OSCAR 2015 – And The Oscar Goes To… BIRDMAN
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscar-2015-and-the-oscar-goes-to-birdman/

„Birdman”, de Alejandro Gonzalez Iñárritu, a primit premiul Oscar pentru cel mai bun film, la cea de-a 87-a gală de decernare a acestor distincţii, care a avut loc la Los Angeles. Filmul a avut nouă nominalizări şi a mai fost premiat pentru „cea mai bună imagine”, „cel mai bun scenariu original” şi „cea mai bună regie”.

Un articol de Petre Ivan|23 februarie 2015

OSCAR 2015 / La aceeaşi categorie („Cel mai bun film”) au mai fost nominalizate: „American Sniper”, de Clint Eastwood, „Boyhood”, de Richard Linklater, „The Grand Budapest Hotel”, de Wes Anderson, „The Imitation Game”, de Morten Tyldum, „Selma”, de Ava DuVernay, „The Theory of Everything”, de James Marsh, „Whiplash”, de Damien Chazelle.

Filmul regizat de Alejandro Gonzalez Inarritu prezintă portretul unui fost star al filmelor cu super-eroi, interpretat de Michael Keaton, care încearcă să revină în actualitate şi să aibă din nou succes cu ajutorul unei piese pe Broadway. Din distribuţia peliculei mai fac parte Edward Norton, Emma Stone, Naomi Watts şi Zach Galifianakis.

Lungmetrajul a avut nouă nominalizări la premiile Oscar 2015 şi s-a mai impus la categoriile „cea mai bună imagine”, „cel mai bun scenariu original” şi „cea mai bună regie”.

Citiţi şi Birdman. Jocuri metacinematografice

Anul trecut, premiul pentru cel mai bun film a revenit lungmetrajului „12 ani de sclavie/ 12 Years a Slave”, de Steve McQueen.

LISTA CÂŞTIGĂTORILOR GALEI OSCAR 2015:

Cel mai bun film străin – „Ida”, de Pawel Pawlikowski (Polonia)

Au mai fost nominalizate la această categorie „Leviathan”, de Andrey Zvyagintsev (Rusia), „Tangerines”, de Zaza Urushadze (Estonia), „Timbuktu”, de Abderrahmane Sissako (Mauritania) şi „Wild Tales”, de Damián Szifrón (Argentina)

Cea mai bună actriţă în rol principal – Julianne Moore pentru „Still Alice”

Julianne Moore, Oscar la categoria Cea mai bună actriţă

Julianne Moore, Oscar la categoria Cea mai bună actriţă

Celelalte nominalizate au fost: Marion Cotillard pentru rolul din „Deux jours, une nuit”, Felicity Jones pentru „The theory of everything”, Rosamund Pike pentru „Gone Girl”, Reese Witherspoon pentru „Wild”.

Cea mai bună actriţă în rol secundar – Patricia Arquette („Boyhood”)

Au mai fost nominalizate Laura Dern („Wild”), Keira Knightley („The Imitation Game”), Emma Stone („Birdman”), Meryl Street („Into the Woods”)

Cel mai bun actor în rol principal – Eddie Redmayne pentru ”The Theory of Everything”

Ceilalţi nominalizaţi au fost: Steve Carell pentru rolul din „Foxcatcher”, Bradley Cooper, pentru interpretarea din „American Sniper”, Benedict Cumberbatch, pentru „The Imitation Game”, Michael Keaton, pentru „Birdman”.

Cel mai bun actor în rol secundar – J.K Simmons („Whiplash”)

Au mai fost nominalizaţi Robert Duvall („The Judge”), Ethan Hawke („Boyhood”), Edward Norton („Birdman”), Mark Ruffalo („Foxcatcher”)

J.K Simmons, Oscar pentru "Cel mai bun actor în rol secundar"

J.K Simmons, Oscar pentru „Cel mai bun actor în rol secundar”

Cel mai bun regizor – Alejandro Gonzalez Iñárritu pentru „Birdman”

Ceilalţi nominalizaţi au fost: Richard Linklater, pentru „Boyhood”, Bennett Miller, pentru „Foxcatcher”, Wes Anderson, pentru „The Grand Budapest Hotel”, iar Morten Tyldum, pentru „The Imitation Game”

Cea mai bună regie artistică – „The Grand Budapest Hotel”

Cel mai bun lungmetraj documentar – „CitizenFour”

Cel mai bun lungmetraj de animaţie – „Big Hero 6”

Au mai fost nominalizate „The Boxtrolls”, „How to Train Your Dragon 2”, „Song of the Sea”, „The Tale of the Princess Kaguya”.

Cel mai bun scurtmetraj animat – „Feast”

Cel mai bun scurtmetraj documentar – „Crisis Hotline: Veterans Press 1

Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune – „The Phone Call”

Cel mai bun scenariu adaptat – Graham Moore pentru „The Imitation Game”.

Cel mai bun scenariu original – ”Birdman”, de Alejandro Gonzalez Inarritu.

Cea mai bună coloană sonoră – Alexandre Desplat pentru  ”The Grand Budapest Hotel”

Cel mai bun cântec – „Glory” („Selma”)

Au mai fost nominalizate: „Everything Is Awesome” din „The Lego Movie”, „Grateful” din „Beyond the Lights”, „I’m Not Gonna Miss You” din „Glen Campbell…I’ll Be Me”, „Lost Stars” din „Begin Again”

Cel mai bun montaj – „Whiplash”

Cea mai bună imagine – „Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)”

Cele mai bune efecte vizuale  – „Interstellar”

Au mai fost nominalizate: „Captain America: The Winter Soldier”, „Dawn of the Planet of the Apes”, „Guardians of the Galaxy”, „X-Men: Days of Future Past”.

Cel mai bun mixaj de sunet – „Whiplash”

Cel mai bun montaj de sunet – „American Sniper”

Cel mai bun machiaj/ cea mai bună coafură – „The Grand Budapest Hotel” (Frances Cannon)

Cele mai bune costume –  „The Grand Budapest Hotel” (Milena Canonero).

Foto: OSCAR 2015  – cinemagia

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.