Partea nevăzută a colecţiei de artă Alexandru Phoebus, la MNAR
https://www.ziarulmetropolis.ro/partea-nevazuta-a-colectiei-de-arta-alexandru-phoebus-la-mnar/

Până pe 25 martie 2020,  MNAR vă invită să vizitaţi expoziţia „Partea nevăzută a colecţiei de artă Alexandru Phoebus”, la Muzeul Coelcţiilor de Artă.

Un articol de Liliana Matei|19 ianuarie 2020

Elementul surpriză al expoziției constă în expunerea „părții nevăzute” a colecției Phoebus – aproximativ 130 de opere semnate de acest artist, prezentate publicului pentru prima dată. În cea mai mare parte a timpului, lucrările sunt păstrate în depozit ca măsură de precauție justificată de sensibilitatea la microclimat a tehnicilor de execuţie şi a suportului de hârtie pe care sunt executate.

Odată cu deschiderea expoziției, a avut loc și lansarea volumului Alexandru Phoebus (1899 – 1954). Repertoriul colecției. Volumul deschide seria de repertorii a Muzeului Colecțiilor de Artă și a fost ales special, ca urmare a interesului manifestat de-a lungul anilor de vizitatori pentru acest artist cu o importanţă incontestabilă pentru modernismul artistic românesc. Volumul poate fi achiziționat de la librăria Muzeului Colecțiilor de Artă.

Curator: Liliana Chiriac
Autorii catalogului: Liliana Chiriac, Ruxandra Dreptu
Organizatorii expoziţiei: Liliana Chiriac, Patricia Bădulescu, Marina Iliescu
Conservatorii expoziţiei: Nela Mihai, Ionuţ Sâmbeteanu.

6 noiembrie 2019 – 25 martie 2020
Muzeul Colecțiilor de Artă, Calea Victoriei 111
Program de vizitare: sâmbătă – miercuri, orele 10.00 – 18.00
Ora limită de acces: 17.00

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.