Occupation in 26 Pictures a închis Divanul Degustătorilor de Film
https://www.ziarulmetropolis.ro/occupation-in-26-pictures-a-inchis-divanul-degustatorilor-de-film/

Filmul “Occupation in 26 Pictures”, un film cult din spaţiul ex-iugoslav, a fost prezentat, sâmbătă seară, în închiderea Divanului Degustătorilor de Film şi Artă Culinară din Portul Cetate, după care participanţii la festival au dansat pe ritmurile tarafului-fanfară Mambo Siria.

Un articol de Petre Ivan|31 August 2014

 “Occupation in 26 Pictures/ Okupacija u 26 slika” este un film de război din Iugoslavia anului 1978, regizat de Lordan Zafranović în colaborare cu Mirko Kovač, despre grupările extremiste, partizane, de după cel de-Al Doilea Război Mondial.

Acesta este primul film dintr-o trilogie care a primit foarte multă atenţie: “The Fall of Italy” şi “Evening Bells” au primit foarte multe premii şi cronici pozitive, în timp ce “Occupation in 26 Pictures” a fost cel mai controversat film al croatului Lordan Zafranović. Bine primit de presa străină, dar “desfiinţat” acasă de un grup de critici tineri, care l-au perceput ca pe un film de propagandă comunistă, filmul a fost nominalizat la Palme D’or la Cannes în 1979, iar în prezent este considerat un film cult din spaţiul ex-iugoslav.

“Occupation in 26 Pictures” spune povestea a trei prieteni din Dubrovnik: un croat, un sârb şi un evreu, cărora războiul le va oferi destine diferite. Filmul este celebru pentru unele dintre cele mai violente scene din cinematograful ex-iugoslav, dar şi pentru cadrele cu un puternic conţinut sexual.

Divanul degustatorilor

Divanul degustatorilor

La proiecţia acestui film a fost prezent regizorul croat Pavo Marinković, cel care, în 2013, a realizat un documentar-portret despre Lordan Zafranović, cineastul care, după căderea regimului comunist, devine dintr-un răsfăţat al regimului un trădător respins de breaslă şi constrâns să se stabilească în Cehia. Acolo l-a găsit Pavo Marinković, în încercarea de a descifra ce s-a ascuns în spatele scandalurilor.

Documentarul lui Pavo Marinković, care se numeşte “Ocupaţia, a 27-a imagine/ Occupation, the 27th Picture” a fost, de asemenea, proiectat, sâmbătă, în prezenţa regizorului.

După proiecţia filmului “Occupation in 26 Pictures/ Okupacija u 26 slika”, care s-a terminat aproape de miezul nopţii, participanţii la festival s-au bucurat de piesele tarafului-fanfară Mambo Siria, au dansat, instalându-se astfel o atmosferă de voie bună.

Cea de-a cincea ediţie a Divanului Degustătorilor de Film şi Artă Culinară, care a avut loc în perioada 26 – 31 august, în Portul Cultural Cetate (judeţul Dolj), a fost dedicată temei “Eroi şi antieroi din Balcani”. La ediţia de anul acesta au fost prezentate 64 de filme şi au participat peste 100 de invitaţi, dintre care 30 străini. Din selecţia celei de-a cincea ediţii a Divanului Degustătorilor de Film şi Artă Culinară au făcut parte 19 filme româneşti, reclame şi animaţii de arhivă.

Divanul Degustătorilor de Film şi Artă Culinară este un eveniment anual, organizat de Fundaţia pentru Poezie “Mircea Dinescu”, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC) şi Institutului Cultural Român (ICR).

Foto cu Divanul Degustatorilor şi Occupation in 26 Pictures – cinemagia

31
/10
/18

În săptămâna 6-11 noiembrie, București Docuart Fest va găzdui zeci de proiecții de documentar românesc, o serie de dezbateri, sesiuni de masterclass și două expoziții de fotografie. Festivalul se deschide marți, 6 noiembrie, printr-o gală ce urmează să aibă loc la Teatrul Național București, Sala Mică, începând cu ora 19:30.

29
/10
/18

"Nu-l costă nimic pe un om să fie blând cu un animal" - Joaquin Phoenix. Nominalizat de trei ori la Oscar pentru rolurile din Gladiator (2001), Walk the Line (2006) și The Master (2013), actorul născut în Puerto Rico a împlinit, ieri, 44 de ani. Joaquin Phoenix, cunoscut drept un activist fervent al drepturilor animalelor, este vegetarian de la vârsta de trei ani.

29
/10
/18

CRONICĂ DE FILM La fel ca în „Son of Saul” (2015), regizorul maghiar László Nemes folosește și în „Sunset” (premiul criticii la Veneția în 2018) același dispozitiv - camera de filmat urmărește îndeaproape un personaj central, pentru a crea senzația de imersiune. De această dată, suntem în Budapesta anului 1913.

28
/10
/18

CRONICĂ DE FILM „Lemonade”, debutul în lungmetraj al regizoarei Ioana Uricaru, este o dramă solidă, dar nu și inovatoare, despre cum visul american se poate transforma într-un coșmar, prin prisma întâmplărilor unei asistente medicale din România care ajunge în SUA în încercarea de a-și face un viitor.

28
/10
/18

Am văzut în sfârșit, în premieră în România la „Les Films de Cannes a Bucarest”, noul film al regizorului francez de origine tunisiană Abdellatif Kechiche, controversatul „Mektoub, My Love: Canto Uno” (2017), de aproape 3 ore. Un film erotic.

27
/10
/18

Laura (Ada Galeș) este o tânără care vrea să-și trăiască liniștită povestea alături de bărbatul pe care îl iubește. Medic, viitoare mamă și soție, e gata de o nouă etapă și de mutarea la București. Ar putea fi orice femeie.

26
/10
/18

Șapte zile de Les Films de Cannes à Bucarest au adus pe marile ecrane, în peste 60 de proiecții cu săli pline, filme premiate la Cannes, avanpremiere românești, focusuri de țară. Invitați speciali ca Asghar Farhadi, Carlos Reygadas, Manuel Claro, Gaspar Noé, Marin Karmitz, Natalia López, Zsófia Szilágyi, Jean-Bernard Marlin sau Guillaume Nicloux au putut fi întâlniți și ascultați la Q&A-uri și masterclassuri.

25
/10
/18

CRONICĂ DE FILM După succesul uriaș cu „La La Land”, tânărul regizor american Damien Chazelle (33 de ani) revine cu un film mai puțin exuberant dar mai matur, „First Man” („Primul om pe Lună”), în care Ryan Gosling îl joacă pe celebrul astronaut Neil Armstrong.

24
/10
/18

Toamna se numără proiecţiile la Centrul Ceh, locul unde an de an se dă startul unor noi ediţii ale Documentary Mondays şi Fiction Tuesday. Anul acesta vor putea fi văzute şase documentare şi tot atâtea filme cehe care surprind din perspective insolite problematici diverse, de la scindarea continentului în timpul Războiului Rece şi până la emergenţa inteligenţei artificiale în viaţa oamenilor.

24
/10
/18

Les Films de Cannes à Bucarest și Festivalul Național de Teatru invită spectatorii să susțină eliberarea lui Kirill Serebrennikov printr-un mesaj și o fotografie de grup înainte de proiecția filmului Leto, programat în această seară (miercuri), la ora 20:15, la Cinema PRO.

24
/10
/18

S-au împlinit anul acesta 35 de ani de la premiera "Nostalgiei" lui Tarkovski, prilej pentru a prelua un excelent eseu cinematografic, semnat de Ionuț Mareș, în urmă cu 5 ani, despre "filmul unei profunde suferinţe cu multiple faţete ce au însă o cauză unică: îndepărtarea de casă, familie şi ţară, care la Tarkovski echivalează inevitabil cu îndepărtarea de rădăcini şi de izvorul credinţei."

Page 20 of 239« First...10...1819202122...304050...Last »