OSCAR 2014: Lista nominalizărilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscar-2014-lista-nominalizarilor/

Academia de film americană a anunţat, joi, nominalizările pentru OSCAR 2014. Pentru cel mai bun film al anului se bat : “American Hustle”, “Captain Phillips”, “Dallas Buyers Club”, “Gravity”, “Her”, “Nebraska”, “Philomena”, “12 Years a Slave” şi “The Wolf of Wall Street”.

Un articol de Petre Ivan|16 ianuarie 2014

Academia de film americană a anunţat, joi, nominalizările pentru OSCAR 2014. Pentru cel mai bun film al anului se bat : “American Hustle”, “Captain Phillips”, “Dallas Buyers Club”, “Gravity”, “Her”, “Nebraska”, “Philomena”, “12 Years a Slave” şi “The Wolf of Wall Street”.

Cel mai bun film:

“American Hustle”, de David O. Russell, “Captain Phillips”, de Paul Greengrass, “Dallas Buyers Club”, de Jean-Marc Vallée, “Gravity”, de Alfonso Cuarón, “Her”, de Spike Jonze, “Nebraska”, de Alexander Payne, “Philomena”, de Stephen Frears, “12 Years a Slave”, de Steve McQueen, şi “The Wolf of Wall Street”, de Martin Scorsese.

Cea mai bună regie:

David O. Russell a fost nominalizat pentru regia filmului “American Hustle”, Alfonso Cuaron pentru “Gravity”, Alexander Payne pentru “Nebraska”, Steve McQueen pentru “12 Years a Slave” şi Martin Scorsese pentru “The Wolf of Wall Street”.

Cea mai bună actriţă:

Amy Adams (“American Hustle”), Cate Blanchett (“Blue Jasmine”), Sandra Bullock (“Gravity”), Judi Dench (“Philomena”) şi Meryl Streep (“August: Osage County”), informează Mediafax.

Cel mai bun actor:

Leonardo DiCaprio (“The Wolf of Wall Street”), Christian Bale (“American Hustle”) , Matthew McConaughey (“Dallas Buyers Club”), Bruce Dern (“Nebraska”) şi Chiwetel Ejiofor (“12 years a Slave”).

Cel mai bun actor în rol secundar:

Barkhad Abdi (“Captain Phillips”), Bradley Cooper (“American Hustle”), Michael Fassbender (“12 Years a Slave”), Jonah Hill (“The Wolf of Wall Street”), Jared Leto (“Dallas Buyers Club”)

Cea mai bună actriţă în rol secundar:

Sally Hawkins (“Blue Jasmine”), Jennifer Lawrence (“American Hustle”), Lupita Nyong’o (“12 Years a Slave”), Julia Roberts (“August: Osage County”), June Squibb (“Nebraska”)

Cel mai bun lungmetraj de animaţie:

“The Croods”, de Chris Sanders, Kirk DeMicco şi Kristine Belson, “Despicable Me 2”, de Chris Renaud, Pierre Coffin şi Chris Meledandri, “Ernest & Celestine”, de Benjamin Renner şi Didier Brunner, “Frozen”, de Chris Buck, Jennifer Lee şi Peter Del Vecho, “The Wind Rises”, de Hayao Miyazaki şi Toshio Suzuki

Cea mai bună regie artistică:

“American Hustle”, “Gravity”, “The Great Gatsby”, “Her”, “12 Years a Slave”

Cel mai bun scenariu adaptat:

“”Before Midnight” (Richard Linklater, Julie Delpy, Ethan Hawke), “Captain Phillips” (Billy Ray), “Philomena” (Steve Coogan, Jeff Pope), “12 Years a Slave” (John Ridley), “The Wolf of Wall Street” (Terence Winter)

Cel mai bun scenariu original:

American Hustle” (Eric Warren Singer, David O. Russell), “Blue Jasmine” (Woody Allen), “Dallas Buyers Club” (Craig Borten, Melisa Wallack), “Her” (Spike Jonze), “Nebraska” (Bob Nelson)

OSCAR 2014

“Her”-ul lui Spike Jonze, cu Joaquin Phoenix, se luptă pentru statuetă şi la categoria cel mai bun scenariu original

Cea mai bună imagine:

“The Grandmaster” (Philippe Le Sourd), “Gravity” (Emmanuel Lubezki), “Inside Llewyn Davis” (Bruno Delbonnel), “Nebraska” (Phedon Papamichael), “Prisoners” (Roger A. Deakins)

Cel mai bun montaj:

“American Hustle”, “Captain Phillips”, “Dallas Buyers Club”, “Gravity”, “12 Years a Slave”

Cea mai bună coloană sonoră: “The Book Thief” (John Williams), “Gravity” (Steven Price), “Her” (William Butler şi Owen Pallett), “Philomena” (Alexandre Desplat), “Saving Mr. Banks” (Thomas Newman).

Cel mai bun cântec:

“Alone Yet Not Alone” din “Alone Yet Not Alone” – muzica Bruce Broughton, versuri Dennis Spiegel, “Happy” din “Despicable Me 2” – muzica şi versurile Pharrell Williams, “Let It Go” din “Frozen” – muzica şi versurile de Kristen Anderson-Lopez şi Robert Lopez, “The Moon Song” din “Her” – muzica Karen O, versuri Karen O şi Spike Jonze, şi “Ordinary Love” din “Mandela: Long Walk to Freedom” – muzica Paul Hewson, Dave Evans, Adam Clayton şi Larry Mullen, versuri Paul Hewson

Cel mai bun montaj de sunet:

“All Is Lost”, “Captain Phillips”, “Gravity”, “The Hobbit: The Desolation of Smaug”, “Lone Survivor”

Cel mai bun mixaj de sunet:

“Captain Phillips”, “Gravity”, “The Hobbit: The Desolation of Smaug”, “Inside Llewyn Davis”, “Lone Survivor”

Cele mai bune efecte vizuale:

“Gravity”, “The Hobbit: The Desolation of Smaug”, “Iron Man 3”, “The Lone Ranger”, “Star Trek Into Darkness”

Cel mai bun machiaj/ cea mai bună coafură:

“Dallas Buyers Club”, “Jackass Presents: Bad Grandpa”, “The Lone Ranger”

Cele mai bune costume:

“American Hustle”, “The Grandmaster”, “The Great Gatsby”, “The Invisible Woman”, “12 Years a Slave”

Cel mai bun scurtmetraj animat:

“Feral” (Daniel Sousa şi Dan Golden), “Get a Horse!” (Lauren MacMullan şi Dorothy McKim), “Mr. Hublot” (Laurent Witz şi Alexandre Espigares), “Possessions” (Shuhei Morita) “Room on the Broom” (Max Lang şi Jan Lachauer)

Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune:

“Aquel No Era Yo / That Wasn’t Me” (Esteban Crespo), “Avant Que De Tout Perdre/ Just Before Losing Everything” (Xavier Legrand şi Alexandre Gavras), “Helium” (Anders Walter şi Kim Magnusson), “Pitääkö Mun Kaikki Hoitaa? / Do I Have to Take Care of Everything?” (Selma Vilhunen şi Kirsikka Saari), “The Voorman Problem” (Mark Gill şi Baldwin Li)

Cel mai bun lungmetraj documentar:

“The Act of Killing”, “Cutie and the Boxer”, “Dirty Wars”, “The Square”, “20 Feet from Stardom”.

Cel mai bun scurtmetraj documentar:

“CaveDigger” (Jeffrey Karoff), “Facing Fear” (Jason Cohen), “Karama Has No Walls” (Sara Ishaq), “The Lady in Number 6: Music Saved My Life” (Malcolm Clarke şi Nicholas Reed), “Prison Terminal: The Last Days of Private Jack Hall” (Edgar Barens)

Citiţi şi: CRONICĂ DE FILM Lupul de pe Wall Street. Opulenţă şi depravare

Cel mai bun film străin:

“The Broken Circle Breakdown”, de Felix Van Groeningen (Belgia), “The Great Beauty/ La grande bellezza”, de Paolo Sorrentino (Italia), “The Hunt/ Jagten”, de Thomas Vinterberg (Danemarca), “The Missing Picture/ L’image manquante”, de Rithy Panh (Cambodgia), şi “Omar”, de Hany Abu-Assad (Palestina).

OSCAR 2014

“The Broken Circle Breakdown” (Belgia), unul dintre favoritele la Oscar pentru cel mai bun film străin

La categoria “cel mai bun film străin”, lista scurtă de propuneri pentru nominalizări la Oscar a cuprins 9 pelicule, alese dintr-un număr record de propuneri, 76 , primite anul acesta de Academia americană.

Foto cu OSCAR 2014 : Dallas Buyers Club, The Broken Circle Breakdown – Cinemagia

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.

16
/10
/20

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest va continua să aducă în această toamnă cinefililor multe din filmele și evenimentele așteptate, însă se reorganizează, urmând ca în perioada preconizată, 23 octombrie – 1 noiembrie, sa pună accentul pe evenimente desfășurate online, în aer liber, dar și la drive-in, cu respectarea măsurilor de siguranță sanitară – care vor fi la momentul respectiv.

15
/10
/20

PREVIEW Două filme realizate de regizori consacrați și două debuturi pot fi văzute online, gratuit, pe platforma TIFF Unlimited, între 16 şi 22 octombrie, în cadrul CinePOLSKA. Mirela Lazăr, coordonatoarea CinePOLSKA din partea Institutului Polonez, vorbește într-un interviu pentru Ziarul Metropolis despre selecție și ediția specială din acest an.

15
/10
/20

Ediția #15 a eXplore festival - Bucharest International Dance and Performace festival se va desfășura anul acesta între 16 și 25 octombrie la Muzeul Național al Literaturii Române, WASP Working Art Space and Production, Muzeul Municipiului București: Muzeul Theodor Aman, Colecţia de artă Ligia şi Pompiliu Macovei, Palatul Suţu, online, pe eXplore festival și WASP Working Art Space and Production dar și on-air, pe Radio Guerrilla.

13
/10
/20

O adaptare fermecătoare a nuvelei pentru copii scrise și ilustrate de artistul Italian Dino Buzatti în 1945, „Vestita invazie a urșilor în Sicilia/ The Bears’ Famous Invasion of Sicily” (r. Lorenzo Mattotti) se vede pentru prima dată în România în deschiderea celei de-a 15-a ediții a Festivalului Internațional de Film de Animație Animest.

09
/10
/20

Cel mai nou film semnat de Marian Crișan, BERLINER, a fost distins cu Premiul ‘Keen Eye’ - Russian Cinema Club Federation la cea de-a 42-a ediție a Festivalului Internațional de film de la Moscova (MIFF) care a avut loc între 1 și 8 octombrie.

08
/10
/20

La aniversarea a 100 de ani de la premiera pe marele ecran a primului film românesc de animație, Festivalul Internațional de Film de Animație Animest organizează, în perioada 9-15 noiembrie, o amplă retrospectivă dedicată celor mai importante momente din istoria cinematografiei animate autohtone.

07
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Babyteeth” (2019), debutul în cinema al regizoarei australiene Shannon Murphy, are o premisă care poate stârni scepticism: o fată bolnavă de cancer, ai cărei părinţi au o relaţie în criză, se îndrăgosteşte de un traficant de droguri ceva mai mare. Însă regia nu doar că salvează scenariul, dar îl transformă într-un film proaspăt.

Pagina 1 din 27212345...102030...Ultima »