Only God Forgives – Ryan Gosling a revenit pe marile ecrane
https://www.ziarulmetropolis.ro/only-god-forgives-ryan-gosling-a-revenit-pe-marile-ecrane/

Only God Forgives / Numai Dumnezeu iartă este cel mai recent film în regia lui Nicolas Winding Refn şi îi aduce pe marile ecrane pe Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas şi Vithaya Pansringarm.

Un articol de Andrada Văsii|29 noiembrie 2013

„Only God Forgives“ / „Numai Dumnezeu iartă“ este cel mai recent film în regia lui Nicolas Winding Refn şi îi aduce pe marile ecrane pe Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas şi Vithaya Pansringarm.

„Numai Dumnezeu iartă“ este pelicula cu care regizorul danez Nicolas Winding Refn a fost nominalizat la Palme d’Or  2013.

Ryan Gosling joacă rolul unui american bizar, stabilit în Thailanda, de unde conduce o afacere cu trafic de stupefiante. Fratele său este ucis cu complicitatea autorităţilor, aşa că lui i se cere să îl răzbune cu orice preţ.

Filmul a fost turnat în cartierul chinezesc din Bangkok, Thailanda şi a avut un buget relativ mic: 4,8 milioane de dolari. Aceasta este a doua colaborare a regizorului danez Nicolas Winding Refn cu Ryan Gosling, după Drive, film în urma căruia au deveniți foarte apropiați.

Only God Forgives / Numai Dumnezeu iartă a fost prezentat de o parte a cronicarilor drept un posibil sequel al filmului anterior la care cei doi, Ryan Gosling şi regizorul Nicolas Winding Refn au colaborat, Drive.

Iată ce spune, înainte de toate, chiar regizorul: „Retrospectiv, eu pot vedea similitudinile dintre Chang și One Eye din Valhalla Rising, pe de o parte, și șoferul din Drive, pe de altă parte: toți își au rădăcinile în mitologia basmului și au dificultăți în a trăi în lumea reală. Tehnic, există o asemănare între comportamentul lor stoic, tăcerea lor și portretele fetișiste ale acestor personaje, chiar dacă se referă la epoci diferite și sunt jucate de actori diferiți.’’

Cuplul de succes din only God Forgives – Nicolas Winding Refn şi Ryan Gosling

Regizorul continuă: „Într-un fel, Only God Forgives este ca o antologie cu filmele pe care le-am făcut până acum. Cred că am condus cu viteză maximă spre o coliziune creativă cu scopul de a bulversa totul era în jurul meu și a vedea ce va veni după.’’

Nicolas Winding Refn spune că, inițial, ideea a fost de a face un film despre un om care vrea să lupte împotriva lui Dumnezeu: ,,…A fost vorba, desigur, de un obstacol foarte greu de depășit, dar scenariul a coincis cu o perioadă foarte existențială a vieții mele: așteptam al doilea copil al nostru și sarcina se dovedea a fi foarte dificilă. Deci, ideea de a avea un personaj care vrea să lupte cu Dumnezeu, fără să știe de ce, m-a sedus extrem de mult”.

Citiţi şi: Only God Forgives şi Heli: violenţă gratuită vs. violenţă necesară

Puţină lume ştie că Only God Forgives trebuia să fie prima colaborare dintre cei doi. Drive a apărut între timp, aşa că regizorul danez a decis să amâne Only God Forgives. „Totuși, eram atât de pătruns de acest film, încât a trebuit să-l fac. Așa că, în timp ce filmam Drive, pregăteam Only God Forgives”, povesteşte Refn.

Only God Forgives

Afişul filmului Only God Forgives 

De asemenea, un fapt mai puţin ştiut este că rolul lui Julian din Only God Forgives trebuia să fie interpretat de un alt actor. Acel actor (se pare că ar fi vorba de englezul Luke Evans care nu a mai putut participa din cauza filmărilor pentru The Hobbit: An Unexpected Journey din 2012 – n.red.) s-a retras cu puţin timp înainte de începerea filmărilor, aşa că regizorul danez şi-a putut continua colaborarea cu americanul Ryan Gosling cu care deja legase o bună relaţie la filmările pentru Drive.

În acest sens, Nicolas Winding Refn recunoaşte: „Astăzi, eu consider acest fapt (retragerea actorului respectiv – n.red.) ca pe o binecuvântare, pentru că ne-a permis, mie și lui Ryan, să ne continuăm colaborarea.

Ciudat, am scris scenariul înainte de a face Drive, și Julian a fost întotdeauna văzut ca o persoană foarte liniștită. Când, după Drive, am început să lucrez la scenariu împreună cu Ryan, acest tip de limbaj tăcut a venit firesc și a fost foarte util. Asta deoarece personajul Julian este extrem de chinuit – se repliază în sine și nu se îndreaptă niciodată spre alții. Privind înapoi nu îmi pot imagina un alt actor interpretând acest personaj. Dar, din nou, el și cu mine suntem aproape unul.”

În prima săptămână pe ecrane, filmul va rula la Hollywood Multiplex, Movieplex Cinema Plaza, Grand Cinema Digiplex (Băneasa), Cinema City Cotroceni (AFI), Cinema City Sunplaza, Elvire Popesco, Europa, Patria, în București, iar în țară, la Cluj (Victoria şi Cinema City), Constanţa (Cityplex), Braşov (Cityplex), Târgu Mureș (Arta 3D), Craiova (Modern) și Călărași (Orizont).

Foto credit: Only God Forgives

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.