OSCAR 2016: Spotlight a câştigat marele trofeu. DiCaprio, cel mai bun actor…
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscar-2016-spotlight-a-castigat-marele-trofeu-dicaprio-cel-mai-bun-actor/

Spotlight, în regia lui Tom McCarthy, cu Mark Ruffalo, Michael Keaton şi Rachel McAdams în distribuţie, a fost desemnat cel mai bun film al anului, însă momentul serii a fost reprezentat de Oscarul câştigat în premieră de Leonardo DiCaprio.

Un articol de Petre Ivan|29 Februarie 2016

Spotlight spune povestea adevărată a jurnaliștilor de la publicația Boston Globe care au descoperit un uriaș scandal de abuzuri împotriva copiilor acoperit de Arhidioceza catolică locală, scandal ce a zguduit din temelii încrederea în Biserica Catolică.

Filmul lui Tom McCarthy a fost recompensat și cu Oscarul pentru scenariu original. Cele mai multe emoţii a stârnit.

Cititi si  Spotlight. Toţi oamenii cardinalului

Oscarul pentru cel mai bun actor în rol principal, unde, marele favorit, Leonardo DiCaprio (“The Revenant”), a reuşit în sfârşit să se impună după şase nominalizari şi o luptă de aproape două decenii cu Academia Americană de Film.

“The Revenant”, văzut favorit de mulţi specialişti, a pierdut titlul pentru cel mai bun film în faţa amintitului “Spotlight”. În schimb, Alejandro G. Inarritu, a scris istorie  devenind singurul regizor mexican premiat cu doua trofee Oscar pentru regie, “The Revenant” aducându-i al doilea premiu Oscar consecutiv după ce în 2015 primse statueta pentru “Birdman”.

Mad Max- Fury Road a primit nu mai puţin de 6 premii Oscar,  “Son of Saul “, în care joacă şi actorul român Levente Molnar, este cel mai bun film străin al anului, iar  Brie Larson a fost recompensată la categoria cea buna actriţă  pentru rolul din “Room”.

OSCAR 2016 – Lista câştigătorilor

Cel mai bun film: “Spotlight

Cel mai bun actor în rol principal: Leonardo DiCaprio pentru rolul din “The Revenant”.

Cea mai bună actriţă în rol principal: Brie Larson pentru rolul din “Room”.

Cel mai bun regizor: Alejandro Gonzalez Inarritu, pentru regia la  “The Revenant”.

Cel mai bun cântec original: “Writing’s On The Wall” din “Spectre”

Cea mai bună coloană sonoră: “The Hateful Eight” – Ennio Morricone

Cel mai bun film străin: “Son of Saul” din Ungaria.

Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune: “Stutterer“, regie: Benjamin Cleary şi Serena Armitage.

Cel mai bun lungmetraj documentar: “Amy“, un film dedicat cântăreţei Amy Winehouse.

Cel mai bun scurtmetraj documentar: “A Girl in the River: The Price of Forgiveness“.

Cel mai bun actor în rol secundar: Mark Rylance, pentru rolul interpretat în “The Bridge of Spies”.

Cel mai bun lungmetraj de animaţie: “Inside Out“.

Cel mai bun scurtmetraj animat: “Bear Story“, regie: Gabriel Osorio şi Pato Escala.

Cele mai bune efecte vizuale: “Ex Machina“.

Cel mai bun mixaj de sunet: “Mad Max: Fury Road

Cel mai bun montaj de sunet: “Mad Max: Fury Road

Cel mai bun montaj: “Mad Max: Fury Road

Cea mai bună imagine: “The Revenant” – Emmanuel Lubezki

Cel mai bun machiaj: “Mad Max. Fury Road


Cea mai bună actriţă în rol secundar: Alicia Vikander, pentru rolul interpretat în “The Danish Girl”.

Cel mai bun scenariu adaptat: “The Big Short“- Charles Randolph şi Adam McKay.

Cel mai bun scenariu original: “Spotlight” – scenarişti Josh Singer şi Tom McCarthy.

Foto: OSCAR 2016, Leonardo DiCaprio –  www.oscars.org

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

08
/10
/19

Pe durata festivalului, Asociatia Cinemascop, organizatoarea Les Films de Cannes à Bucarest, continuă să organizeze, ca și în anii precedenți, ateliere pentru diferite comunități ale industriei de film din România, în încercarea de a oferi cât mai multe oportunități membrilor acestora.

07
/10
/19

Unul dintre cele mai puternice filme autohtone ale toamnei este „Arest”, în regia lui Andrei Cohn, care spune povestea unui intelectual torturat într-o închisoare comunistă din România anului 1983. În rolurile protagoniștilor, actorii Alexandru Papadopol și Iulian Postelnicu.

Page 1 of 25012345...102030...Last »