Oana Pellea: „Tinerii vin să schimbe lumea. Cum îi ajutăm?“
https://www.ziarulmetropolis.ro/oana-pellea-tinerii-vin-sa-schimbe-lumea-cum-ii-ajutam/

Oana Pellea a primit sâmbătă Premiul de Excelenţă al Festivalului Internaţional de Film „Comedy Cluj”, destinat şi tatălui ei. Actriţa a vorbit despre Amza Pellea, despre filmul românesc contemporan şi despre tinerii actori care vin din urmă.

Un articol de Corina Vladov|21 Octombrie 2013

Oana Pellea a primit sâmbătă Premiul de Excelenţă al Festivalului Internaţional de Film „Comedy Cluj”, destinat şi tatălui ei. Actriţa a vorbit despre Amza Pellea, despre filmul românesc contemporan şi despre tinerii actori care vin din urmă.

Premiul acordat post-mortem lui Amza Pellea vine drept recunoaştere pentru întreaga activitate şi sprijinul pe care actorul l-a adus de-a lungul carierei sale la construcţia comediei româneşti, iar cel oferit Oanei Pellea este un semn de mulţumire pentru curajul de a-i urma pe scenă tatălui ei şi pentru munca depusă de-a lungul vieţii artistice pentru ca teatrul şi filmul românesc să fie recunoscute şi apreciate internaţional.

„Premiul o să-l împărţim, excelenţa este numai a lui Amza. Este onorant pentru mine să primesc premiul aici, la Cluj. Îi lăsăm excelenţa lui Amza şi eu o să îmi văd de treabă în continuare“, a spus Oana Pellea.

Iată alte declaraţii făcute de Oana Pellea

Despre filmele româneşti:  „Filmele de comedie din România… Orice film, dacă are poarta deschisă spre universalitate, poate fi gustat. Dacă face referire la probleme sociale, se îngustează puţin drumurile. Nu ştiu să definesc umorul românesc tipic; tata spunea că e o salvare.

Mi-au plăcut foarte mult filmele româneşti din ultimul timp. Vin din spate talente foarte bune, dar trebuie să ştim să le preţuim. Eu am avut o întâlnire cu tineri care pictează, fac grafică, vioară, cu nişte copii care nu stau foarte bine social. E datoria fiecăruia să susţină astfel de talente”.

Citiţi şi: Oana Pellea, jignită dur într-o publicaţie de satiră. Marius Manole sare în apărarea actriţei

Despre actorii din noul val: „Sunt mulţi actori pe care îi iubesc, cu care am avut onoarea să fiu pe scenă. De nouă ani am un spectacol cu Răzvan Vasilescu, este ca un vin bun, cu cât îmbătrâneşte capătă carne şi ne îndrăgostim unul de celălalt. Marius Manole este un profesionist desăvârşit.

Văd foarte bine noua generaţie de actori, vine o generaţie de actori excepţională. Tinerii care au fost selecţionaţi la Gala Hop au fost remarcabili. Vin fete extraordinar de bune, mi-a crescut sufletul când le-am văzut. Problema e ce facem noi ca societate cu talentele acestea? Toţi oamenii tineri vin să schimbe lumea, dar noi ce facem, cum îi ajutăm? Asta este problema”.

Oana Pellea

Regizorul de teatru Mihai Măniuţiu o aplaudă pe Oana Pellea

Despre România: „Ducem lipsă de ceea ce ştim cu toţii, de voinţă. Valoarea trebuie să fie în prim-plan. (…) Ce ne lipseşte este voinţa de a exista. Nu sunt eu specialistă, nu fac politică, dar simt că lumea e din ce în ce mai îngândurată, sub tensiune, şi mă doare. Iubesc ţara asta, aş fi putut să plec de mult, dar am rămas aici.

Dramatic e când tu începi să te comporţi aşa cum nu îţi place la alţii să vezi. Am o teorie că trebuie să facem toţi curăţenie pe o rază de un metru şi nu pot să le pretind altora dacă eu nu fac curăţenie. Aria asta, de a munci cinstit, de a gândi frumos, de a trăi demn”.

Citiţi şi: ARHIVĂ Amza Pellea: „Radu Beligan m-a luat la Teatrul de Comedie“

Despre rolurile ei în filmele străine: “Nu sar să joc orice, nu mai sunt nici foarte tânără, nici foarte blondă. Un rol bun e cel care îmi relevă altă faţetă a mea, o devenire ca om, ca artist, un rol care să fie o cărămidă. Dacă o să-mi fie dor de flash-uri, am un aparat foarte bun şi mă duc în baie”.

Despre filmul „I really hate my job”, în care joacă: “Distribuirea mea a fost o surpriză pentru mine, nu fac distincţie între comedie şi dramă şi cred foarte tare, aşa cum şi tata credea, că este ca în viaţă, între lacrimă şi râs. Valoarea unui rol în comedie i-o dă tuşa de dramatic şi invers. A fost o muncă extraordinară la acest film, m-am regăsit, îmi place foarte tare comedia britanică. Aveam experienţă, joc de mult în franceză, italiană, dar în engleză a fost senzaţional, e un ritm alert, fără greşeală, alergi galopând spre o engleză rapidă. Filmul vine după «Children of men».

Am rămas pe lista scurtă a distribuţiei, am avut o singură întâlnire cu Oliver Parker, regizorul, a fost dezamăgitor, eram pregătită să fac faţă unui refuz, dar el a zis «You are my Rita». (…) Am avut repetiţii două săptămâni înainte, apoi în două săptămâni a fost filmarea şi filmul a fost gata. Personajul meu e caraghios şi nu e, are şi lacrimă… M-am luptat”.

Despre filmul Nea Mărin miliardar: “Cel mai mirat că filmul se proiectează cu sala plină ar fi aici Amza. El ştia ce face şi unde se poziţiona, ştia că lumea va vorbi despre film. Eu sunt foarte bucuroasă, mai ales anul acesta când se fac 30 de ani de când nu mai e pe pământ. Calitatea unui artist e în strânsă legătură cu calitatea umană.

Amza a fost un mare om, asta s-a reflectat în artist, nu mă mir că sala e plină la «Nea Mărin miliardar» şi că eu râd încă la film. A fost făcut într-o vară, scenariul îi aparţine, e sufletul lui acolo. Valoarea lui Amza e dată de excelenţa în comedie şi în dramă.  O faţetă fără alta nu ar fi completă. I-a fost frică că va rămâne doar ca Nea Mărin, l-ar fi durut tare, că e doar o faţetă”.

Foto cu Oana Pellea – Lehel Makara, Festivalul Internaţional de Film „Comedy Cluj“

19
/04
/19

Realizarea unui film necesită timp și mulți bani. Doar o nevoie interioară de nestăpânit ar trebui să împingă pe cineva la un efort atât de mare. Însă două filme românești recente, lansate într-un trist anonimat, arată că nu trebuie să ai talent şi nici măcar meșteșug pentru a te pretinde cineast.

18
/04
/19

Lungmetraje regizate de cineaşti precum Jim Jarmusch, Pedro Almodóvar, Ken Loach şi fraţii Dardenne au fost selectate în competiţia oficială a celei de-a 72-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes. România este reprezentată în cursa pentru Palme d'Or de „La Gomera”, de Corneliu Porumboiu, ]n timp ce Alain Delon va primi un Palme d'Or onorific.

18
/04
/19

„La Gomera / The Whistlers”, cel mai recent lungmetraj semnat de regizorul Corneliu Porumboiu, va avea premiera mondială în cadrul celei de-a 72-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes. Filmul a fost inclus în competiția oficială a prestigiosului eveniment care se va desfășura luna viitoare, în perioada 14-25 mai 2019.

16
/04
/19

"Nu sunt nostalgică, obişnuiesc să privesc înainte, dar îmi e dor de momentele magice petrecute cu Visconti şi Fellini." - Claudia Cardinale. Celebra actriţă italiană a împlinit 81 de ani.

15
/04
/19

Independența Film anunță lansarea în cinematografele din România, din 26 aprilie, a neo-noir-lui regizat de David Robert Mitchell: Under the Silver Lake. Filmul a fost prezentat în competiția oficială a Festivalului de la Cannes 2018, unde a atras atenția criticilor de film și cinefililor prin originalitatea sa, regie, soundtrack și imagine.

14
/04
/19

CRONICĂ DE FILM Vara anului 1981, URSS – un cântăreț de rock consacrat și îndrăgit, Mike Naumenko, și soția sa Natalia îl întâlnesc pe Viktor Țoi, care va deveni o vedetă a muzicii underground sovietice din anii `80. Este punctul de pornire din „Leto” (2018), noul film al regizorului rus Kirill Serebrennikov.

12
/04
/19

Competiția celei de-a opta ediții a Festivalului Internațional de Film Cinepolitica (18 – 21 aprilie, București) reunește cele mai noi și premiate filme cu temă politică. Printre ele și Omul Roșu - regizat de Mugur Vărzariu - ce spune povestea lui Petre Ignatencu, canoist de performanță și șofer de taxi în anii ‘60, care crede cu tărie că prăbușirea comunismului în decembrie ‘89 a fost o uriașă greșeală a istoriei. 

12
/04
/19

A treia ediție a American Independent Film Festival începe vineri 12 aprilie la Cinema PRO cu Gala de deschiderea a festivalului, urmată de proiecția în premieră, de la ora 20:00 a filmului The Sisters Brothers, în prezența regizorului Jacques Audiard, unul dintre invitații speciali ai festivalului.

11
/04
/19

INTERVIU „Nu a existat o singură direcție „autoritară” în selecție. Ne-am ghidat după anumite titluri pe care am simțit nevoia să le arătăm, titluri care ne-au plăcut foarte mult și reprezentau mai multe fațete al cinema-ului american contemporan”, spune Andrei Tănăsescu, curatorul AIFF (12-18 aprilie).

11
/04
/19

Proiecțiile de film din cadrul Documentary Mondays și Fiction Tuesdays continuă, zilele de luni şi marţi stând sub semnul imaginației ca refugiu și mijloc de evadare dintr-o realitate opresivă. Pe 15 aprilie, de la ora 20:00, veţi putea vedea documentarul Soviet Hippies, care ilustrează subcultura hippie din Uniunea Sovietică, iar pe 16 aprilie, de la aceeași oră, filmul Baron Prášil, care ne propune o călătorie fantastică prin timp și spațiu.

10
/04
/19

Șapte dintre cele mai noi și apreciate filme cu temă politică se regăsesc în competiția Festivalului Internațional de Film Cinepolitica 2019, care va avea loc între 18 – 21 aprilie, la Cinema Elvire Popesco. Campania electorală din Franța, activismul social, justiția oarbă și deportările în URSS sunt temele abordate în patru dintre cele șapte filme din competiție.

09
/04
/19

Documentarul „Pavarotti: Genius Is Forever”, realizat de cineastul Ron Howard (Oscar pentru „A Beautiful Mind”), va fi lansat în cinematografe pe 7 iunie. Trailerul oficial, lansat astăzi (marţi), prezintă scurte secvențe din interviuri, înregistrări din concerte şi imagini din arhiva familiei.

08
/04
/19

Regizorul de teatru şi film Kirill Serebrennikov a fost eliberat după un an şi jumătate din arestul la domiciliu, potrivit presei ruse. O curte de justiţie din Moscova a decis eliberarea lui Serebrennikov şi a doi asociaţi ai lui, de asemenea, arestaţi la domiciliu. Cei trei sunt acuzaţi într-un proces de delapidare, despre care spun că este motivat politic.

Page 1 of 23312345...102030...Last »