Opt premiere canneze din Les Films de Cannes à Bucarest își caută distribuitor
https://www.ziarulmetropolis.ro/opt-premiere-canneze-din-les-films-de-cannes-a-bucarest-isi-cauta-distribuitor/

Cea de-a 9-a ediţie a Les Films de Cannes à Bucarest (19-28 octombrie) introduce secţiunea competitivă Aide à la Distribution. Aceasta oferă şansa unui film prezentat la Cannes, în 2018, care nu şi-a găsit încă distribuitor în România, să fie achiziţionat şi prezentat publicului în cinematografe. Alegerea filmului va fi făcută prin votul publicului dintr-o selecţie de opt titluri.

Un articol de Petre Ivan|26 septembrie 2018

Filmul câștigător va primi un sprijin pentru distribuție constând în suport financiar și un pachet de promovare, în valoare de 2500 EUR. Premiul este oferit de Asociația Cinemascop și va fi acordat unei companii de distribuție de film din România.

În cei opt ani de la înființare, festivalul Les Films de Cannes à Bucarest a adus publicului din România peste 100 de premiere selectate de cel mai important festival de film din lume, cel de la Cannes. Majoritatea acestor filme nu au avut parte de distribuție în cinematografele românești – cele mai multe au putut fi văzute doar în cadrul festivalului.

Aide à la Distribution cuprinde trei filme din selecția oficială, două din secțiunea Quinzaine des Réalisateurs și trei prezentate în Semaine de la Critique. Filmele pot fi văzute în cele patru locații ale festivalului: Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului și Cinemateca Union.

Les Films de Cannes

Ash is Purest White

Ash is Purest White în regia lui Jia Zhangke – în premieră în cadrul festivalului

 

Ash is Purest White, regizat de Jia Zhangke și inclus în competiția oficială de la Cannes, este o poveste cu aer futurist despre un șef mafiot și femeia care îl iubește și merge la închisoare pentru el. Este a șasea participare la Cannes a regizorului chinez care a obținut, în 2013, premiul pentru scenariu cu filmul A Touch of Sin.

Tot din competiția oficială au făcut parte și 3 Faces, cel mai recent film al lui Jafar Panahi, recompensat cu premiul (ex-aequo) pentru scenariu, și Ayka, regizat de Sergey Dvortsevoy, filmul câștigător al premiului pentru cea mai bună interpretare feminină la Cannes, acordat actriței Samal Yeslyamova.

Les confins du monde

Les Confins du monde, regizat de Guillaume Nicloux, a fost prezentat în premieră modială la Cannes, în Quinzaine des Réalisateurs. Filmul spune povestea unui soldat francez, singurul supraviețuitor al unui masacru în timpul căruia fratele său este ucis, în Indochina, în 1945.

La Cannes, presa a remarcat demersul rar și curajos al cineastului de a ecraniza un moment lipsit de glorie din istoria Franței. Rezultatul este „un film realizat cu măiestrie și filmat superb” (The Hollywood Reporter), în care îi regăsim pe Gaspard Ulliel, numit de critici „un tânăr Alain Delon” și pe Gérard Depardieu.

One Day

Shéhérazade, filmul de debut al lui Jean-Bernard Marlin, prezent la Cannes tot în Semaine de la Critique, spune povestea unui băiat recent ieșit din închisoare și îndrăgostit până peste cap de o fată care se prostituează pe străzile Marsiliei. Delincvența juvenilă este un subiect familiar regizorului iar Shéhérazade pare o continuare a mediumetrajului La Fugue (Ursul de Aur la Berlin, 2013).

Personajele principale sunt interpretate de actori neprofesioniști, Kenza Fortas și Dylan Robert, amândoi crescuți în cel mai sărac cartier al Marsiliei, amândoi familiari cu lumea descrisă în film. Înainte să-i descopere regizorul, Kenza, care renunțase la școală la 16 ani, trăia cu mama ei într-o tabără de rromi, iar Dylan fusese la închisoare pentru trei luni. Shéhérazade este „un film ca o vâlvătaie deasupra unui mic miracol: dragostea care înflorește într-un loc fără pic de inimă”, scrie publicația franceză L’Obs.

Sheherazade

Între 1998 și 1999, pe timpul regimului lui Milosevic, mii de albanezi au fost omorâți într-un exercițiu sadic de epurare etnică, apoi cadavrele au fost transportate în secret din Kosovo în Serbia și abandonate în gropi comune. Despre aceste transporturi vorbește regizorul Ognjen Glavonic în documentarul Depth Two, 2016. The Load, lungmetrajul de debut prezentat la Cannes în Quinzaine des Réalisateurs, este povestea unui șofer de camion care se angajează să transporte ceva secret din Kosovo până la Belgrad, pe timpul bombardamentelor NATO din 1999.

„Filmul, în toată simplitatea lui, ne revelează un adevăr dureros care ne face să ne simțim culpabili: să ignori o atrocitate de care ai cunoștință te face părtaș la ea”, scrie Variety.

The Load-film still

One Day, filmul de debut al regizoarei Zsófia Szilágyi, este printre primele proiecte ieșite din incubatorul Hungarian Film Fund, proiect care are ca obiective încurajarea și descoperirea tinerelor talente. Prezentat anul acesta la Cannes în secțiunea Semaine de la Critique, One Day prezintă o zi din viața unei femei perfecționiste, mamă a trei copii, și este o dramă domestică reinventată sub formă de thriller.

Fugue, cel mai recent film al regizoarei poloneze Agnieszka Smoczyńska, cea care a reinventat povestea micii sirene în debutul The Lure, propune o poveste întunecată despre o femeie care suferă de amnezie și își regăsește familia după doi ani de absență.

„Meritele filmului ar trebui împărțite frățește între Agnieszka Smoczyńska și remarcabila Gabriela Muskala, care a reușit un scenariu de debut extrem de puternic, dar și o interpretare electrizantă a personajului central”, aprecia Variety. Filmul a avut premiera mondială la Cannes, în Semaine de la Critique.

Foto: Les Films de Cannes à Bucarest – filmedefestival.ro

 

26
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Sunt greu de ghicit mizele din spatele noului film ca regizor al lui Horaţiu Mălăele, „Luca” (2020), realizat după un scenariu de Adrian Lustig. Adevărul e că lungmetrajul pare un amestec între unele din obsesiile lui Mălăele şi unele din obsesiile lui Lustig, cei doi colaborând şi la „Nunta mută” (2008) şi „Funeralii fericite” (2013).

24
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Dacă e ceva ce diferenţiază cu adevărat „Undine” (2020), noul titlu al cunoscutului regizor Christian Petzold, de alte filme din categoria sa, adică opere europene de autor cu priză în festivaluri şi gale de premiere, este prezenţa mai multor trimiteri la romantismul german. Cam toate cronicile au remarcat de altfel aspectul de basm modern.

24
/05
/21

Cinematografia spaniolă va fi celebrată la cea de-a 20-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (23 iulie – 1 august 2021) printr-un program amplu, Focus Spania, care va include proiecții și evenimente speciale, întâlniri cu cineaști, masterclass-uri, inițiative de industrie și expoziții.

24
/05
/21

Începând cu ultimul weekend al lunii mai, Arhiva Activă lansează un program de recuperare și de promovare critică a cinematografiei românești, în parteneriat cu Arhiva Națională de Filme și cu Cinemateca Română.

20
/05
/21

Filmul „Câmp de maci” (r. Eugen Jebeleanu) a câștigat atât Premiul pentru cel mai bun film în secțiunea Fest Focus a Festivalului Internațional de Film din Belgrad, cât și Premiul pentru cel mai bun film queer (oferit de festivalul Merlinka). De asemenea, și juriul Festivalului D’A Film Barcelona din Spania a recompensat filmul cu cel mai important premiu din secțiunea Talents.

19
/05
/21

Independența Film lansează pe 21 mai în cinematografele deschise din țară „Undine”, o poveste de dragoste modernă inspirată din basme și semnată de Christian Petzold, regizorul german cunoscut publicului din România pentru „Transit” (2018). Paula Beer, protagonista filmului, a câștigat premiului pentru Cea mai bună actriță la Premiile Academiei Europene de Film și la Berlinale 2020 pentru acest rol. Filmul a fost recompensat și cu Premiul FIPRESCI la același festival.

18
/05
/21

Serialul de televiziune cu Matthias Schoenaerts în rolul principal, una dintre cele mai spectaculoase producții cinematografice europene, a început filmările în România Serialul este o producție CANAL+ și Sky Studios realizat de Cattleya (Italia), Atlantique Productions (Franța), în colaborare Odeon Fiction, StudioCanal și Frame Film (România).

17
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Cu „Femeia de la fereastră” (2021), proaspăt lansat pe Netflix, regizorul Joe Wright propune un film de suspans care se inspiră din „Rear Window” (1954) al lui Alfred Hitchcock. Însă nu trece de nivelul de pastişă.

17
/05
/21

Așteptarea ia sfârșit! Filmele revin pe marile ecrane de la Cineplexx începând de vineri, 28 mai, în toate cele cinci cinematografe: Băneasa, Titan, Satu-Mare, Sibiu și Târgu-Mureș. Locațiile vor fi pregătite să găzduiască din nou spectatorii și fascinantul univers cinematografic, cu cele mai avansate tehnologii de imagine și sunet.

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.