Parteneriat MCPN-MDRT pentru promovarea Romaniei si a Festivalului George Enescu 2013
https://www.ziarulmetropolis.ro/parteneriat-mcpn-mdrt-pentru-promovarea-romaniei-si-a-festivalului-george-enescu-2013/

Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional (MCPN) a semnat un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), concretizat într-un protocol de colaborare pentru promovarea României şi a Festivalului “George Enescu” 2013, a anunţat vineri Biroul de presă al MCPN.   “Festivalul ‘George Enescu’ este evenimentul care promovează cel mai bine numele şi opera marelui compozitor […]

Un articol de Andrada Văsii|7 decembrie 2012

Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional (MCPN) a semnat un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), concretizat într-un protocol de colaborare pentru promovarea României şi a Festivalului “George Enescu” 2013, a anunţat vineri Biroul de presă al MCPN.

 

“Festivalul ‘George Enescu’ este evenimentul care promovează cel mai bine numele şi opera marelui compozitor şi în acelaşi timp imaginea României în lume. Din acest motiv, Festivalul Enescu trebuie să devină o emblemă pentru România – un brand cultural de ţară”, consideră ministrul Puiu Haşotti, potrivit comunicatului.

MDRT va promova Festivalul şi Concursul Internaţional “George Enescu” prin acţiunile de marketing turistic pe care le derulează în mod curent, iar România, ca destinaţie de turism, va fi promovată în contextul organizării ediţiei 2013 a festivalului, precizează sursa.

Totodată, colaborarea se referă şi la promovarea de itinerarii culturale aferente evenimentului, cuprinzând muzee, case memoriale, aşezăminte culturale, având tematica “George Enescu”.

Astfel de acţiuni se referă la asigurarea unui spaţiu dedicat promovării festivalului în standul României organizat de MDRT la târgurile şi expoziţiile turistice la care participă, la organizarea de vizite de documentare tematice în România pentru diverse categorii de public, la includerea evenimentului şi a obiectivelor turistice tematice în propriile materiale de informare – broşuri, pliante, CD-uri -, în special în cele destinate promovării turismului cultural şi la alte instrumente de marketing turistic gestionate de reprezentanţele MDRT din străinătate.

În ceea ce priveşte MCPN, acesta va asigura realizarea de către organizatorul evenimentului a materialelor de promovare a evenimentului – cataloage, broşuri, pliante, postere, ghiduri, materiale audio-video, CD- uri, DVD-uri -, dar şi promovarea brandului de turism al României, prin inserarea în propriile materialele editate cu prilejul festivalului, stabilirea acelor itinerarii tematice care să fie promovate şi participarea la evenimentele organizate de MDRT, prin susţinerea de prezentări cu privire la festival.

Acţiunile punctuale în care MCPN şi MDRT vor colabora în baza acestui protocol vor fi stabilite în următoarele săptămâni de direcţiile de specialitate din cele două ministere.

Cea de-a XXI-a ediţie a Festivalului şi Concursului Internaţional “George Enescu’ se desfăşoară în perioada 1-28 septembrie 2013 la Bucureşti.

Guvernul României, prin Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, este producător iar Primăria Municipiului Bucureşti, Societatea Română de Radiodifuziune şi Societatea Română de Televiziune au calitatea de coproducători.

Prima ediţie a festivalului a avut deschiderea oficială în data de 4 septembrie 1958, la trei ani după moartea lui George Enescu, marcând începutul celei mai importante manifestări muzicale internaţionale găzduite de România.

 

 

Sursa: Agerpres

28
/11
/21

Arta autentică începe dincolo de convenții și dincolo de granițe. Dincolo de teze, ipoteze și antiteze, ea se întrezărește uneori limpede, alteori vag, ca printr-una dintre multele ferestre de la privești, în decursul unei vieții, lumea din jur.

27
/11
/21

Pentru a doua oară în istoria Premiilor Observator cultural, Gala Premiilor Observator Cultural, ediția a XV-a, s-a desfășurat online, pe 25 noiembrie, într-o sesiune live, care a putut fi urmărită pe pagina de Facebook a revistei.

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

25
/11
/21

S-a născut în toamna anului 1925, la Moscova, într-o familie de evrei, care aveau multe legături cu lumea artistică a momentului. Mama ei, Rachela, a fost actriţă în filme mute.

25
/11
/21

Expoziția-eveniment „Idolul modern. Henry Moore în Blocul Răsăritean” este deschisă vizitatorilor în perioada 14 octombrie 2021 – 6 februarie 2022, la Muzeul Național de Artă al României. Publicul este invitat astfel să redescopere un moment esențial pentru istoria recentă a artei românești și est-europene.

24
/11
/21

În perioada 26-30 noiembrie 2021, la Iași are loc prima ediție a evenimentului Sinestezia. Timp de 5 zile, publicul se va întâlni cu artiști ieșeni și din țară și va explora arta în diverse forme neconvenționale, atât fizic, cât și online prin transmisiuni live gratuite.