One woman show-ul „O femeie singură” cu Andreea Bibiri, selectat la FITN Arad
https://www.ziarulmetropolis.ro/one-woman-show-ul-o-femeie-singura-cu-andreea-bibiri-selectat-la-fitn-arad/

Pe 13 mai 2018, Teatrul de Artă Bucureşti merge iarăşi în festival. Spectacolul “O femeie singură” de Dario Fo şi Franca Rame, one woman show cu Andreea Bibiri, în regia lui Daniel Grigore-Simion, a fost selectat şi va participa la Festivalul Internaţional de Teatru Nou de la Arad, alături de alte nouăsprezece producţii de stat sau independente, din România şi de două spectacole din Olanda şi Spania.

Un articol de Petre Ivan|19 aprilie 2018

Aflat la cea de-a șasea ediție, festivalul se va desfășura în perioada 12 – 20 mai, în organizarea Teatrului Clasic “Ioan Slavici“ din Arad, în parteneriat cu Primăria și Consiliul Local ale Municipiului Arad.

Este cel de-al cincilea festival de teatru la care spectacolul “O femeie singură“ este invitat sau selectat, în mai puțin de doi ani de la lansarea sa pe scena Teatrului de Artă București.

Chiar în aceste zile, pe 20 aprilie, “O femeie singură“ participă, în calitate de spectacol invitat, la “Bacău Fest – Monodrame”, iar anul trecut a fost selectat și s-a jucat la FNT – Festivalul  Național de Teatru, Festivalul Național de Comedie de la Galați și Undercloud – Festival de Teatru Independent de orice.

Pentru rolul din spectacol, Andreea Bibiri deține deja un Premiu pentru Cea mai bună interpretare feminină, câștigat la Festivalul Național de Comedie de la Galați și o nominalizare pentru Cea mai bună actriță, la Undercloud.

“Textul face parte din ciclul de cinci monoloage Numai casă, pat şi biserică (Tutta casa, letto e chiesa), publicat în 1977. Texte feministe, naturalmente. Temă nu foarte prizată de intelectualul român subţire. Temă – şi text –, însă, care îi vine mănuşă Andreei Bibiri. Actriţa are inteligenţă, bun-gust şi umor: ingrediente esenţiale pentru a nu cădea nici o clipă în tezism atunci cînd povesteşte necazurile unei încă tinere femei casnice, cu doi copii, exploatată sexual şi nu numai (…).”Liviu Ornea, Observator cultural, „Andreea Bibiri: one woman show”

“În spectacolul de la Teatrul de Artă puteţi să o reîntâlniţi în ipostaza acestei femei singure, căreia-i împrumută cinismul ei intelectual, distanţarea ironică şi mai ales resursa de sensibilitate din care se hrănesc atitudinile personajului faţă de iubire, căsnicie, copii, părinţi, bărbaţi într-o eră a sexului care pe vremea lui Dario Fo era doar la început. (…) E convingătoare în tot ce spune şi face, are farmecul nativ pe care i l-am admirat dintotdeauna şi ştie să-şi adapteze cu măsură mijloacele locului şi situaţiei în care o pune spectacolul (aviz amatorilor!). Adică, vorbeşte cu ton adecvat, cultivă detaliul făcând confesiunea să sune adevărat. Naturaleţea ei nu e însă banalitate, tăcerile, replicile sunt studiate ca şi paşii rari şi apăsaţi care valorofică simbolic costumul, motiv pentru care scenograful ar trebui să-i mulţumească (Nu-i de colea să târăşti timp de o oră prin scenă tonele unor clăpari). La sfârşit, de sub capişonul alb al fulgarinului, Andreea zâmbeşte complice publicului şi mica sală a independenţilor se transformă brusc într-o comunitate de prieteni. Misiune îndeplinită!” – Doina  Papp, Adevărul, „Andreea Bibiri la Teatrul de Artă”

Dario Fo și Franca Rame au scris cu umor (negru) despre setea de iubire, singurătate/însingurare, violență, resemnare, pasiune, revoltă, alienare. A rezultat un spectacol la care se empatizează și se râde foarte mult, dar, precum Harap Alb, ”râzi, tu, râzi, dar nu e râsul tău”. Andreea Bibiri își conturează personajul cu trăsături clare, fără ezitări, cu energie contagioasă, fără, însă, a-i agresa în vreun fel vulnerabilitatea. (…) Spectacolul ”O femeie singură” devine, astfel, o mică și strălucitoare bijuterie pe care o iei cu tine, acasă, pentru a te mai minuna de ea o bucată de vreme.”Gabriela Hurezean, Muze și arme, „Premieră la Teatrul de Artă: „O femeie singură” și orgasmul, când rimează cu terorismul”

La Teatrul de Artă București, spectacolul “O femeie singură” poate fi văzut pe 28 aprilie și pe 31 mai, iar biletele sunt disponibile pe MyStage.ro.

Foto: Andreea Bibiri,  „O femeie singură” – Romulus Boicu

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.

14
/03
/24

Astăzi, pe 14 martie, se împlinesc trei ani de la moartea ei, la Paris, în 2021, atunci când Covidul făcea ravagii și oprise lumea în loc. Avea aproape 90 de ani.

13
/03
/24

În perioada 12-15 martie 2024, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București organizează cea de-a XXV-a ediție a Ușilor Deschise, în cele două sedii ale sale, din Str. Matei Voievod nr. 75-77 și Str. Tudor Arghezi nr. 3b.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

12
/03
/24

O nouă traducere din opera Elenei Ferrante a fost publicată de curând în colecția „Anansi. World Fiction” de la Editura Trei. Elena Ferrante e o scriitoare îndrăgită de cititorii din lumea întreagă începând de la publicarea bestsellerurilor internaționale ce alcătuiesc Tetralogia Napolitană.

12
/03
/24

Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) anunță prelungirea perioadei de desfășurare a ediției din 2024 cu o zi față de datele comunicate inițial.