Oscar Weekend la Cinema Elvire Popesco
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscar-weekend-la-cinema-elvire-popesco/

Aflat la cea de-a 5-a ediţie, Oscar Weekend aduce la Cinema Elvire Popesco cele mai titrate filme ale anului 2018, propuse sau aflate în cursa pentru Oscarul la categoria „Cel mai bun film într-o limbă străină”.

Un articol de Liliana Matei|14 ianuarie 2019

Timp de patru zile, cinefilii vor avea ocazia să vizioneze producții cinematografice de pe trei continente. Șase dintre cele nouă filme aflate pe lista scurtă deschisă votului membrilor Academiei Americane de Film, se află în programul de anul acesta al Oscar Weekend:  „The Guilty – Vinovatul” (Gustav Möller, Danemarca), „Shoplifters – O Afacere de familie” (Hirokazu Kore-eda, Japonia), „Capharnaüm” (Nadine Labaki, Liban), „Roma” (Alfonso Cuarón, Mexic), „Cold War” (Pawel Pawlikowski, Polonia), „Burning” (Lee Chang-dong, Coreea de Sud).

Sistemul de votare pentru nominalizările de anul acesta al Premiilor Academiei este pentru prima dată organizat online și este deschis de pe 7 ianuarie până pe 14 ianuarie. Oscar Weekend are loc înaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 91-a ediție a premiilor Oscar (22 ianuarie). Gala decernării trofeelor va avea loc pe 24 februarie.

Câștigător al Leului de Aur la Veneția în 2018 și proaspăt laureat al Globurilor de Aur pentru Cea mai bună regie și Cel mai bun film străin, „Roma” în regia lui Alfonso Cuarón, face cronica unui an furtunos din viața unei familii de condiție medie care trăiește în Mexico City, în anul 1970. Cuarón construiește o odă matriarhatului care i-a conturat lumea filmând în locurile unde s-au petrecut lucrurile, încercând să recreeze spațiul copilăriei sale și aducând actori care să semene cât mai mult cu personajele reale care l-au inspirat.

„Roma” este un portret intim și revelator, filmul urmărindu-le într-un alb-negru luminos pe tânăra menajera Cleo, descendentă a etniei Mixteco, și pe colega sa Adela, care lucrează pentru o familie din clasa de mijloc din cartierul Roma al Mexico City. „Roma” va fi proiectat în cadrul Oscar Weekend, sâmbătă, 19 ianuarie, de la ora 20:45.

Fost ministru al culturii în Coreea de Sud, actual regizor, Lee Chang-dong regizează „Burning”, un thriller romantic, inspirat dintr-o povestire a lui Haruki Murakami, în care un scriitor aspirant și un tip bogat devin rivali pentru dragostea aceleiași fete. Propunerea Coreei de Sud la Oscar, „Burning” a fost recompensat la Cannes cu premiul FIPRESCI și Premiul Vulcan, pentru scenografie și a obținut, de asemenea, numeroase nominalizări la Premiile Filmului Asiatic. Proiecția de la Oscar Weekend are loc sâmbătă, 19 ianuarie, de la ora 15:30.

Zain Al Rafeea, star-ul din Capharnaüm, care a lucrat drept curier în Beirut până anul trecut – când a învățat să-și scrie numele – oferă o interpretare despre care criticii spun că ar topi și cea mai împietrită inimă. Filmul care a câștigat Premiului Juriului la Cannes, spune povestea unui băiețel care decide să-și dea în judecată părinții pentru că l-au adus pe lume. „Capharnaüm” a fost filmat mai ales cu actori neprofesioniști în Beirut, timp de șase luni. Proiecția de la Oscar Weekend are loc duminică, 20 ianuarie, de la ora 15:30.

Program Oscar Weekend 2019:

Joi, 17 ianuarie

18:30   Cold War, de Pawel Pawlikowski (1h 28min), Polonia

20:30   Donbass, de Sergei Loznitsa (1h 50min), Ucraina

Vineri, 18 ianuarie

18:00   Vinovatul, de Gustav Möller (1h 25 min), Danemarca

19:45   Girl, de Lukas Dhont (1h 45 min), Belgia

Sâmbătă, 19 ianuarie

13:00   Îmi este indiferent dacă vom intra în istorie ca barbari, de Radu Jude (2h 20 min), România

15:30   Burning, de Lee Chang-dong (2h 28 min), Coreea de Sud

18:30   Dogman, de Matteo Garrone (1h 42 min), Italia

20:45   Roma, de Alfonso Cuarón (2h 15 min), Mexic

Duminică, 20 ianuarie

13:00   O afacere de familie, de Hirokazu Kore-eda (2h 01 min), Japonia

15:30   Capharnaüm, de Nadine Labaki (2h 01min), Liban

17:45   Sunset, de László Nemes (2h 22min), Ungaria

20:30   Border, de Ali Abbasi (1h 48min), Suedia

17
/09
/18

„Banii sunt bani” / „Money’s money”, noul thriller al regizorului georgian Géla Babluani, explorează același teritoriu noir cu care ne-a obișnuit de la debutul său premiat la Sundance: lumea ascunsă a violenței, relația oamenilor cu banii și capcanele pe care unii și le pot construi, dacă se lasă ghidați de lăcomie.

15
/09
/18

Am recuperat abia acum, cu nepermisă întârziere, asta și pentru că am vrut să îl văd pe ecran mare, odată cu lansarea în cinematografe, „O creatură delicată” (2017), de Serghei Loznița. Este pur și simplu un film mare!

14
/09
/18

Patrick Swayze și soția sa dansând în 1994, la "World Music Awards", pe piesa  lui  Whitney Houston "All the man that I need".  Cei doi s-au cunoscut în 1970, Houston Ballet Dance Company, pe când Lisa Niemi avea 14 ani. Patrick, fiul proprietarului și directorului companiei de dans, avea 18 ani.

13
/09
/18

Unul dintre cele mai anticipate lungmetraje de animație ale anului, „Isle of dogs", în regia îndrăgitului regizor și scenarist american Wes Anderson, va fi proiectat la Anim’est, toamna aceasta, în prezența key animator-ului Marjolaine Parot. Aflați care sunt animațiile-hit și programele speciale din afara competiției la Anim’est 2018!

12
/09
/18

CRONICĂ DE FILM A doua parte a unei preconizate trilogii (prima, „Dragoste 1. Câine”, a avut premiera la Sarajevo”), „Dragoste 2. America”, de Florin Șerban, urmărește o posibilă ultimă întâlnire între doi iubiți, într-o casă dintr-o pădure. Un film cu dialoguri artificiale, dar cu o imagine (Oleg Mutu) impunătoare.

11
/09
/18

Robert Redford, 82 de ani, a fost ovaţionat, aseară, la Toronto, la premiera filmului "The Old Man and the Gun", despre care actorul a spus că este ultimul în care a jucat. Criticii nu exclud ca rolul să îi aducă lui Redford o nominalizare la Oscar.

11
/09
/18

Cea mai nouă apariție în colecția CINEMAgrafia a editurii Noi Media Print, volumul „Mircea Veroiu. Poezia unei lumi tragice”, scris de Marian Sorin Rădulescu, poate readuce în atenție unul dintre cei mai importanți regizori ai cinematografiei române, ale cărui filme par să fie însă tot mai puțin descoperite sau revăzute.