Opera din Madrid anticipeaza bicentenarul nasterii lui Verdi cu o viziune lumeasca si orwelliana a „Macbeth”
https://www.ziarulmetropolis.ro/opera-din-madrid-anticipeaza-bicentenarul-nasterii-lui-verdi-cu-o-viziune-lumeasca-si-orwelliana-a-macbeth/

Opera din Madrid marchează anticipat bicentenarul naşterii compozitorului italian Giuseppe Verdi (1813-1901) cu nouă reprezentaţii, pe durata lunii decembrie, ale coproducţiei Operei din Novosibirsk şi a Operei din Paris, „Macbeth”, care au avut premierele în 2008 şi respectiv 2009. Regizorul şi scenaristul Dmitri Cerniakov a avut o viziune neliniştită, lumească şi universală, înclinată către observarea […]

Un articol de Andrada Văsii|28 noiembrie 2012

Opera din Madrid marchează anticipat bicentenarul naşterii compozitorului italian Giuseppe Verdi (1813-1901) cu nouă reprezentaţii, pe durata lunii decembrie, ale coproducţiei Operei din Novosibirsk şi a Operei din Paris, „Macbeth”, care au avut premierele în 2008 şi respectiv 2009.

Regizorul şi scenaristul Dmitri Cerniakov a avut o viziune neliniştită, lumească şi universală, înclinată către observarea mizeriei omeneşti, astfel că a decis să plaseze tragedia shakespeariană într-o locaţie cumplită, închisă şi endogamă, unde nimeni nu scapă de patimile sufletului, şi care capătă totuşi o dimensiune universală mulţumită zoom-ul implacabil al Google Earth, care iscodeşte această lume precum un Big Brother a la George Orwell.

„Această operă a lui Verdi m-a preocupat mult”, susţine regizorul. „Mereu i-au recunoscut teatralitatea şi forţa de a evoca, însă nu am crezut că este cu adevărat serioasă şi profundă /…/ Am decis să nu mă gândesc prea tare la Shakespeare”, recunoaşte el, „pentru a nu avea în faţa mea mai mult decât o singură lucrare, care este opera. Iar această versiune a „Macbeth”, de Verdi, care înainte mi se părea ceva simplist, liniar, a sfârşit prin a-mi ridica aceleaşi probleme dificile pe care le ridică Shakespeare: de ce vrăjitoarele, cine sunt ele, de fapt? De ce le rămân privirile tocmai la Macbeth şi ce aşteaptă de la el? Împotriva cui se luptă Macbeth pe durata acestei poveşti? Ce rol joacă soţia, Lady Macbeth, în viaţa lui? Şi în ultimul rând, ce îl face să-l ucidă pe Duncan?”. „Acestea sunt numai câteva dintre întrebările foarte complexe la care am încercat să răspund, închipuind acest spectacol”, explică regizorul Dmitri Cerniakov.

Opera este dirijată la Madrid de tânărul dirijor grec Teodor Currentzis, care a transformat Opera din Perm într-un punct de referinţă în viaţa culturală rusă, şi care a fost deja aclamat la Madrid, odată cu versiunea prezentată în premieră a operelor „Iolanta”, de Piotr Ilici Ceaikovski, şi „Persefona”, de Igor Fiodorovici Stravinski, alăturate în acelaşi spectacol. Pe scena Operei din Madrid vor urca aproape toţi protagoniştii producţiei lui Şerniakov: soprana lituaniană Violeta Urmana (Lady Macbeth) baritonul grec Dimitris Tiliakos (Macbeth), şi başii ruşi Dmitry Ulianov (Banco) şi Yuri Kissin, precum şi tenorii italieni Stefano Secco (Macduff) şi Alfredo Nigro (Malcolm). Corul Operei din Madrid, (Coro Intermezzo), va interpreta, aşa cum prevăzuse chiar Verdi pentru corul operei sale, al treilea rol principal, şi va fi acompaniat de Orchestra Operei din Madrid.

Sursa: Agerpres

27
/02
/20

Fragmente esențiale dintr-o carte-monument „Balcanii. De la sfârșitul Bizanțului până azi”, de Mark Mazower (profesor de istorie la Columbia University).

27
/02
/20

Filmul „Ivana cea Groaznică”, producție România-Serbia, regizată de Ivana Mladenović, a fost inclus în selecțiile a alte trei prestigioase festivaluri care vor avea loc în perioada următoare. Lungmetrajul semnat de Ivana Mladenović va fi lansat în cinematografele de la noi pe 13 martie 2020.

26
/02
/20

Duminică, 23 februarie a avut loc ultima sesiune de ateliere din cadrul proiectului Școala de bine. Proiectul a oferit elevilor din București și din țară zece sesiuni de ateliere creative, fiecare sesiune fiind formată din trei ateliere: teatru, dans și comunicare creativă. Scopul proiectului Școala de bine este promovarea educației culturale în școli și licee atât în zone rurale, cât și în București.

25
/02
/20

Ernesto Sábato (1911-2011) a fost unul dintre cei mai importanți scriitori argentinieni din secolul XX, dacă nu cel mai important. Alături de Borges și Cortázar, Sábato a dat o viață nouă literaturii sud-americane.

Page 1 of 86112345...102030...Last »