O spectatoare cu chipul acoperit de un voal, invitată să părăsească Opera din Paris
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-spectatoare-cu-chipul-acoperit-de-un-voal-invitata-sa-paraseasca-opera-din-paris/

Conducerea Operei din Paris a cerut unei spectatoare al cărei chip era acoperit de un voal să părăsească sala de spectacol, în plină reprezentaţie, iar acest incident – o premieră în Franţa – a determinat Ministerul Culturii să emită o directivă care reaminteşte legea franceză în vigoare.

Un articol de Petre Ivan|21 octombrie 2014

Incidentul s-a produs pe 3 octombrie, la Opera Bastille (Opera din Paris). Reprezentaţia „La Traviata” începuse deja în momentul în care chipul acoperit cu un voal al spectatoarei, aşezată în primul rând, a fost reperat pe ecranele de control, dar şi de corişti, a declarat directorul adjunct al instituţiei, Jean-Philippe Thiellay.

Aşezată chiar în spatele dirijorului, femeia purta un voal deschis la culoare, care îi acoperea părul, gura, nasul şi gâtul.

„Am fost alertat în timpul celui de-al doilea act”, a spus Jean-Philippe Thiellay, reamintind că legea din 2011 interzice tuturor persoanelor din Franţa să îşi acopere chipul în spaţii publice. „Acest lucru nu s-a mai întâmplat niciodată”, a spus acelaşi oficial francez, dezvăluind şi faptul că „unii dintre corişti au spus că nu mai doreau să cânte” dacă managerii instituţiei nu găseau o soluţie.

În timpul unei pauze muzicale, un controlor a mers să discute cu spectatoarea şi cu însoţitorul acesteia. Cei doi erau turişti din Golful Persic, potrivit site-ului metronews.fr.

„I-a spus că în Franţa există o interdicţie de această natură şi i-a cerut fie să îşi descopere chipul, fie să părăsească sala. Însoţitorul i-a cerut femeii să se ridice şi au opera din parisplecat. Totul a durat foarte puţin, s-a petrecut într-o manieră fluidă, nu s-a produs niciun incident”, a precizat Jean-Philippe Thiellay.

„Nu este niciodată agreabil să ceri cuiva să iasă dintr-o sală de spectacole, unde, în principiu, se vorbeşte despre deschidere de spirit şi înţelegere. Dar, în acest caz, a existat o necunoaştere a legii şi doamna respectivă trebuia ori să o respecte ori să plece”, a spus el, considerând că spectatoarea „venise la spectacol cu bună credinţă”.

Ministerul Culturii din Franţa a declarat la rândul său că, după acest incident, o notă internă este în curs de a fi redactată cu scopul de a reaminti legile care trebuie urmate de teatrele, muzeele şi alte instituţii publice aflate sub tutela sa.

„Am considerat util să informăm în legătură cu starea de drept în vigoare toate instituţiile publice care aparţin de acest minister, pentru ca legile să fie respectate, să armonizăm reacţiile şi să prevenim dificultăţile”, a precizat acelaşi minister.

O lege adoptată în Franţa la sfârşitul anului 2010 stipulează faptul că „nimeni nu poate, în spaţiul public, să poarte o ţinută vestimentară creată pentru a-i ascunde chipul”. În caz contrar, persoana respectivă primeşte o amendă de 150 de euro şi/sau este obligată să urmeze un curs de „cetăţenie”.

Foto: Opera din Paris – operadeparis.fr

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.