Ouăle Grivița 53 intră în licitație la Artmark
https://www.ziarulmetropolis.ro/ouale-grivita-53-intra-in-licitatie-la-artmark/

Ouăle Griviţa 53, realizate în cadrul campaniei de strângere de fonduri pentru Griviţa 53 – primul teatru construit împreună, intră în licitaţie la Artmark.

Un articol de Petre Ivan|26 iunie 2019

În urmă cu câteva luni Fundația „Calea Griviței” a demarat o originală campanie de strângere de fonduri pentru Grivița 53 – primul teatru construit împreună.

OUĂLE GRIVIȚA 53 au trezit mult interes și simpatie: 19 ouă gigant de fibră de sticlă, de 2m înălțime, 1,65 diametru și 50kg au fost pictate de 19 personalități, printre care Maia Morgenstern & Cabiria Morgenstern, Oana Pellea, Horațiu Mălăele, Marius Manole, Ivan Patzaichin, Alex Găvan, Alexandru Tomescu, Cristian Mungiu, Valeria Racila van Groningen, Mihai Dobrovolschi, Dan Perjovschi, Mirela Trăistaru, Iuliana Vîlsan. Suma care se strânge în urmă vânzării urmează să fie donată în contul proiectului la finalul campaniei.

Ultima etapă a campaniei OUĂLE GRIVIȚA 53 este realizată de cunoscuta casă de licitații Artmark care și-a exprimat susținerea pentru Grivița, a selectat 5 din cele 19 ouă și le-a inclus în licitația din 9 iulie. Ouăle semnate de Gheorghe Fikl, Francisc Chiuariu, Alexandra Nechita, Mihai Popescu și Arantxa Etcheverria sunt expuse începând de astăzi, până pe 9 iulie la Palatul Cesianu – Racoviță, sediul Artmark. Prin acest gest casa de licitații își dorește să strângă o sumă de bani considerabilă cu care Fundația să poată începe șantierul teatrului Grivița 53. ouale grivita 53

Inițiatoarea proiectului, regizoarea și scriitoarea Chris Simion – Mercurian a pus la bătaie casa bunicii sale. Cu banii câștigați pe casă în 2016, a cumpărat terenul pe care se construiește teatrul. În 2017 a dat start campaniei de strângere de fonduri și a înscris proiectul Grivița 53 într-unul din cele mai importante concursuri de arhitectură sustenabilă din lume. Au participat 5003 proiecte, au fost 7 premii iar Grivița 53 a fost printre cei șapte câștigători. Prima dată când România a fost premiată în acest impresionant concurs. 2018 a fost un an de pauză pentru proiect.

Chris și-a schimbat prioritățile și și-a pus sănătatea pe primul loc. În 2019 a putut să-și reia visul și să continue campania de strângere de fonduri. Pentru construcția Grivița 53 este necesară suma de 1.300.000 Euro (în care este inclus și echipamentul tehnic) dar  șantierul poate fi început cu 400.000 Euro.

Partenerii campaniei OUĂLE GRIVIȚA 53: Leroy Merlin, Aquatec, Liliac, Fratelli Social Club, Aqua Carpatica, Tucă Zbârcea și Asociații, Radio Guerrilla, Revistă Biz, Digi TV, Forbes  & Hotnews.

Susținători ai inițiativei & posesori de ouă Grivița 53:

Globalworth (Dan Perjovschi, Mirela Trăistaru, Mihai Popescu și Iuliana Vîlsan), Classliving – Camelia Șucu (Oana Pellea și Ivan Patzaichin), Mullen Lowe – Veronica Savanciuc ( Maia & Cabiria Morgenstern), Steven & Valeria van Groningen (Cristian Mungiu & Dalina Bădescu), Dinu Urse și Asociații (Marius Manole și Mihai Dobrovolschi), Immofinanz (Chris Simion – Mercurian și Valeria Răcilă van Groningen), CA Immo (Alexandra Nechita) , AFI (Horațiu Mălăele), CBRE ( Alexandru Tomescu și Ana Munteanu) și Teilor (Alex Găvan și Adina Mastalier).

Chris Simion-Mercurian este o personalitate apreciată atât în țară, cât și în străinătate. Chris are o carieră de peste 20 de ani în teatru, peste 48 de spectacole regizate, 10 cărți publicate și este inițiatoarea celui mai important festival de teatru independent din țară – UNDERCLOUD.

Foto: Ouăle Grivița 53 – facebook
26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.