Opere semnate Grigorescu, Tonitza, Luchian, în premieră expuse la Alba Iulia
https://www.ziarulmetropolis.ro/opere-semnate-grigorescu-tonitza-luchian-in-premiera-expuse-la-alba-iulia/

Mai multe capodopere miniaturale reprezentative semnate de Nicolae Grigorescu, Nicolae Tonitza, Ştefan Luchian, Ion Ţuculescu, Gheorghe Petraşcu şi Octav Băncilă vor putea fi admirate în premieră la Alba Iulia, timp de două zile, în cadrul unui eveniment organizat de către Artmark. Astfel, duminică şi luni la mall-ul din Alba Iulia vor fi expuse ‘mici capodopere […]

Un articol de Andrada Văsii|8 februarie 2013

Mai multe capodopere miniaturale reprezentative semnate de Nicolae Grigorescu, Nicolae Tonitza, Ştefan Luchian, Ion Ţuculescu, Gheorghe Petraşcu şi Octav Băncilă vor putea fi admirate în premieră la Alba Iulia, timp de două zile, în cadrul unui eveniment organizat de către Artmark.

Astfel, duminică şi luni la mall-ul din Alba Iulia vor fi expuse ‘mici capodopere ale marilor pictori români”, într-o expoziţie organizată cu sprijinul Consiliului Judeţean Alba, Muzeului Naţional al Unirii, Bibliotecii Judeţene ‘Lucian Blaga’, Uniunii Artiştilor Plastici – Filiala Alba Iulia şi a altor parteneri.

Operele celor mai valoroşi pictori români pe piaţa de artă pot fi vizionate la Alba Iulia duminică, în cadrul unei vizionări private care-şi propune să reunească autorităţi, elita politică şi intelectuală, precum şi presa locală, urmând ca luni, expoziţia să fie deschisă publicului.

Printre operele de patrimoniu propuse în cadrul expoziţiei se numără două capodopere miniaturale semnate Nicolae Grigorescu, ‘Car cu boi, pe cale, de dimineaţă’ şi ‘Întoarcerea de la bâlci’, tabloul ‘Tătăroaice la Balcic’, de Nicolae Tonitza, opera ‘Primul bal’ a pictorului Ştefan Luchian, portretul ‘Fetiţa tatii’, semnat de pictorul Ion Ţuculescu şi ‘Natură statică cu măr şi două cărţi’, semnat de Gheorghe Petraşcu .

Expoziţia de Mărţişor organizată de Artmark la Alba Iulia propune şi o paletă variată de bijuterii şi mărţişoare de epocă extrem de rare pe piaţa de artă, precum şi obiecte de artă decorativă create în reputate ateliere europene. Operele expuse la Alba Iulia pot fi adjudecate în cadrul licitaţiilor Artmark ale lunii februarie, evenimente ce se desfăşoară la Bucureşti.

Sursa: Agerpres

05
/04
/24

Festivalul Filmului Palestinian, organizat de Centrul Cultural Mahmoud Darwish sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, va avea loc între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie în Cluj-Napoca iar programul detaliat și biletele sunt acum disponibile.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".