureştenii şi turiştii au la dispoziţie o nouă destinaţie muzeală, dedicată de această dată kitsch-ului românesc. Ea include aproximativ 200 de exponate şi poate fi vizitată în Strada Covaci nr. 6 din Centrul vechi al Capitalei.

Un articol de Petre Ivan|4 mai 2017

Noul muzeu de tip boutique se află la al doilea etaj al imobilului din Strada Covaci nr. 6 și, pe lângă sala ce găzduiește expoziția permanentă, include și o galerie unde artiștii își pot expune lucrările.

Fie că e vorba de peștele de cristal pus pe mileu, de bibelouri din perioada comunistă sau de carpete cu Răpirea din serai, cele peste 200 de exponate compun o imagine de ansamblu a kitsch-ului românesc. Aceasta poate fi dedusă și din cele șapte categorii în care au fost împărțite obiectele: Dracula, religie, comunism, design interior, gypsy, modern și make your own kitsch.

Exponatele provin din colecția personală a proprietarului Muzeului Kitsch-ului, Cristian Lica, realizată de-a lungul unor ani buni cu ajutorul consignațiilor, târgurilor de profil și altor colecționari și îmbogățită recent cu numeroase artefacte. Investiția lui în noua destinație culturală se ridică la peste 15.000 de euro.

Prețul unui bilet este de 30 de lei. „Pentru cetățenii români aplicăm o reducere de o treime din solidaritate cu faptul că ei sunt expuși la kitsch-ul din jurul lor în fiecare zi.

Contravaloarea biletului de intrare se situează în zona inferioară a marjelor de preț practicate de muzeele boutique din lumea largă”, a declarat Cristian Lică.

„În materie de kitsch, sunt și eu diletant, la fel că toți ceilalți. Nu cred că există specialiști în kitsch pentru că nu este o știință. Voi ține cont de feedback-urile și ratingurile vizitatorilor pentru a face schimbări sau pentru a îmbogăți colecția de exponate”, precizează proprietarul Muzeului Kitsch-ului.

Cât despre galerie, Cristian Lică subliniază că „Orice artist român care va vrea să expună în galeria de Kitsch Art de la etaj este binevenit. Nu există decât o singură limitare: lucrările să fie kitschoase! ”

Muzeu Kitsch 1 Muzeu Kitsch 2 Muzeu Kitsch 3 Muzeu Kitsch 4 Muzeu Kitsch 5

Foto: Muzeul Kitsch-ului din București – facebook

02
/10
/18

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe rețelele de socializare.

01
/10
/18

A apărut o necesară carte-album, „CineBucurești. 100 de ani de modernitate - Sala de cinema”, coordonată de arhitectul Mihaela Pelteacu și cineastul Laurențiu Damian. Un volum despre istoria glorioasă a sălilor de cinema din București, care trezește nostalgii dar induce și tristețe din cauza stării actuale de degradare a cinematografelor.

27
/08
/18

Făget a devenit în această vară o destinație culturală găzduind prima manifestare artistică din cadrul proiectului Cămine în Mișcare / Moving Fireplaces, eveniment ce face parte dintr-o suită de astfel de activități pregătite de Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană și Asociația Prin Banat.

16
/08
/18

În luna august, Asociația Montage dă startul celui mai nou proiect cultural „FUChS(ilis)-ISMUL, EXPERIMENT SOCIO-CROMATIC DE MUZICĂ ȘI MIȘCARE desenat cum se cuvine de Pâlnie și Stamate pe uvertura șalvarilor lui Ismail si Turnavitu de pe lângă Cârligații lui Gayk” sau, mai pe scurt, FUChSIADA, un spectacol „work in progress” conceput de Anca Maria COLȚEANU după scrierile lui URMUZ și produs de artistul Anca Maria Ciofîrlă.

06
/08
/18

Reclama online realizată de Montreal Museum of Fine Arts pentru expoziţia de vară a fost blocată de platforma Facebook pentru că folosea nuduri abstracte pictate de Pablo Picasso. Muzeul a fost nevoit să ia legătura direct cu compania, pentru a reuşi să publice online advertorialul (puteți vedea reclama video în interiorul articolului).