Oana Pellea: „Tinerii vin să schimbe lumea. Cum îi ajutăm?“
https://www.ziarulmetropolis.ro/oana-pellea-tinerii-vin-sa-schimbe-lumea-cum-ii-ajutam/

Oana Pellea a primit sâmbătă Premiul de Excelenţă al Festivalului Internaţional de Film „Comedy Cluj”, destinat şi tatălui ei. Actriţa a vorbit despre Amza Pellea, despre filmul românesc contemporan şi despre tinerii actori care vin din urmă.

Un articol de Corina Vladov|21 octombrie 2013

Oana Pellea a primit sâmbătă Premiul de Excelenţă al Festivalului Internaţional de Film „Comedy Cluj”, destinat şi tatălui ei. Actriţa a vorbit despre Amza Pellea, despre filmul românesc contemporan şi despre tinerii actori care vin din urmă.

Premiul acordat post-mortem lui Amza Pellea vine drept recunoaştere pentru întreaga activitate şi sprijinul pe care actorul l-a adus de-a lungul carierei sale la construcţia comediei româneşti, iar cel oferit Oanei Pellea este un semn de mulţumire pentru curajul de a-i urma pe scenă tatălui ei şi pentru munca depusă de-a lungul vieţii artistice pentru ca teatrul şi filmul românesc să fie recunoscute şi apreciate internaţional.

„Premiul o să-l împărţim, excelenţa este numai a lui Amza. Este onorant pentru mine să primesc premiul aici, la Cluj. Îi lăsăm excelenţa lui Amza şi eu o să îmi văd de treabă în continuare“, a spus Oana Pellea.

Iată alte declaraţii făcute de Oana Pellea

Despre filmele româneşti:  „Filmele de comedie din România… Orice film, dacă are poarta deschisă spre universalitate, poate fi gustat. Dacă face referire la probleme sociale, se îngustează puţin drumurile. Nu ştiu să definesc umorul românesc tipic; tata spunea că e o salvare.

Mi-au plăcut foarte mult filmele româneşti din ultimul timp. Vin din spate talente foarte bune, dar trebuie să ştim să le preţuim. Eu am avut o întâlnire cu tineri care pictează, fac grafică, vioară, cu nişte copii care nu stau foarte bine social. E datoria fiecăruia să susţină astfel de talente”.

Citiţi şi: Oana Pellea, jignită dur într-o publicaţie de satiră. Marius Manole sare în apărarea actriţei

Despre actorii din noul val: „Sunt mulţi actori pe care îi iubesc, cu care am avut onoarea să fiu pe scenă. De nouă ani am un spectacol cu Răzvan Vasilescu, este ca un vin bun, cu cât îmbătrâneşte capătă carne şi ne îndrăgostim unul de celălalt. Marius Manole este un profesionist desăvârşit.

Văd foarte bine noua generaţie de actori, vine o generaţie de actori excepţională. Tinerii care au fost selecţionaţi la Gala Hop au fost remarcabili. Vin fete extraordinar de bune, mi-a crescut sufletul când le-am văzut. Problema e ce facem noi ca societate cu talentele acestea? Toţi oamenii tineri vin să schimbe lumea, dar noi ce facem, cum îi ajutăm? Asta este problema”.

Oana Pellea

Regizorul de teatru Mihai Măniuţiu o aplaudă pe Oana Pellea

Despre România: „Ducem lipsă de ceea ce ştim cu toţii, de voinţă. Valoarea trebuie să fie în prim-plan. (…) Ce ne lipseşte este voinţa de a exista. Nu sunt eu specialistă, nu fac politică, dar simt că lumea e din ce în ce mai îngândurată, sub tensiune, şi mă doare. Iubesc ţara asta, aş fi putut să plec de mult, dar am rămas aici.

Dramatic e când tu începi să te comporţi aşa cum nu îţi place la alţii să vezi. Am o teorie că trebuie să facem toţi curăţenie pe o rază de un metru şi nu pot să le pretind altora dacă eu nu fac curăţenie. Aria asta, de a munci cinstit, de a gândi frumos, de a trăi demn”.

Citiţi şi: ARHIVĂ Amza Pellea: „Radu Beligan m-a luat la Teatrul de Comedie“

Despre rolurile ei în filmele străine: “Nu sar să joc orice, nu mai sunt nici foarte tânără, nici foarte blondă. Un rol bun e cel care îmi relevă altă faţetă a mea, o devenire ca om, ca artist, un rol care să fie o cărămidă. Dacă o să-mi fie dor de flash-uri, am un aparat foarte bun şi mă duc în baie”.

Despre filmul „I really hate my job”, în care joacă: “Distribuirea mea a fost o surpriză pentru mine, nu fac distincţie între comedie şi dramă şi cred foarte tare, aşa cum şi tata credea, că este ca în viaţă, între lacrimă şi râs. Valoarea unui rol în comedie i-o dă tuşa de dramatic şi invers. A fost o muncă extraordinară la acest film, m-am regăsit, îmi place foarte tare comedia britanică. Aveam experienţă, joc de mult în franceză, italiană, dar în engleză a fost senzaţional, e un ritm alert, fără greşeală, alergi galopând spre o engleză rapidă. Filmul vine după «Children of men».

Am rămas pe lista scurtă a distribuţiei, am avut o singură întâlnire cu Oliver Parker, regizorul, a fost dezamăgitor, eram pregătită să fac faţă unui refuz, dar el a zis «You are my Rita». (…) Am avut repetiţii două săptămâni înainte, apoi în două săptămâni a fost filmarea şi filmul a fost gata. Personajul meu e caraghios şi nu e, are şi lacrimă… M-am luptat”.

Despre filmul Nea Mărin miliardar: “Cel mai mirat că filmul se proiectează cu sala plină ar fi aici Amza. El ştia ce face şi unde se poziţiona, ştia că lumea va vorbi despre film. Eu sunt foarte bucuroasă, mai ales anul acesta când se fac 30 de ani de când nu mai e pe pământ. Calitatea unui artist e în strânsă legătură cu calitatea umană.

Amza a fost un mare om, asta s-a reflectat în artist, nu mă mir că sala e plină la «Nea Mărin miliardar» şi că eu râd încă la film. A fost făcut într-o vară, scenariul îi aparţine, e sufletul lui acolo. Valoarea lui Amza e dată de excelenţa în comedie şi în dramă.  O faţetă fără alta nu ar fi completă. I-a fost frică că va rămâne doar ca Nea Mărin, l-ar fi durut tare, că e doar o faţetă”.

Foto cu Oana Pellea – Lehel Makara, Festivalul Internaţional de Film „Comedy Cluj“

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.