Colecția de Artă Renault, pentru prima dată în România
https://www.ziarulmetropolis.ro/olectia-de-arta-renault-pentru-prima-data-in-romania/

Cu o istorie de peste 50 de ani, Colecţia de Artă Renault vine pentru prima dară în România, din 19 aprilie. Expoziţia „RENAULT ȘI ARTA, O ISTORIE VIE, 1967-2019” face parte din noul sezon expoziţional de la Muzeul Naţional de Artă Contemporană.

Un articol de Liliana Matei|18 aprilie 2019

Sămânța colecției a fost un joint venture industrial artistic demarat în anii 60, când audiența artei contemporane era încă extrem de nișată. Viziunea de a aduce artiști în rezidență în spațiile industriale Renault a creat o colecție care astăzi cuprinde peste 300 de lucrări și nume precum: Jean Dubuffet, Arman, Robert Doisneau, Angela Palmer, Victor Vasarely. Acum și în România! La MNAC.

Când: Vineri, 19 aprilie, ora 19:00

Unde: Muzeul Național de Artă Contemporană

În cadrul vernisajului noului sezon expozițional MNAC SPRING OPENING 2019

Intrarea este gratuită, iar accesul se face liber cu mașina pe la poarta B3 din Calea 13 Septembrie.

Colecția de artă Renault are un profil original, cu o dimensiune specială. S-a constituit treptat, începând din 1967, conform unui principiu profund novator – într-o epocă în care audiența artei contemporane era încă relativ redusă –, grație unei strânse colaborări cu artiștii timpului. În anii ’60, unii dintre aceștia începeau să fie interesați de instrumentele lumii industriale, aflate în plină dezvoltare. În acest context, compania oferea artiștilor rezidențe la unul dintre sediile sale. Operele realizate în acest cadru reveneau, în parte, artistului, restul rămânând în posesia companiei. Astfel, colecția cuprinde în prezent peste trei sute de lucrări ale unor artiști din mai multe țări și cu practici diferite, printre ei numărându-se atât o serie de figuri importante ale istoriei artei, cât și tineri artiști contemporani emergenți.

Expoziția Renault și arta, o istorie vie, 1967-2019, prezentată la Muzeul Național de Artă Contemporană, reunește 18 artiști din mai multe generații, originari din diferite țări, cu practici foarte diverse, emblematici pentru această istorie originală și spiritul care a animat-o întotdeauna. (Ann Hindry, istoric de artă, Directoarea Colecției de Artă Renault)

RENAULT ȘI ARTA, O ISTORIE VIE, 1967-2019
19.04.2019 – 20.07.2019 | Parter

Artiști / Artists: Yaacov Agam (IL), Arman (FR), Pol Bury (BE), Robert Doisneau (FR), Jean Dubuffet (FR), Errò (IS), Wen Fang (CN), Ange Leccia (FR), Jean-Baptiste Lorthiois (FR), Roberto Matta (CL), Henri Michaux (BE/FR), Juan Mirò (ES), Angela Palmer (GB), Georges Poncet (FR), Arslan Sukan (TR), Jean Tinguely (CH), Victor Vasarely (HU/FR), Heidi Wood (AU/FR)

Curator: Ann Hindry (istoric de artă, Director Renault Art Collection / art historian, Director of the Renault Art Collection)

Proiect organizat în cadrul Sezonului România-Franța 2019

MNAC SPRING OPENING 2019

Vernisaj: Vineri, 19 aprilie, ora 19:00

MNAC lansează noul sezon expozițional, cu patru etaje de artă contemporană și tot atâtea expoziții noi. Colecția de artă Renault pentru prima dată în România. În scenografia murală creată de pictorul Christian Hidaka, o nouă viziune artistică: a prietenului său, sculptorul Raphaël Zarka. Yvonne Hasan ─  o imagine de ansamblu a unei vieți artistice prea puțin cunoscute. O privire în atelierul secret al lui Sorin Neamțu. Street Art pe scările interioare ale muzeului și o istorie a artei contemporane din România într-un discurs expozițional inedit.

Sezonul expozițional de primăvară 2019.

Foto: Georges Poncet. Credit imagine: Jean Dubuffet, FISTON LA FILOCHE, 1966-67, (detaliu), 154x62x37 cm, transfer on polyester, prin amabilitatea: Renault Art Collection

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.