Oana Pellea: „Spectacolul N(AUM) este rezultatul unui laborator de creaţie“
https://www.ziarulmetropolis.ro/oana-pellea-spectacolul-naum-este-rezultatul-unui-laborator-de-creatie/

Actriţa Oana Pellea, care poate fi văzută în spectacolul „N(AUM)“, duminică, 26 aprilie, la ora 19.00, pe scena Teatrului Metropolis, spune că victoriile cele mai importante în profesie le are în faţa propriilor limite.

Un articol de Monica Andrei|21 aprilie 2015

Monica Andrei: „Să pornim la drum ca într-o poveste şi să vorbim despre care v-au fost marile întâlniri în teatru, pornind de la Sanda Manu, profesoara din facultate, până astăzi. Cum v-au marcat aceste întâlniri?“

Oana Pellea: Doamnei Sanda Manu îi datorez formarea mea ca actriţă şi îi datorez multe şi uman. O iubesc şi o admir dintotdeauna pentru totdeauna… Întâlniri în teatru? Amintesc despre regizorii cu care am lucrat… Domnul Liviu Ciulei, Alex Darie, Mihai Măniuțiu, Tompa Gabor, Cătălina Buzoianu, Silviu Purcărete, Nae Caranfil, Mariana Cămăraşan. De la fiecare am învățat câte ceva, pe fiecare i-am iubit şi respectat, cu fiecare am lucrat cu mare bucurie. Fiecare regizor vine cu lumea lui, cu visele şi fantasmele lui… Sigur că lucrul cu Domnul Ciulei a fost mai mult decât un simplu travaliu la o piesă, a fost chiar o şcoală.

Vraja de la repetiţiile pentru pregătirea unui spectacol se înfiripă când este o echipă, chiar dacă sunt două personaje. Cum s-a născut spectacolul N(AUM) pe texte de Gellu Naum, în regia Marianei Cămărăşan?

Spectacolul N(AUM) este rezultatul unui laborator de creaţie… Am lucrat împreună cu Mariana Cămărăşan şi cu Cristina Casian. A fost o aventură frumoasă. Am ales textele, le-am ordonat împreună, am visat spectacolul împreună. Un vis devine realitate, dacă îl hrăneşti cu multă iubire şi grijă, dacă-i dăruieşti timp şi atenţie.

_DSC2917

Actrița Cristina Casian, într-o scenă din spectacolul N(AUM) de la Teatrul Metropolis

 

Echipei noastre s-au alăturat Vladimir Turturică, ce semnează scenografia şi Ştefan Vasilescu, light designer. Visul nostru a fost îmbrăcat şi a încăput în spaţiul aerat şi stilizat al lui Vladimir şi a fost luminat, pus în valoare şi înnobilat de luminile superbe semnate de Ştefan.

Dar nimic nu ar fi fost, vis sau realitate, dacă n-ar fi existat universul excepţional al Domnului Gellu Naum. Dânsului îi mulţumim toţi pentu că ne-a îngăduit în lumea Domniei sale.

Anul acesta se serbează centenarul Gellu Naum şi suntem foarte bucuroşi că există în peisajul teatral acest spectacol. E o plecăciune din partea noastră faţă de un autor şi un univers artistic şi uman de excepţie.

În mai, spectacolul N(AUM) va deschide festivalul de teatru de la Caracal. Ediţia din acest an este dedicată marelui actor Amza Pellea. Din viaţa plină de teatru, ce gânduri duceţi mai departe, ca nişte sfaturi primite de la tatăl dumneavoastră, actorul Amza Pellea, ce pot fi învăţăminte pentru tinerii actori?

Tata nu mi-a dat niciun sfat. El era prin simpla lui existenţă o lecţie de corectitudine, de cinste, un exemplu că se poate trăi frumos, bucuros, generos… Tinerii actori trebuie să aibă încredere în forţele şi talentul lor. Meseria de actor cere foarte, foarte multă muncă cu sine şi cu ceilalţi. E o meserie de autocunoaştere şi de cunoaştere. E o meserie de dăruire. Poţi alege cum o faci… nobil sau oricum.

11148541_10204939965712026_6964868124336900756_o

Trebuie să ştii ce vrei tu de la această profesie şi de ce ai ales-o. Trebuie să înveţi că valoarea nu are întotdeauna legătură cu succesul şi că victoriile cele mai importante în această profesiune sunt faţă de limitele tale. E o meserie ce se face cu pasiune, iubire, talent, muncă, muncă, muncă.

Cum vă vedeţi în viitor?

Nu m-am gândit niciodată în mod real. Sunt mai multe variante de lucru. Sper, sănătoasă. În orice caz voi fi aşa cum îmi croiesc viaţa clipă de clipă. Eu cred în prezent. Viitorul e doar o proiecţie… Să dea Domnul să trăiesc prezentul sănătoasă şi bucuroasă şi om vedea când mâinele va deveni azi, cum o să mă simt în prezentul de atunci…

07
/06
/14

Eusebiu Ștefănescu a primit anul acesta Premiul UNITER pentru rostirea poeziei, despre care spune că nu se poate face pe dinafară, ci ,,pe dinăuntru”. Când era mic, credea că o să devină poet. Apoi, o ședință de spiritism i-a arătat că destinul său este legat de actorie...

31
/05
/14

În ultimul episod al interviului cu Şerban Tomşa, veţi afla despre tabieturile de scriitor ale romancierului ( sau despre cum şi când scrie Ş. T. ) şi de ce acesta a stat mulţi ani departe de masa de lucru.

27
/05
/14

Ziarul Metropolis inaugurează o serie de „interviuri – foileton” cu scriitori români contemporani. Primul pe lista noastră este Şerban Tomşa, autorul romanelor „Biblioteca lui Noe”, „Maimuţe în haremul nopţii”, „Gheţarul” (premiul Asociației Scriitorilor din București) şi „Călugărul Negru”.

26
/05
/14

Baletul e scump, spune povești siropoase și se adresează mai mult fetelor. Sunt câteva dintre miturile care ne țin departe de sala de spectacol. Corina Dumitrescu, de 20 de ani prim-solistă a Operei Naționale București, ne spune cum stau lucrurile în realitate.

21
/05
/14

Un interviu neconvențional, să-i spunem atât de previzibil așa, cu actorul, omul de televiziune, starul Mihai Bendeac. Despre cum s-a legat prietenia cu cantautorul Gabriel Cotabiță, despre cum l-a ajutat în carieră calviția și despre relația cu “Mondenii”.

17
/05
/14

Angajat al Teatrului Mic din București, Ștefan Lupu își ia meseria de actor foarte în serios, exploatându-i toate laturile. Spectacolul de teatru-dans ZIC-ZAC, în care joacă alături de Andrea Gavriliu și de Gabriel Costin, a fost premiat de Uniunea Teatrală din România la gala din luna aprilie.

14
/05
/14

Diana Mihailopol a fost recompensată cu Premiul UNITER pentru teatru radiofonic, pentru Două nuvele de Mihail Bulgakov: Ştergarul cu cocoş şi Beregata de oţel. Ea a semnat dramatizarea radiofonică şi regia artistică pentru această producţie a Societăţii Române de Radiodifuziune, premiată la gala desfășurată la sfârșitul lunii aprilie.

05
/05
/14

T. O. Bobe, scriitorul care a dat acum zece ani „Cum mi-am petrecut vacanța de vară“, o carte de o forță de expresie, ba chiar și de un succes rareori egalate, T. O. Bobe, scriitorul care a revenit în 2011 cu „Contorsionista“, ne-a oferit un scurt interviu din care va rezulta că a scrie cărți în România echivalează cu a merge pe o sârmă imposibilă care arareori duce undeva.