“Oraşul minciunilor. Dragoste, sex şi moarte la Teheran”, la Polirom
https://www.ziarulmetropolis.ro/orasul-minciunilor-dragoste-sex-si-moarte-la-teheran-la-polirom/

Adevăratul Teheran este ascuns vederii: aici prostituatele sunt frecventate de mullahi, există laboratoare clandestine de metamfetamină, fetele apelează la chirurgi pentru a-şi recăpăta virginitatea şi filme porno făcute de amatori sunt postate pe internet şi vândute în bazaruri.

Un articol de Petre Ivan|18 decembrie 2015

Jurnalista britanică Ramita Navai, câştigătoare a unui premiu Emmy, a părăsit oraşul natal la vârsta de şase ani pentru a trăi în Marea Britanie. Dar niciodată nu a uitat magia Teheranului. Revenită acolo în calitate de corespondent străin, a găsit o societate în plină schimbare şi a reuşit să surprindă viaţa privată, adeseori şocantă, a iranienilor.

De-a lungul bulevardului Vali Asr, care străbate Teheranul de la nord la sud, se desfăşoară poveştile a opt iranieni din diferite clase sociale. E o lume a gangsterilor, a mondenelor, a soţiilor supuse şi a voluntarilor din miliţia civilă – oameni obişnuiţi obligaţi să ducă o viaţă neobişnuită.

În poveştile sale, Ramita Navai ne oferă un tablou memorabil al Iranului modern şi ne arată ce înseamnă să trăieşti, să iubeşti şi să supravieţuieşti sub un regim opresiv.

Oraşul minciunilor. Dragoste, sex şi moarte la Teheran a apărut în această săptămînă în colecţia „Hexagon” a Editurii Polirom, traducere de Ciprian
Şiulea, disponibil şi în ediţie digitală.

O vedere panoramică asupra societăţii din Teheran, de la vilele din nordul oraşului care imită arhitectura grecească şi în care locuiesc parveniţii la centrul plin de studenţi, comercianţi şi tinere «suficient de machiate ca să-l şocheze şi pe un travestit» şi la cocioabele şi sărăcia din sud. – The Wall Street Journal

Despre Ramita Navai

Jurnalistă britanică de origine iraniană specializată în probleme de afaceri externe, Ramita Navai a realizat 20 de documentare pentru Channel 4, seria „Unreported World”, în Sudanul de Sud, Afganistan, Egipt, Nigeria, El Salvador, Zimbabwe etc.

Reportajul făcut sub acoperire în Siria pentru emisiunea „Frontline” a fost recompensat cu un premiu Emmy. A lucrat ca jurnalistă pentru Organizaţia Naţiunilor Unite în Pakistan, Kurdistanul irakian şi Iran, iar între 2003 şi 2006 a fost corespondentă în Teheran pentru The Times. Oraşul minciunilor este prima sa carte.

Foto: Oraşul minciunilor. Dragoste, sex şi moarte la Teheran – polirom

07
/02
/22

Editura Humanitas Fiction ne invită să descoperim cea mai nouă carte semnată de scriitoarea Isabel Allende. Lansat simultan în limbile spaniolă, engleză şi română pe 25 ianuarie 2022, romanul „Violeta” surprinde 100 de ani de istorie, din 1920, când gripa spaniolă ajunge pe continentul sud-american, până în 2020, când pandemia de Coronavirus răvăşeşte întreaga lume.

03
/02
/22

În toți și în toate există o parte întunecată, necunoscută, amenințătoare. Umbra fiecărui om și a fiecărui lucru atrage cu o forță magnetică scriitorii.

30
/01
/22

În proza scurtă rigoarea și libertatea se întâlnesc de multe ori în chip fericit. Uneori, reușita atinge cele mai înalte niveluri, iar literatura ajunge în noi teritorii și cucerește milioane de cititori. Este și cazul unor scriitori renumiți, de diverse origini, care au publicat proză scurtă, accesibilă și în limba română.

29
/01
/22

Apărut în limba română în colecția „Cărți cult” la Editura ART (traducere de Petre Solomon, 2021), romanul „Fahrenheit 451” de Ray Bradbury reuşeşte performanţa de a fi deopotrivă o capodoperă a literaturii universale, un clasic al genului şi un bestseller.

21
/01
/22

Intimități, cel de-al patrulea roman al lui Katie Kitamura, scriitoare americană de origine japoneză, se înscrie deja pe linia succesului precedentelor cărți ale autoarei, traduse în peste 20 de limbi, iar una dintre ele aflată în curs de ecranizare. Pornind din start cu avantajul unor recomandări puternice din partea fostului președinte Barack Obama și a lui Oprah Winfrey, Intimități a fost apreciat atât pentru temele propuse de scriitoare, cât și pentru stilul ultramodern, nonconformist și „cool” în care e scris, după cum observa The New York Times.