Opt premiere canneze din Les Films de Cannes à Bucarest își caută distribuitor
https://www.ziarulmetropolis.ro/opt-premiere-canneze-din-les-films-de-cannes-a-bucarest-isi-cauta-distribuitor/

Cea de-a 9-a ediţie a Les Films de Cannes à Bucarest (19-28 octombrie) introduce secţiunea competitivă Aide à la Distribution. Aceasta oferă şansa unui film prezentat la Cannes, în 2018, care nu şi-a găsit încă distribuitor în România, să fie achiziţionat şi prezentat publicului în cinematografe. Alegerea filmului va fi făcută prin votul publicului dintr-o selecţie de opt titluri.

Un articol de Petre Ivan|26 septembrie 2018

Filmul câștigător va primi un sprijin pentru distribuție constând în suport financiar și un pachet de promovare, în valoare de 2500 EUR. Premiul este oferit de Asociația Cinemascop și va fi acordat unei companii de distribuție de film din România.

În cei opt ani de la înființare, festivalul Les Films de Cannes à Bucarest a adus publicului din România peste 100 de premiere selectate de cel mai important festival de film din lume, cel de la Cannes. Majoritatea acestor filme nu au avut parte de distribuție în cinematografele românești – cele mai multe au putut fi văzute doar în cadrul festivalului.

Aide à la Distribution cuprinde trei filme din selecția oficială, două din secțiunea Quinzaine des Réalisateurs și trei prezentate în Semaine de la Critique. Filmele pot fi văzute în cele patru locații ale festivalului: Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului și Cinemateca Union.

Les Films de Cannes

Ash is Purest White

Ash is Purest White în regia lui Jia Zhangke – în premieră în cadrul festivalului

 

Ash is Purest White, regizat de Jia Zhangke și inclus în competiția oficială de la Cannes, este o poveste cu aer futurist despre un șef mafiot și femeia care îl iubește și merge la închisoare pentru el. Este a șasea participare la Cannes a regizorului chinez care a obținut, în 2013, premiul pentru scenariu cu filmul A Touch of Sin.

Tot din competiția oficială au făcut parte și 3 Faces, cel mai recent film al lui Jafar Panahi, recompensat cu premiul (ex-aequo) pentru scenariu, și Ayka, regizat de Sergey Dvortsevoy, filmul câștigător al premiului pentru cea mai bună interpretare feminină la Cannes, acordat actriței Samal Yeslyamova.

Les confins du monde

Les Confins du monde, regizat de Guillaume Nicloux, a fost prezentat în premieră modială la Cannes, în Quinzaine des Réalisateurs. Filmul spune povestea unui soldat francez, singurul supraviețuitor al unui masacru în timpul căruia fratele său este ucis, în Indochina, în 1945.

La Cannes, presa a remarcat demersul rar și curajos al cineastului de a ecraniza un moment lipsit de glorie din istoria Franței. Rezultatul este „un film realizat cu măiestrie și filmat superb” (The Hollywood Reporter), în care îi regăsim pe Gaspard Ulliel, numit de critici „un tânăr Alain Delon” și pe Gérard Depardieu.

One Day

Shéhérazade, filmul de debut al lui Jean-Bernard Marlin, prezent la Cannes tot în Semaine de la Critique, spune povestea unui băiat recent ieșit din închisoare și îndrăgostit până peste cap de o fată care se prostituează pe străzile Marsiliei. Delincvența juvenilă este un subiect familiar regizorului iar Shéhérazade pare o continuare a mediumetrajului La Fugue (Ursul de Aur la Berlin, 2013).

Personajele principale sunt interpretate de actori neprofesioniști, Kenza Fortas și Dylan Robert, amândoi crescuți în cel mai sărac cartier al Marsiliei, amândoi familiari cu lumea descrisă în film. Înainte să-i descopere regizorul, Kenza, care renunțase la școală la 16 ani, trăia cu mama ei într-o tabără de rromi, iar Dylan fusese la închisoare pentru trei luni. Shéhérazade este „un film ca o vâlvătaie deasupra unui mic miracol: dragostea care înflorește într-un loc fără pic de inimă”, scrie publicația franceză L’Obs.

Sheherazade

Între 1998 și 1999, pe timpul regimului lui Milosevic, mii de albanezi au fost omorâți într-un exercițiu sadic de epurare etnică, apoi cadavrele au fost transportate în secret din Kosovo în Serbia și abandonate în gropi comune. Despre aceste transporturi vorbește regizorul Ognjen Glavonic în documentarul Depth Two, 2016. The Load, lungmetrajul de debut prezentat la Cannes în Quinzaine des Réalisateurs, este povestea unui șofer de camion care se angajează să transporte ceva secret din Kosovo până la Belgrad, pe timpul bombardamentelor NATO din 1999.

„Filmul, în toată simplitatea lui, ne revelează un adevăr dureros care ne face să ne simțim culpabili: să ignori o atrocitate de care ai cunoștință te face părtaș la ea”, scrie Variety.

The Load-film still

One Day, filmul de debut al regizoarei Zsófia Szilágyi, este printre primele proiecte ieșite din incubatorul Hungarian Film Fund, proiect care are ca obiective încurajarea și descoperirea tinerelor talente. Prezentat anul acesta la Cannes în secțiunea Semaine de la Critique, One Day prezintă o zi din viața unei femei perfecționiste, mamă a trei copii, și este o dramă domestică reinventată sub formă de thriller.

Fugue, cel mai recent film al regizoarei poloneze Agnieszka Smoczyńska, cea care a reinventat povestea micii sirene în debutul The Lure, propune o poveste întunecată despre o femeie care suferă de amnezie și își regăsește familia după doi ani de absență.

„Meritele filmului ar trebui împărțite frățește între Agnieszka Smoczyńska și remarcabila Gabriela Muskala, care a reușit un scenariu de debut extrem de puternic, dar și o interpretare electrizantă a personajului central”, aprecia Variety. Filmul a avut premiera mondială la Cannes, în Semaine de la Critique.

Foto: Les Films de Cannes à Bucarest – filmedefestival.ro

 

03
/07
/14

Filmele "Bridges of Sarajevo", de Cristi Puiu, şi "Câinele japonez", de Tudor Jurgiu, au fost selectate în competiţia celei de-a 61-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Pula, din Croaţia, care se va desfăşura între 12 şi 26 iulie.

02
/07
/14

Transilvania Film anunță premiera în cinematografe a coproducției româno-spaniole – Canibal. Regia filmului ce va avea premiera în cinematografele din țară pe 11 iulie este semnată de cunoscutul regizor de origine spaniolă Manuel Martín Cuenca.

01
/07
/14

TVR 1 a programat pentru miercuri, 2 iulie, în seara de pauză de la Cupa Mondială FIFA Brazilia 2014, un documentar atipic, realizat de un regizor atipic, despre un personaj care nu poate fi încadrat în niciun tipar: Diego Armando Maradona.

29
/06
/14

CRONICĂ DE FILM Realizat de Guillaume Canet, actor francez tentat ocazional de regie, „Blood Ties” („Legături de sânge”) se înscrie în categoria unei posibile nișe de retro-cinema, tot mai frecventată în ultimii ani. Nu este o plecăciune în fața unui anumit regizor, cât a unui gen și stil clar asumate, la modă odată.

27
/06
/14

Lungmetrajul "Quod Erat Demonstrandum", de Andrei Gruzsniczki, a fost selectat în secţiunea Variety Critics' Choice: Europe Now! a celei de-a 49-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Karlovy Vary, din Cehia, informează site-ul oficial al evenimentului.

27
/06
/14

Sibiul, cea mai aclamată destinație turistică românească în presa internațională din ultimii ani, menționat în prestigioasa publicație Huffington Post, este subiectul celui mai nou film și al unei inedite colecții de fotografii realizate de Dumitru Budrala, unul dintre antropologii de marcă din România și din Europa.

25
/06
/14

Proiectul Cinema-Edu aduce limbajul artistic al cinematografiei în vocabularul fiecărui licean. Pe parcursul a șase luni de proiecții, elevii învață să aprecieze filmele de artă și, mai ales, să înțeleagă formele sale de vizionare.

25
/06
/14

Lungmetrajul "Kira Kiralina", regizat de Dan Piţa, o adaptare după romanul omonim scris de Panait Istrati, va intra în cinematografele din România pe 5 septembrie. Pelicula îi are în distribuţie pe Iulia Dumitru, Iulia Cîrstea, Corneliu Ulici, Ștefan Iancu, Mircea Rusu, Florin Zamfirescu, Andrei Runcanu şi Ovidiu Niculescu.

24
/06
/14

Sâmbătă aceasta, pe 28 iunie, Grădina Botanică din Bucureşti se transformă în cinema outdoor şi se pregăteşte pentru cel mai mare picnic nocturn din capitală. Nu orice fel de picnic, ci unul cu scurtmetraje premiate la marile festivaluri ale lumii, poveşti cinematografice care vor pune la încercare imaginaţia cinefililor bucureșteni între 21:00 și 5 dimineaţa.

22
/06
/14

MARI FILME ROMÂNEȘTI UITATE. Debut în regie al directorului de imagine Nicolae Mărgineanu, „Un om în loden” (1979) este un mai mult decât onorabil film polițist, vizionabil și astăzi, în pofida a două mari ghiulele propagandistice care îl trag în jos.