OSCAR 2014: Lista nominalizărilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscar-2014-lista-nominalizarilor/

Academia de film americană a anunţat, joi, nominalizările pentru OSCAR 2014. Pentru cel mai bun film al anului se bat : „American Hustle”, „Captain Phillips”, „Dallas Buyers Club”, „Gravity”, „Her”, „Nebraska”, „Philomena”, „12 Years a Slave” şi „The Wolf of Wall Street”.

Un articol de Petre Ivan|16 ianuarie 2014

Academia de film americană a anunţat, joi, nominalizările pentru OSCAR 2014. Pentru cel mai bun film al anului se bat : „American Hustle”, „Captain Phillips”, „Dallas Buyers Club”, „Gravity”, „Her”, „Nebraska”, „Philomena”, „12 Years a Slave” şi „The Wolf of Wall Street”.

Cel mai bun film:

„American Hustle”, de David O. Russell, „Captain Phillips”, de Paul Greengrass, „Dallas Buyers Club”, de Jean-Marc Vallée, „Gravity”, de Alfonso Cuarón, „Her”, de Spike Jonze, „Nebraska”, de Alexander Payne, „Philomena”, de Stephen Frears, „12 Years a Slave”, de Steve McQueen, şi „The Wolf of Wall Street”, de Martin Scorsese.

Cea mai bună regie:

David O. Russell a fost nominalizat pentru regia filmului „American Hustle”, Alfonso Cuaron pentru „Gravity”, Alexander Payne pentru „Nebraska”, Steve McQueen pentru „12 Years a Slave” şi Martin Scorsese pentru „The Wolf of Wall Street”.

Cea mai bună actriţă:

Amy Adams („American Hustle”), Cate Blanchett („Blue Jasmine”), Sandra Bullock („Gravity”), Judi Dench („Philomena”) şi Meryl Streep („August: Osage County”), informează Mediafax.

Cel mai bun actor:

Leonardo DiCaprio („The Wolf of Wall Street”), Christian Bale („American Hustle”) , Matthew McConaughey („Dallas Buyers Club”), Bruce Dern („Nebraska”) şi Chiwetel Ejiofor („12 years a Slave”).

Cel mai bun actor în rol secundar:

Barkhad Abdi („Captain Phillips”), Bradley Cooper („American Hustle”), Michael Fassbender („12 Years a Slave”), Jonah Hill („The Wolf of Wall Street”), Jared Leto („Dallas Buyers Club”)

Cea mai bună actriţă în rol secundar:

Sally Hawkins („Blue Jasmine”), Jennifer Lawrence („American Hustle”), Lupita Nyong’o („12 Years a Slave”), Julia Roberts („August: Osage County”), June Squibb („Nebraska”)

Cel mai bun lungmetraj de animaţie:

„The Croods”, de Chris Sanders, Kirk DeMicco şi Kristine Belson, „Despicable Me 2”, de Chris Renaud, Pierre Coffin şi Chris Meledandri, „Ernest & Celestine”, de Benjamin Renner şi Didier Brunner, „Frozen”, de Chris Buck, Jennifer Lee şi Peter Del Vecho, „The Wind Rises”, de Hayao Miyazaki şi Toshio Suzuki

Cea mai bună regie artistică:

„American Hustle”, „Gravity”, „The Great Gatsby”, „Her”, „12 Years a Slave”

Cel mai bun scenariu adaptat:

„”Before Midnight” (Richard Linklater, Julie Delpy, Ethan Hawke), „Captain Phillips” (Billy Ray), „Philomena” (Steve Coogan, Jeff Pope), „12 Years a Slave” (John Ridley), „The Wolf of Wall Street” (Terence Winter)

Cel mai bun scenariu original:

American Hustle” (Eric Warren Singer, David O. Russell), „Blue Jasmine” (Woody Allen), „Dallas Buyers Club” (Craig Borten, Melisa Wallack), „Her” (Spike Jonze), „Nebraska” (Bob Nelson)

OSCAR 2014

„Her”-ul lui Spike Jonze, cu Joaquin Phoenix, se luptă pentru statuetă şi la categoria cel mai bun scenariu original

Cea mai bună imagine:

„The Grandmaster” (Philippe Le Sourd), „Gravity” (Emmanuel Lubezki), „Inside Llewyn Davis” (Bruno Delbonnel), „Nebraska” (Phedon Papamichael), „Prisoners” (Roger A. Deakins)

Cel mai bun montaj:

„American Hustle”, „Captain Phillips”, „Dallas Buyers Club”, „Gravity”, „12 Years a Slave”

Cea mai bună coloană sonoră: „The Book Thief” (John Williams), „Gravity” (Steven Price), „Her” (William Butler şi Owen Pallett), „Philomena” (Alexandre Desplat), „Saving Mr. Banks” (Thomas Newman).

Cel mai bun cântec:

„Alone Yet Not Alone” din „Alone Yet Not Alone” – muzica Bruce Broughton, versuri Dennis Spiegel, „Happy” din „Despicable Me 2” – muzica şi versurile Pharrell Williams, „Let It Go” din „Frozen” – muzica şi versurile de Kristen Anderson-Lopez şi Robert Lopez, „The Moon Song” din „Her” – muzica Karen O, versuri Karen O şi Spike Jonze, şi „Ordinary Love” din „Mandela: Long Walk to Freedom” – muzica Paul Hewson, Dave Evans, Adam Clayton şi Larry Mullen, versuri Paul Hewson

Cel mai bun montaj de sunet:

„All Is Lost”, „Captain Phillips”, „Gravity”, „The Hobbit: The Desolation of Smaug”, „Lone Survivor”

Cel mai bun mixaj de sunet:

„Captain Phillips”, „Gravity”, „The Hobbit: The Desolation of Smaug”, „Inside Llewyn Davis”, „Lone Survivor”

Cele mai bune efecte vizuale:

„Gravity”, „The Hobbit: The Desolation of Smaug”, „Iron Man 3”, „The Lone Ranger”, „Star Trek Into Darkness”

Cel mai bun machiaj/ cea mai bună coafură:

„Dallas Buyers Club”, „Jackass Presents: Bad Grandpa”, „The Lone Ranger”

Cele mai bune costume:

„American Hustle”, „The Grandmaster”, „The Great Gatsby”, „The Invisible Woman”, „12 Years a Slave”

Cel mai bun scurtmetraj animat:

„Feral” (Daniel Sousa şi Dan Golden), „Get a Horse!” (Lauren MacMullan şi Dorothy McKim), „Mr. Hublot” (Laurent Witz şi Alexandre Espigares), „Possessions” (Shuhei Morita) „Room on the Broom” (Max Lang şi Jan Lachauer)

Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune:

„Aquel No Era Yo / That Wasn’t Me” (Esteban Crespo), „Avant Que De Tout Perdre/ Just Before Losing Everything” (Xavier Legrand şi Alexandre Gavras), „Helium” (Anders Walter şi Kim Magnusson), „Pitääkö Mun Kaikki Hoitaa? / Do I Have to Take Care of Everything?” (Selma Vilhunen şi Kirsikka Saari), „The Voorman Problem” (Mark Gill şi Baldwin Li)

Cel mai bun lungmetraj documentar:

„The Act of Killing”, „Cutie and the Boxer”, „Dirty Wars”, „The Square”, „20 Feet from Stardom”.

Cel mai bun scurtmetraj documentar:

„CaveDigger” (Jeffrey Karoff), „Facing Fear” (Jason Cohen), „Karama Has No Walls” (Sara Ishaq), „The Lady in Number 6: Music Saved My Life” (Malcolm Clarke şi Nicholas Reed), „Prison Terminal: The Last Days of Private Jack Hall” (Edgar Barens)

Citiţi şi: CRONICĂ DE FILM Lupul de pe Wall Street. Opulenţă şi depravare

Cel mai bun film străin:

„The Broken Circle Breakdown”, de Felix Van Groeningen (Belgia), „The Great Beauty/ La grande bellezza”, de Paolo Sorrentino (Italia), „The Hunt/ Jagten”, de Thomas Vinterberg (Danemarca), „The Missing Picture/ L’image manquante”, de Rithy Panh (Cambodgia), şi „Omar”, de Hany Abu-Assad (Palestina).

OSCAR 2014

„The Broken Circle Breakdown” (Belgia), unul dintre favoritele la Oscar pentru cel mai bun film străin

La categoria „cel mai bun film străin”, lista scurtă de propuneri pentru nominalizări la Oscar a cuprins 9 pelicule, alese dintr-un număr record de propuneri, 76 , primite anul acesta de Academia americană.

Foto cu OSCAR 2014 : Dallas Buyers Club, The Broken Circle Breakdown – Cinemagia

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.