Orfani – un spectacol de Dennis Kelly, se joacă la Teatrul ACT
https://www.ziarulmetropolis.ro/orfani-un-spectacol-de-dennis-kelly-se-joaca-la-teatrul-act/

Teatrul ACT şi Asociaţia ProDrama prezintă în premieră naţională spectacolul „Orfani“ de Dennis Kelly, în regia Elenei Morar.

Un articol de Andrada Văsii|13 octombrie 2013

Teatrul ACT și Asociația ProDrama prezintă în premieră națională spectacolul Orfani de Dennis Kelly, în regia Elenei Morar. Din distribuție fac parte Simona Cuciurianu, Ionuț Grama și Laurențiu Bănescu.

Marți 15 octombrie, la ora 19.00, spectatorii sunt așteptați la un thriller care explorează violența în mediul urban și felul în care aceasta influențează viața liniștită a unui cuplu de condiție medie.

Orfani. Un cuplu perfect. O cină perfectă. O ușă trântită, care schimbă tot: o seară ce promite să fie lungă și plină de surprize. Danny şi Helen împart fericirea calmă a „celulei societății” care şi-a găsit oaza de confort în mijlocul „lumii dezlănţuite” de afară.

Teatrul ACT adăposteşte Orfani cu probleme

Helen (Simona Cuciurianu) și Danny (Ionuț Grama) iau cina în apartamentul confortabil situat într-un cartier rău famat dintr-un oraș britanic. Dar seara le este dată peste cap de Liam (Laurențiu Bănescu), fratele lui Helen, care apare brusc la ușă într-o ipostază surprinzătoare, însoțită de explicații pe măsură. Urmează o noapte de dezvăluiri și decizii care destramă, încetul cu încetul, lumea liniștită a cuplului.

Citiţi şi: Teatrul ACT prezintă premiera spectacolului „Orfani”

Cât de departe suntem dispuși să mergem pentru a-i proteja pe cei dragi? Unde se termină grija legitimă şi unde începe panica? Cu ce preţ supravieţuim violenţelor mici, cotidiene, şi cum putem închide ochii la ceea ce se întâmplă în jurul nostru?

Orfani

Spectacolul Orfani (de la stânga la dreapta) Laurențiu Bănescu, Ionuţ Grama şi Simona Cuciurianu

Teatrul ACT și Asociația ProDrama aduc în premieră în România piesa Orfani de Dennis Kelly într-un spectacol care promite să țină publicul cu sufletul la gură, ridicând simultan probleme morale și sociale relevante – loialitatea față de familie, responsabilitatea morală față de comunitate, răspunderea în fața legii, discriminarea și violența în mediul urban. Regia îi aparține Elenei Morar, iar scenografia lui Tudor Prodan.

Autorul Dennis Kelly este unul dintre cei mai interesanţi dramaturgi contemporani din Marea Britanie, cunoscut pentru piesele sale „Love and Money“, „DNA“, „Orphans“, dar mai ales pentru scenariul sitcomului „Pulling“ (BBC) care a câştigat British Comedy Award în 2008.

Info:

Durata: 105 min (fără pauză)

Foto credit: Ionut Comşa, Bogdan Bobocescu, spectacolul Orfani

 

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.