Ouăle Grivița53, expuse la Globalworth
https://www.ziarulmetropolis.ro/ouale-grivita53-expuse-la-globalworth/

„Nu e nevoie de multe cuvinte, ci de donaţii şi fapte. E un proiect curajos iniţiat de oameni curajoşi şi frumoşi. Griviţa 53 e o victorie a unor oameni, împotriva unui sistem.” – Oana Pellea, actriţă. OUĂLE GRIVIŢA 53 sunt la Globalworth, între 29 mai si 10 iunie – ultima expoziţie publică a OUĂLOR GRIVIŢA 53 înainte de vânzare. Ouăle sunt expuse în Galeria temporară Globalworth, Barbu Văcărescu 201.

Un articol de Petre Ivan|30 mai 2019

Ouăle uriaşe de 2 m, transformate în obiecte de artă de personalităţile care le-au creat, au adus admiraţia şi respectul cauzei pentru care au fost realizate. Din luna martie până astăzi, ouăle au fost expuse public în AFI Cotroceni şi în MNAC.

Fondurile strânse în urma vânzării ouălor se duc în construcţia GRIVIŢA 53 – primul teatru construit împreună. Din 1946, de când Liviu Ciulei a lăsat moştenire Bucureştiului Teatrul Nottara, construit tot din bani privaţi, nu a mai existat un astfel de demers.

Au creat pentru Griviţa 53: Alexandru Tomescu & Ana Munteanu, Gheorghe Fikl, Oana Pellea, Cristian Mungiu & Dalina Badescu, Dan Perjovschi & band of illustrators, Ivan Patzaichin & Marius Burhan, Alex Găvan & Adina Mastalier, Horaţiu Mălăele & Cristi Farcas, Maia Morgenstern & Cabiria Morgenstern, Mihai Dobrovolschi & Vlad Fodor, Vasile Murivale, Mirela Trăistaru, Mihai Popescu, Iuliana Vilsan, Francisc Chiuariu, Marius Manole, Fundatia Renasterea & Alexandra Nechita, Valeria Racila von Groningen & Chris Simion – Mercurian.

„De nimic nu ai nevoie mai mare după apă, mâncare decât de cultură. Când se naşte un loc nou şi găzduieşte arta… e binevenit iar când mai e făcut şi de prieteni e o binecuvântare. Griviţa 53 va fi mărturia noastră.” – Marius Manole, actor

„E un proiect la care am răspuns ‘da’ din prima secundă. E un proiect unic în lumea asta şi trebuie făcut. Nu se construieşte orice teatru, se construieşte o comunitate” – Ivan Patzaichin, olimpic

„Acest teatru va fi exemplu pentru cei care vin după noi.” – Maia Morgenstern, actriţă

„Cred că doar prin educaţie şi cultură putem progresa. Şi cred în iniţiativa privată. Aşteptăm prea mult şi prea des să facă statul ceva. Pentru că statul are resurse şi mijloace. Dar statul nu are pasiune. Şi motivaţie. Asta admir la proiectul Griviţa 53. Ou cu ou, cărămidă cu cărămidă, Griviţa 53 prinde contur. Construieşte cu noi.” – Cristian Mungiu, regizor de film.

„În ţara asta unde se construiesc numai stadioane şi mall-uri cineva vrea să construiască un teatru. E minunat!” – Dan Perjovschi, artist

„Nu e nevoie de multe cuvinte, ci de donaţii şi fapte. E un proiect curajos iniţiat de oameni curajoşi şi frumoşi. Griviţa 53 e o victorie a unor oameni, împotriva unui sistem.” – Oana Pellea, actriţă.

Iniţiatoarea proiectului, regizoarea şi scriitoare Chris Simion – Mercurian a pus la bătaie casa bunicii sale. Cu banii câştigaţi pe casă, a cumpărat terenul pe care se construieşte teatrul. Pentru construcţia Griviţa 53 este necesară suma de 1.000.000 euro dar şantierul poate fi început cu 400.000 euro. În afara ouălor, se pot cumpăra cărămizi, ferestre, scaune, pereţi, uşi.

Detalii pe www.grivita53.ro

Chris Simion-Mercurian este o personalitate apreciată atât în ţară, cât şi în străinătate. Chris are o carieră de peste 20 de ani în teatru, peste 48 de spectacole regizate, 10 cărţi publicate şi este iniţiatoarea celui mai important festival de teatru independent din ţară – UNDERCLOUD.

Foto: Ouale Grivita53 – facebook

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.