Occupation in 26 Pictures a închis Divanul Degustătorilor de Film
https://www.ziarulmetropolis.ro/occupation-in-26-pictures-a-inchis-divanul-degustatorilor-de-film/

Filmul „Occupation in 26 Pictures”, un film cult din spaţiul ex-iugoslav, a fost prezentat, sâmbătă seară, în închiderea Divanului Degustătorilor de Film şi Artă Culinară din Portul Cetate, după care participanţii la festival au dansat pe ritmurile tarafului-fanfară Mambo Siria.

Un articol de Petre Ivan|31 august 2014

 „Occupation in 26 Pictures/ Okupacija u 26 slika” este un film de război din Iugoslavia anului 1978, regizat de Lordan Zafranović în colaborare cu Mirko Kovač, despre grupările extremiste, partizane, de după cel de-Al Doilea Război Mondial.

Acesta este primul film dintr-o trilogie care a primit foarte multă atenţie: „The Fall of Italy” şi „Evening Bells” au primit foarte multe premii şi cronici pozitive, în timp ce „Occupation in 26 Pictures” a fost cel mai controversat film al croatului Lordan Zafranović. Bine primit de presa străină, dar „desfiinţat” acasă de un grup de critici tineri, care l-au perceput ca pe un film de propagandă comunistă, filmul a fost nominalizat la Palme D’or la Cannes în 1979, iar în prezent este considerat un film cult din spaţiul ex-iugoslav.

„Occupation in 26 Pictures” spune povestea a trei prieteni din Dubrovnik: un croat, un sârb şi un evreu, cărora războiul le va oferi destine diferite. Filmul este celebru pentru unele dintre cele mai violente scene din cinematograful ex-iugoslav, dar şi pentru cadrele cu un puternic conţinut sexual.

Divanul degustatorilor

Divanul degustatorilor

La proiecţia acestui film a fost prezent regizorul croat Pavo Marinković, cel care, în 2013, a realizat un documentar-portret despre Lordan Zafranović, cineastul care, după căderea regimului comunist, devine dintr-un răsfăţat al regimului un trădător respins de breaslă şi constrâns să se stabilească în Cehia. Acolo l-a găsit Pavo Marinković, în încercarea de a descifra ce s-a ascuns în spatele scandalurilor.

Documentarul lui Pavo Marinković, care se numeşte „Ocupaţia, a 27-a imagine/ Occupation, the 27th Picture” a fost, de asemenea, proiectat, sâmbătă, în prezenţa regizorului.

După proiecţia filmului „Occupation in 26 Pictures/ Okupacija u 26 slika”, care s-a terminat aproape de miezul nopţii, participanţii la festival s-au bucurat de piesele tarafului-fanfară Mambo Siria, au dansat, instalându-se astfel o atmosferă de voie bună.

Cea de-a cincea ediţie a Divanului Degustătorilor de Film şi Artă Culinară, care a avut loc în perioada 26 – 31 august, în Portul Cultural Cetate (judeţul Dolj), a fost dedicată temei „Eroi şi antieroi din Balcani”. La ediţia de anul acesta au fost prezentate 64 de filme şi au participat peste 100 de invitaţi, dintre care 30 străini. Din selecţia celei de-a cincea ediţii a Divanului Degustătorilor de Film şi Artă Culinară au făcut parte 19 filme româneşti, reclame şi animaţii de arhivă.

Divanul Degustătorilor de Film şi Artă Culinară este un eveniment anual, organizat de Fundaţia pentru Poezie „Mircea Dinescu”, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC) şi Institutului Cultural Român (ICR).

Foto cu Divanul Degustatorilor şi Occupation in 26 Pictures – cinemagia

09
/10
/15

Peste exact o săptămână, debutează cea de a X-a ediție a Zilelor Filmului German (ZFGX). Proiecția filmelor are loc la Cinema Studio, începând din seara zilei de 16 octombrie, data care marchează deschiderea ediției jubiliare, cu o peliculă de excepție: „Victoria”, elogiatul thriller al lui Sebastian Schipper, considerat surpriza germană a Berlinalei din acest an și răsplătit cu Ursul de Argint.

09
/10
/15

CRONICĂ DE FILM „The Walk”, cel mai nou film al lui Robert Zemeckis, este reconstituirea spectaculoasă a unei fapte reale legendare, redată sub forma unei alegorii despre îndrăzneală şi cu tensiunea unui film de acţiune. Folosind inteligent 3D-ul, filmul oferă unul din cele mai rafinate momente ale cinemaului popular din acest an.

09
/10
/15

În ultimii 22 de ani Astra Film Festival a transformat Sibiul în spațiul privilegiat unde anual, timp de o săptămână, se poate vedea mersul lumii doar prin vizionarea selecției de filme. Viața de la 1,30 metri înălțime, spaimele interioare ale Hertei Muller – laureate a premiului Nobel, cum a învins Chuck Norris comunismul și viitorul filmului documentar în atelierele Aristoteles, sunt doar câteva din reperele weekend-ului la AFF 2015.

07
/10
/15

S-a dat startul celei de-a treia ediții a Dracula Film Festival. Hotel Transilvania 2 (R. Genndy Tartakovsky), film dublat în română de actorii Claudiu Bleonţ, Gabriel Spahiu, Anca Sigartău, Tamara Roman, Gabriel Costin şi Cristi Neacşu, a deschis ediţia din acest an a festivalului.

07
/10
/15

Les Films de Cannes à Bucarest și Asociația Culturală Control N lansează o provocare pentru tinerii critici de film, pe care își propun să-i angreneze în dezbatere. Un concurs organizat special cu ocazia acestor conferințe, „Fii critic la Cannes!”, oferă șansa participanților de a obține o acreditare - cu transport și cazare asigurate - la Festivalul de la Cannes, ediția din 2016.

06
/10
/15

CRONICĂ DE FILM „The Martian”, noul blockbuster al lui Ridley Scott, oferă mult prea puţin din ceea ce promite, alegând o reţetă facilă de a ilustra o aventură spectaculară. „Black Mass”, regizat de Scott Cooper, are meritul de a-şi asuma genul filmului cu gangsteri, fără a cădea în tentaţia pastişei sau a luării în zeflemea.

05
/10
/15

12 dintre filmele care s-au întors cu trofee de la Cannes pot fi văzute pentru prima dată în România între 23 și 29 octombrie, la Les Films de Cannes à Bucarest. Laureatul cu Palme d’Or și marii câștigători ai premiilor pentru regie, scenariu, interpretare, Camera d’Or sau Un Certain Regard vor aduce la Cinema Studio, Elvire Popesco și Cinema PRO o frântură din agitația și entuziasmul provocate la Cannes.

02
/10
/15

A 10-a ediție Anim'est se deschide oficial astăzi, la Cinema Studio, de la 20.00. Sunteți invitați să vizionați docu-drama Muntele Magic, în regia Ancăi Damian, precedată de un recital extraordinar susținut de Alexander Bălănescu.