Oana Nasui: „Prin platforma Formare Culturală organizăm anual întâlniri de networking cultural”
https://www.ziarulmetropolis.ro/oana-nasui-prin-platforma-formare-culturala-organizam-anual-intalniri-de-networking-cultural/

„Un eveniment de networking este o întâlnire profesională, originară din zona de business, la care profesionişti din diverse arii şi sectoare se întâlnesc pe un anumit subiect, într-un cadru organizat şi pregătit dinainte”, explică Oana Nasui, organizator al proiectului Formare Culturală.

Un articol de Ziarul Metropolis|2 septembrie 2021

Oana Nasui, organizați din 2014, prin platforma Formare Culturală, întâlniri profesionale în cultură, sub titulatura de networking cultural. Ce este o astfel de întâlnire?

Un eveniment de networking este o întâlnire profesională, originară din zona de business, la care profesioniști din diverse arii și sectoare se întâlnesc pe un anumit subiect, într-un cadru organizat și pregătit dinainte. Adică organizatorii consultă profilele profesionale ale viitorilor participanți și pregătesc înainte de intalnire niște conexiuni, de interese și proiecte, pentru a facilita discuțiile aplicate în vederea dezvoltării de proiecte ulterioare.

Noi am observat o nevoie în această zonă de conectare profesională în sectorul creativ și prin platforma Formare Culturală organizăm anual întâlniri de networking cultural. Invităm participanții la trainingurile noastre, formatorii, partenerii, reprezentanți de instituții publice și private, de tipul organizatori și programatori de evenimente culturale, institute culturale, universități vocaționale, manageri, antreprenori, finanțatori.

Ce facem (de obicei) la evenimentele de networking cultural în persoană (offline 🙂 ): ne cunoaștem prin formula „speed networking” – fiecare prezintă într-un minut proiectul și organizația, facem două tipuri de „round tables” – se strânge un număr restrâns de participanți și fiecare caută cel puțin două proiecte cu care să colaboreze, adică la care să contribuie cu conținut sau cu asocierea propriului proiect, susținem prezentarea a trei proiecte culturale trase la sorți anterior și lansăm sau prezentăm volumele cărții noastre „Noii industriași, creativii” (ajunsă la volumul 4), un material resursă care conține studii de caz, interviuri, opinii și cercetări pentru industrii culturale și creative românești.

Din cauza pandemiei, am adăugat și un modul de „peer support”, în care colegii pot oferi feedback sau soluții la diverse probleme specifice din proiectele prezentate.

Anul 2021 înseamnă pentru voi trecerea întâlnirii de networking cultural în mediul online. Cum veți face asta? E un Zoom?

Deși suntem prezenți în online masiv, pandemia, începută în 2020 și încă generalizată, ne-a arătat un lucru (și) pozitiv – putem conecta oamenii de peste tot din țară, fără nevoi suplimentare (de cost și timp) din partea multora dintre colegi. Așa că am cercetat și investigat întâlnirile de networking de business în format online, înainte și în timpul pandemiei, am probat platforme complexe de interacțiune online și acum putem să propunem networkingul nostru cultural în formula digitală.

Pentru evenimentele noastre de networking cultural online, programate pentru două sâmbete din septembrie (11) și noiembrie (20) 2021, am invitat un facilitator care să ne conducă spre obiectivele asumate de a investiga posibilități de proiecte interdisciplinare creative și de a identifica soluții la provocările întâlnite de colegi în proiectele lor, în decurs de 120 de minute.

Practic, cei înscriși vor primi un link prin care vor intra pe o platformă online de interacțiune, Hypersay. Aceasta simulează digital spațiile de conferință și networking din mediul online: are un lobby, un hol în care participanții pot citi / vedea anumite materiale, pot discuta în chat; are o scenă deschisă, unde participanții se pot vedea, auzi, pot prezenta proiecte cu „share screen” și are un spațiu de tip masă rotundă, aici numită „front row”, unde doar 5 colegi pot intra și pot interacționa audio și text. Pentru cei familiarizați deja cu Zoom sau Google Meet sunt acele camere private, doar ca au ceva în plus, participanții pot vedea și auzi ce este pe scenă sau în lobby dar ceilalți colegi nu – aceștia practic nu sunt la masă :).

Ce am adăugat noi la această întâlnire virtuală, ca o interacțiune plăcută, dincolo de digital: înscrierile vor fi urmate de trimiterea prin curier, din partea Formare Culturală, a unui volum din publicația proprie „Noii industriași, creativii” și a unui pachet de ceai sau cafea, ca un gest virtual de convivialitate. Aici am păstrat atenția noastră pentru comunități și principii de sustenabilitate, achiziționând ceaiul și cafeaua din surse certificate de proveniență din agricultura ecologică, cu etichete care garantează produse locale și practici de comerț echitabile.

Ce urmăriți în cadrul întâlnirilor de networking cultural online?

Ne interesează foarte mult privirea largă asupra domeniului creativ, astfel că vrem să vedem / dezvoltăm mai multe proiecte care combină atât instrumentare culturale (din dans, literatură, film etc.) cât și domenii de lucru (antropologie, istorie, sociologie, psihologie etc.), cât și axe transversale de acțiune (sociale, de mediu, sănătate, educație etc.).

Urmărim ca participanții să caute și să găsească, rapid, soluții practice la provocările întâlnite de colegi în proiectele lor, oferind astfel suport profesional în domeniul propriu sau domenii conexe de activitate.

De asemenea încurajăm formarea de parteneriate cu proiecte din alte discipline, prin întâlnire inițială în cadrul evenimentului nostru de networking și continuare a discuțiilor după încheierea acestuia.

Vom fi cel mult 15 participanți, așa că îi așteptăm pe colegi să fie curioși 🙂 și să se înscrie la intalnirea de networking cultural online organizată de Formare Culturală pe 11 septembrie 2021, de la ora 10.00 la 12.00 – detalii aici.

Ne-am adaptama și la realitățile pandemiei și urmărim ca participanții să caute și să găsească, rapid, soluții practice la provocările întâlnite de colegi în proiectele lor, oferind astfel suport profesional în domeniul propriu sau domenii conexe de activitate.

De asemenea încurajăm formarea de parteneriate cu proiecte din alte discipline, prin întâlnire inițială în cadrul evenimentului nostru de networking și continuare a discuțiilor după încheierea acestuia.

 

 

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

19
/01
/24

Acum un an, George Banu mai avea de trăit doar două zile. A murit pe 21 ianuarie 2023, la Paris, iar dispariția lui a însemnat sfârșitul unei lumi. O lume nu așa „perfectă” cum se dorește cea pe care o trăim, dar o lume frumoasă, în care se respira la alte înălțimi.

11
/10
/23

„Eu cred încă în catharsis”, a spus Thomas Ostermeier în cadrul unei întâlniri care a avut loc la București, cu prilejul prezentării spectacolului „O istorie a violenței”, în cadrul X-FEST, organizat de Teatrul Excelsior.

08
/10
/23

„Atunci când scriu, am acest sentiment foarte puternic și foarte clar, că ceea ce scriu este scris deja. Că există undeva acolo... Și că eu trebuie doar să-l pun pe hârtie, înainte să dispară”.

14
/09
/23

Centrul Ceh București își reia activitatea toamna aceasta și dă startul unui nou sezon de evenimente pe 20 septembrie, când va avea loc, de la ora 19:00, discuția „My Body is Mine”, ce pune în dezbatere subiectul body shaming-ului, analizat de invitații Ridina Ahmedová, Andrada Cilibiu, Patrick Brăila și moderatoarea Alice-Monica Marinescu.

02
/07
/23

Cea de-a 30-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu se va încheia în această seară, cu un spectacol de lumini și drone. Desfășurată sub semnul Miracolului, ediția din acest an înseamnă, în esență, confirmarea că miracolele pot fi uneori provocate și construite pas cu pas.