„O scrisoare pierdută” și „Baiadera” în cadrul Seri de Operă Online
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-scrisoare-pierduta-si-baiadera-in-cadrul-seri-de-opera-online/

Opera Naţională Bucureşti transmite în cadrul Seri de Operă Online spectacolele „O scrisoare pierdută” de Dan Dediu şi „Baiadera” de Ludwig Minkus.

Un articol de Liliana Matei|16 aprilie 2020

A doua zi de Paște, luni, 20 aprilie, ora 18:30 veți putea urmări înregistrarea spectacolului „O scrisoare pierdută” de Dan Dediu, în regia lui Ştefan Neagrău, eveniment din 13 ianuarie 2013, iar joi, 23 aprilie, ora 18:30, spectacolul de balet „Baiadera” de Ludwig Minkus, regia și adaptarea coregrafică Mihai Babuşka, eveniment din 12 ianuarie 2019.

Prima scenă lirică a țării vine în întâmpinarea iubitorilor de operă cu spectacole difuzate online, în fiecare zi de luni și joi a săptămânii. „Ne dorim pe această cale, ca în această perioadă de grea încercare pentru toată lumea, să fim mai aproape unii de ceilalți prin muzică și cultură, pe care le susținem necondiționat”, se arată într-un comunicat de presă.

Înregistrările vor fi disponibile pe pagina oficială de Facebook a instituției, cât și în link-ul www.operanb.ro/operaonline, fiind accesibile publicului pe durata difuzării spectacolului.

O SCRISOARE PIERDUTĂ de Dan Dediu

Luni, 20 aprilie, ora 18:30 în cadrul Seri de Operă Online

(Trailer O scrisoare pierdută – Opera Națională București)

Compozitorul Dan Dediu și-a asumat dificila responsabilitate de a transforma piesa lui Ion Luca Caragiale, una dintre cele mai iubite creații din teatrul românesc, în muzică de operă. Înainte de toate, „O scrisoare pierdută” face parte din genul comediei așa că Dan Dediu a recurs adesea la efecte muzicale comice, care în același timp să susțină libretul. Astfel, în operă găsim citate muzicale din diferite zone, uneori chiar din folclorul românesc, menite să plaseze acțiunea în spațiu și timp și să aducă zâmbete publicului.

BAIADERA de Ludwig Minkus

Joi, 23 aprilie, ora 18:30 în cadrul Seri de Operă Online

(Trailer Baiadera – Opera Națională București)

Creat în 1877 de către Marius Petipa pe muzica lui Ludwig Minkus și pe un libret al coregrafului realizat împreună cu Serghei Kudekov, povestea din „Baiadera” dezvoltă o temă romantică, ce a însemnat în istoria baletului trecerea de la epoca romantică la epoca clasică.

Petipa s-a inspirat din moda epocii, dar a folosit propria sa estetică. Dacă pentru alcătuirea libretului a pornit de la poemul „Shakuntala” scris de poetul indian Kalidasa, „Regatul umbrelor” pare să fi fost inspirat de ilustrațiile lui Gustav Dore „Paradisul” lui Dante. Exotismul, ființele supranaturale precum silfidele, umbrele, se bucurau de mare popularitate, satisfăcând gustul epocii pentru feminitate idealizată, fantastică, eterică.

Regatul Umbrelor l-a făcut pe celebrul scriitor și critic de balet Clive Alexander Barnes să afirme: Dacă nu îţi place Baiadera, atunci chiar că nu îţi place baletul.

Opera Națională București va transmite săptămânal online două dintre cele mai îndrăgite spectacole din repertoriul instituției. Înregistrările vor fi redate în fiecare zi de luni și joi, începând cu ora 18:30 pe pagina oficială de Facebook a instituției, cât și în link-ul www.operanb.ro/operaonline,  accesibile publicului pe durata difuzării spectacolului.

02
/10
/24

Una dintre cele mai vaste și diverse selecții de animații produse în ultimul an va putea fi văzută în competiția oficială a celei de-a XIX-a ediții a Festivalului Internațional de Film de Animație Animest, desfășurată în perioada 4-13 octombrie.

01
/10
/24

Cosmin Ungureanu, curator de artă europeană, este lector la Fundația Calea Victoriei, unde va preda cursul Introducere în Istoria artei europene, începând cu 8 octombrie.  Un clasament al operelor de artă este pur și simplu imposibil. Nu se poate stabili, în mod obiectiv, care este capodopera absolută, din simplu motiv că orice operă de artă […]

30
/09
/24

Festivalul Intonațional de Film și Televiziune SIMFEST, ediția 21, debutează oficial luni, 30 septembrie, cu Zilele Filmului Românesc. Ca în fiecare ediție, evenimentul pune la dispoziția locuitorilor din Tg. Mureș o selecție de filme românești recente, multiplu premiate, care vor fi proiectate zilnic la Centrul Cultural „Mihai Eminescu”. Accesul la oricare dintre filmele din festival este complet gratuit și nu necesită rezervare.

30
/09
/24

RECOMANDĂRI Iubitorii de artă sunt așteptați în ultima parte a anului la expoziții atrăgătoare, având în prim-plan creația feminină. Ziarul Metropolis vă recomandă câteva dintre ele, care au loc la București, München, Paris, Londra și Madrid.

27
/09
/24

Dincolo de limitele convenționale ale muzicii, într-un cadru remodelat vizual, recitalul Multicello :: J O Y al violoncelistei austriece Ana Topalovic este o fuziune dintre cele mai originale între armoniile clasice și cele contemporane. Evenimentul se va desfășura pe data de 5 octombrie 2024, ora 20.00, (acces de la 19:30) la Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” Iași (Str. Păcurari nr. 4). Biletele sunt disponibile online.

27
/09
/24

În luna octombrie, artiștii și designerii români aflați la început de drum, pasionați de domeniul confecționării măștilor, costumelor, recuzitei și decorurilor și animați de dorința de a explora practici inovatoare și ecologice au șansa de a lua parte la o serie de ateliere dedicate lor, susținute de artiști și tehnicieni cu experiență din Franța, Germania și România.

27
/09
/24

În perioada 27 septembrie - 19 octombrie, Centrul Național al Dansului București și Rezidența9 organizează o expoziție amplă dedicată coregrafei și dansatoarei Miriam Răducanu și impactului pe care l-a avut asupra mai multor generații de artiști.

27
/09
/24

Pe 27 și 28 septembrie, Mega Mall îi invită pe toți pasionații de muzică la două seri de concerte cu Grasu XXL, AMI, Mario Fresh și Alexandra Căpitănescu. Evenimentele vor avea loc la ultimul nivel al parcării de la etajul 2B, iar intrarea este gratuită în baza brățării de acces, obținută prin aplicația SPOT. Accesul se face începând cu ora 18.00.

26
/09
/24

Importanța covârșitoare a părții non-verbale din comunicare este binecunoscută. Dar dincolo de manifestările vizuale - gesturi, expresii faciale etc., există un întreg plan, mai puțin explorat în mod cotidian, în care se poate desfășura cunoașterea reciprocă și interacțiunea: atingerea.