Only Lovers Left Alive va fi proiectat în premieră la București
https://www.ziarulmetropolis.ro/only-lovers-left-alive-va-fi-proiectat-in-premiera-la-bucuresti/

Jim Jarmusch şi filmele cu vampiri – două alăturări care păreau improbabile până la Only Lovers Left Alive, pelicula proiectată anul acesta în competiţia Festivalului de la Cannes. Pelicula va fi proiectată în premieră în România la Les Films de Cannes à Bucarest.

Un articol de Andrada Văsii|14 octombrie 2013

Jim Jarmusch și filmele cu vampiri – două alăturări care păreau improbabile până la Only Lovers Left Alive, pelicula proiectată anul acesta în competiția Festivalului de la Cannes. Producţia va fi proiectată în premieră în România, la Les Films de Cannes à Bucarest.

„Vampirii n-au fost niciodată mai cool, mai cultivați și, sincer vorbind, mai umani ca în comedia romantică a lui Jim Jarmusch”, scria de curând „Vanity Fair”.

Pentru revista „The Hollywood Reporter”, Only Lovers Left Alive este „cel mai bun film al lui Jim Jarmusch din ultimii ani, cel mai probabil de la Dead Man, din 1995”.

Tom Hiddleston și Tilda Swinton au rolurile a doi vampiri sofisticați a căror istorie de amor durează de cel puțin câteva secole.

Actualmente, el este un muzician underground profund deprimat din cauza drumului pe care a apucat-o omenirea, ea e o femeie puternică și enigmatică care locuiește în Tanger. Când se reîntâlnesc, idila lor e perturbată de sosirea surorii ei mai mici (Mia Wasikowska), o tânără pe cât de extravagantă, pe atât de incontrolabilă.

Les Films de Cannes à Bucarest aduce Only Lovers Left Alive

Jim Jarmusch este unul dintre cei mai celebrați autori de film contemporani. Original, idiosincratic, minimalist, cu un umor negru inconfundabil, Jarmusch a regizat filme de referință ca Stranger than Paradise (1984), Down by Law (1986), Mystery Train (1989), Night on Earth (1991), Dead Man (1995), Coffee and Cigarettes (2003) sau Broken Flowers (Marele Premiu la Cannes, 2005).

O melodramă captivantă, superb jucată, cu doi actori fermecători în rolurile principale – Tahar Rahim și Léa Seydoux – este şi Grand Central, regizată de Rebecca Zlotowski, care va întregi programul deschis de Only Lovers Left Alive.

Producția proiectată în secțiunea Un Certain Regard la Cannes și adusă în premieră la București a primit atenție specială din partea criticii internaționale, care a descris-o drept una dintre cele mai frumoase reveniri la Cannes, după debutul cu Belle épine (inclus în Semaine de la Critique 2011).

Ovaționat la premiera canneză, Grand Central – dramă socială și pasionant film de dragoste – s-a plasat printre favoriții secțiunii la premii. Acțiunea este plasată într-o centrală nucleară, unde un tânăr angajat se îndrăgostește de frumoasa soție a unui coleg.

Cinefilii români sunt invitați să-i întâlnească la această ediție a Les Films de Cannes à Bucarest pe doi dintre cei mai influenți critici de film ai momentului: Scott Foundas, de la „Variety”, și Nick James, redactorul-șef al prestigioasei revistei britanice „Sight & Sound”. Cei doi critici se vor întâlni cu studenții școlilor de film și vor introduce și modera discuțiile pe marginea câtorva filme din programul completat de Only Lovers Left Alive.

Scott Foundas este chief film critic al publicației americane „Variety”, poziție pe care a ocupat-o anterior la renumita revistă „Village Voice”.

Citiţi şi: Cele mai aşteptate filme ale anului 2013

Între 2010 și 2012, a ocupat funcția de director adjunct de programe pentru Film Society du Lincoln Center, fiind în același timp contributing editor al revistei „Film Comment” și membru al comitetului de selecție al New York Film Festival. Articolele sale au apărut și pe Indiewire.com sau în „The New York Times”. Este consultant special al Festivalului de la Cannes și membru al National Society of Film Critics din SUA.

 Only Lovers Left Alive Tilda Swinton

Tilda Swinton, în filmul Only Lovers Left Alive

Nick James este redactorul-șef al „Sight & Sound”, una dintre cele mai influente publicații din lume dedicate cinematografiei, editată de British Film Institute. De-a lungul timpului, Nick James a scris articole despre film, literatură și artă pentru „The Guardian”, „The Observer”, „The Independent”, „US Vogue”, „Time Out”, „The London Review of Books” și „The Literary Review”. În 2011, a primit o medalie specială din partea Telluride Film Festival, în numele „Sight & Sound”, pentru remarcabila contribuție a revistei în lumea filmului.

Info:

Cei interesați își pot cumpăra în avans bilete, separat pentru fiecare dintre cele trei cinematografe: pentru Cinema Studio, de la casieria cinematografului.

Foto credit: Les Films de Cannes à Bucarest, filmul Only Lovers Left Alive

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.