Oscar Weekend la Cinema Elvire Popesco
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscar-weekend-la-cinema-elvire-popesco/

Aflat la cea de-a 5-a ediţie, Oscar Weekend aduce la Cinema Elvire Popesco cele mai titrate filme ale anului 2018, propuse sau aflate în cursa pentru Oscarul la categoria „Cel mai bun film într-o limbă străină”.

Un articol de Liliana Matei|14 ianuarie 2019

Timp de patru zile, cinefilii vor avea ocazia să vizioneze producții cinematografice de pe trei continente. Șase dintre cele nouă filme aflate pe lista scurtă deschisă votului membrilor Academiei Americane de Film, se află în programul de anul acesta al Oscar Weekend:  „The Guilty – Vinovatul” (Gustav Möller, Danemarca), „Shoplifters – O Afacere de familie” (Hirokazu Kore-eda, Japonia), „Capharnaüm” (Nadine Labaki, Liban), „Roma” (Alfonso Cuarón, Mexic), „Cold War” (Pawel Pawlikowski, Polonia), „Burning” (Lee Chang-dong, Coreea de Sud).

Sistemul de votare pentru nominalizările de anul acesta al Premiilor Academiei este pentru prima dată organizat online și este deschis de pe 7 ianuarie până pe 14 ianuarie. Oscar Weekend are loc înaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 91-a ediție a premiilor Oscar (22 ianuarie). Gala decernării trofeelor va avea loc pe 24 februarie.

Câștigător al Leului de Aur la Veneția în 2018 și proaspăt laureat al Globurilor de Aur pentru Cea mai bună regie și Cel mai bun film străin, „Roma” în regia lui Alfonso Cuarón, face cronica unui an furtunos din viața unei familii de condiție medie care trăiește în Mexico City, în anul 1970. Cuarón construiește o odă matriarhatului care i-a conturat lumea filmând în locurile unde s-au petrecut lucrurile, încercând să recreeze spațiul copilăriei sale și aducând actori care să semene cât mai mult cu personajele reale care l-au inspirat.

„Roma” este un portret intim și revelator, filmul urmărindu-le într-un alb-negru luminos pe tânăra menajera Cleo, descendentă a etniei Mixteco, și pe colega sa Adela, care lucrează pentru o familie din clasa de mijloc din cartierul Roma al Mexico City. „Roma” va fi proiectat în cadrul Oscar Weekend, sâmbătă, 19 ianuarie, de la ora 20:45.

Fost ministru al culturii în Coreea de Sud, actual regizor, Lee Chang-dong regizează „Burning”, un thriller romantic, inspirat dintr-o povestire a lui Haruki Murakami, în care un scriitor aspirant și un tip bogat devin rivali pentru dragostea aceleiași fete. Propunerea Coreei de Sud la Oscar, „Burning” a fost recompensat la Cannes cu premiul FIPRESCI și Premiul Vulcan, pentru scenografie și a obținut, de asemenea, numeroase nominalizări la Premiile Filmului Asiatic. Proiecția de la Oscar Weekend are loc sâmbătă, 19 ianuarie, de la ora 15:30.

Zain Al Rafeea, star-ul din Capharnaüm, care a lucrat drept curier în Beirut până anul trecut – când a învățat să-și scrie numele – oferă o interpretare despre care criticii spun că ar topi și cea mai împietrită inimă. Filmul care a câștigat Premiului Juriului la Cannes, spune povestea unui băiețel care decide să-și dea în judecată părinții pentru că l-au adus pe lume. „Capharnaüm” a fost filmat mai ales cu actori neprofesioniști în Beirut, timp de șase luni. Proiecția de la Oscar Weekend are loc duminică, 20 ianuarie, de la ora 15:30.

Program Oscar Weekend 2019:

Joi, 17 ianuarie

18:30   Cold War, de Pawel Pawlikowski (1h 28min), Polonia

20:30   Donbass, de Sergei Loznitsa (1h 50min), Ucraina

Vineri, 18 ianuarie

18:00   Vinovatul, de Gustav Möller (1h 25 min), Danemarca

19:45   Girl, de Lukas Dhont (1h 45 min), Belgia

Sâmbătă, 19 ianuarie

13:00   Îmi este indiferent dacă vom intra în istorie ca barbari, de Radu Jude (2h 20 min), România

15:30   Burning, de Lee Chang-dong (2h 28 min), Coreea de Sud

18:30   Dogman, de Matteo Garrone (1h 42 min), Italia

20:45   Roma, de Alfonso Cuarón (2h 15 min), Mexic

Duminică, 20 ianuarie

13:00   O afacere de familie, de Hirokazu Kore-eda (2h 01 min), Japonia

15:30   Capharnaüm, de Nadine Labaki (2h 01min), Liban

17:45   Sunset, de László Nemes (2h 22min), Ungaria

20:30   Border, de Ali Abbasi (1h 48min), Suedia

07
/07
/20

Mai bogată ca niciodată în premiere, selecția de filme românești de la cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania cuprinde un număr record de 21 de lungmetraje și 16 scurtmetraje, care vor fi proiectate, în prezența realizatorilor, între 31 iulie și 9 august, la Cluj-Napoca.

05
/07
/20

CRONICĂ DE FILM Scris și regizat de Nicolas Bedos, „La Belle Époque” (2019), prezentat anul trecut la Cannes în afara competiției și programat să deschidă ediția amânată din acest a TIFF-ului clujean, este o comedie tipic franceză cu vedete. Eternul subiect al cuplurilor în criză este ambalat puțin diferit, însă fără nimic memorabil.

04
/07
/20

S-a deschis Grădina cu Filme – Cinema & More: film românesc, documentare despre mari coregrafi, muzicieni sau creatori de modă, concerte, teatru, spectacole de improvizație și dezbateri, într-un program special în aer liber.

01
/07
/20

O incursiune în lumea lui Ingmar Bergman, creionată de scriitoarea norvegiană Linn Ullmann, fiica regizorului, în romanul „Neliniște”, publicat în 2015 și apărut recent și în limba română, la Editura Polirom.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.