One woman show-ul “O femeie singură” cu Andreea Bibiri, selectat la FITN Arad
https://www.ziarulmetropolis.ro/one-woman-show-ul-o-femeie-singura-cu-andreea-bibiri-selectat-la-fitn-arad/

Pe 13 mai 2018, Teatrul de Artă Bucureşti merge iarăşi în festival. Spectacolul “O femeie singură” de Dario Fo şi Franca Rame, one woman show cu Andreea Bibiri, în regia lui Daniel Grigore-Simion, a fost selectat şi va participa la Festivalul Internaţional de Teatru Nou de la Arad, alături de alte nouăsprezece producţii de stat sau independente, din România şi de două spectacole din Olanda şi Spania.

Un articol de Petre Ivan|19 Aprilie 2018

Aflat la cea de-a șasea ediție, festivalul se va desfășura în perioada 12 – 20 mai, în organizarea Teatrului Clasic “Ioan Slavici“ din Arad, în parteneriat cu Primăria și Consiliul Local ale Municipiului Arad.

Este cel de-al cincilea festival de teatru la care spectacolul “O femeie singură“ este invitat sau selectat, în mai puțin de doi ani de la lansarea sa pe scena Teatrului de Artă București.

Chiar în aceste zile, pe 20 aprilie, “O femeie singură“ participă, în calitate de spectacol invitat, la “Bacău Fest – Monodrame”, iar anul trecut a fost selectat și s-a jucat la FNT – Festivalul  Național de Teatru, Festivalul Național de Comedie de la Galați și Undercloud – Festival de Teatru Independent de orice.

Pentru rolul din spectacol, Andreea Bibiri deține deja un Premiu pentru Cea mai bună interpretare feminină, câștigat la Festivalul Național de Comedie de la Galați și o nominalizare pentru Cea mai bună actriță, la Undercloud.

“Textul face parte din ciclul de cinci monoloage Numai casă, pat şi biserică (Tutta casa, letto e chiesa), publicat în 1977. Texte feministe, naturalmente. Temă nu foarte prizată de intelectualul român subţire. Temă – şi text –, însă, care îi vine mănuşă Andreei Bibiri. Actriţa are inteligenţă, bun-gust şi umor: ingrediente esenţiale pentru a nu cădea nici o clipă în tezism atunci cînd povesteşte necazurile unei încă tinere femei casnice, cu doi copii, exploatată sexual şi nu numai (…).”Liviu Ornea, Observator cultural, „Andreea Bibiri: one woman show”

“În spectacolul de la Teatrul de Artă puteţi să o reîntâlniţi în ipostaza acestei femei singure, căreia-i împrumută cinismul ei intelectual, distanţarea ironică şi mai ales resursa de sensibilitate din care se hrănesc atitudinile personajului faţă de iubire, căsnicie, copii, părinţi, bărbaţi într-o eră a sexului care pe vremea lui Dario Fo era doar la început. (…) E convingătoare în tot ce spune şi face, are farmecul nativ pe care i l-am admirat dintotdeauna şi ştie să-şi adapteze cu măsură mijloacele locului şi situaţiei în care o pune spectacolul (aviz amatorilor!). Adică, vorbeşte cu ton adecvat, cultivă detaliul făcând confesiunea să sune adevărat. Naturaleţea ei nu e însă banalitate, tăcerile, replicile sunt studiate ca şi paşii rari şi apăsaţi care valorofică simbolic costumul, motiv pentru care scenograful ar trebui să-i mulţumească (Nu-i de colea să târăşti timp de o oră prin scenă tonele unor clăpari). La sfârşit, de sub capişonul alb al fulgarinului, Andreea zâmbeşte complice publicului şi mica sală a independenţilor se transformă brusc într-o comunitate de prieteni. Misiune îndeplinită!” – Doina  Papp, Adevărul, „Andreea Bibiri la Teatrul de Artă”

Dario Fo și Franca Rame au scris cu umor (negru) despre setea de iubire, singurătate/însingurare, violență, resemnare, pasiune, revoltă, alienare. A rezultat un spectacol la care se empatizează și se râde foarte mult, dar, precum Harap Alb, ”râzi, tu, râzi, dar nu e râsul tău”. Andreea Bibiri își conturează personajul cu trăsături clare, fără ezitări, cu energie contagioasă, fără, însă, a-i agresa în vreun fel vulnerabilitatea. (…) Spectacolul ”O femeie singură” devine, astfel, o mică și strălucitoare bijuterie pe care o iei cu tine, acasă, pentru a te mai minuna de ea o bucată de vreme.”Gabriela Hurezean, Muze și arme, „Premieră la Teatrul de Artă: “O femeie singură” și orgasmul, când rimează cu terorismul”

La Teatrul de Artă București, spectacolul “O femeie singură” poate fi văzut pe 28 aprilie și pe 31 mai, iar biletele sunt disponibile pe MyStage.ro.

Foto: Andreea Bibiri,  “O femeie singură” – Romulus Boicu

22
/02
/19

Douăsprezece episoade din viața scriitorului Romain Gary, surprinse de François-Henri Désérable în romanul-tribut „Un anume domn Piekielny” (Editura Humanitas Fiction).

22
/02
/19

Toate problemele par să fi înghețat sub stratul uriaș de zăpadă în acest orășel nordic. Nels Coxman (Liam Neeson), cetățean model și familist convins, este pus la grea încercare în momentul în care fiul sau este găsit mort în circumstanțe foarte misterioase.

21
/02
/19

Omul cel bun din Seciuan de Bertolt Brecht, spectacolul montat de regizorul Andrei Şerban la Teatrul Bulandra, rămâne o parabolă grăitoare despre „omul nou”. I-am putea spune la fel de bine „omul contemporan” sau într-o formulă deja consacrată, „omul recent”.

21
/02
/19

CRONICĂ DE FILM Cu „The Favourite” (2018), grecul Yorgos Lanthimos se instalează confortabil în zona mainstream a cinema-ului de autor. Este cel mai puțin perturbator film al său și, probabil, cel mai relaxat, chiar dacă sunt prezente toate mărcile sale stilistice. O lejeritate și o lipsă de încrâncenare binevenite.

21
/02
/19

“Charleston” (regia Andrei Crețulescu), “Dragoste 1. Câine” (regia Florin Șerban), “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” (regia Radu Jude), “Moromeții 2” (regia Stere Gulea) și “Pororoca” (regia Constantin Popescu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film. Câstigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marți, 19 martie, la Teatrul Național din București. Evenimentul va fi transmis live, începând cu ora 20.00, pe Film Now.

21
/02
/19

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” vă invită la vernisajul expoziției „UNArte la Antipa’’ care va avea loc vineri, 22 februarie de la ora 14.00, la sediul muzeului din Șoseaua Kiseleff nr. 1.

21
/02
/19

Violonistul LIVIU PRUNARU, concert-maestru al celei mai bine cotate orchestre simfonice din lume, Royal Concertgebouw Amsterdam, artistul care se bucură de dreptul de folosinţă asupra viorii de patrimoniu universal  Stradivarius „Pachoud” din 1694 – va putea fi aplaudat la Sala Radio, într-un concert extraordinar în care se va afla într-o dublă ipostază: de solist și... dirijor!

21
/02
/19

Apoi, lucrurile au luat o întorsătură nedorita. Tati a descoperit că durerile constante pe care le resimtise in ultimele zile in zona toracelui erau semnul unei boli grave, apărută pe fondul stresului și imunității scăzute.

21
/02
/19

De‑acum eram tot timpul împreună, titirelul, mama, tata şi cu mine, titirelul cu toanele lui, noi, ceilalţi trei, cu nelinistile și micile noastre bucurii.

19
/02
/19

SĂ NU UCIZI, filmul co-regizat de Gabi Virginia Șarga și Cătălin Rotaru și inspirat de scandalul media care a cutremurat sistemul sanitar din România acum câțiva ani, va avea pe 1 martie premiera în cinematografele din 29 de orașe din țară.

19
/02
/19

Se joacă la Green Hours spectacolul „Această Sonia” – un one-woman show cu Letiția Vlădescu, scris și regizat de Lia Bugnar.

Page 1 of 77712345...102030...Last »