Pasajul Universităţii se transformă într-un loc dedicat teatrului şi actorilor. FNT 2015
https://www.ziarulmetropolis.ro/pasajul-universitatii-se-transforma-intr-un-loc-dedicat-teatrului-si-actorilor-fnt-2015/

Pasajul Universităţii din Bucureşti se transformă, începând de luni, într-un loc dedicat teatrului şi actorilor, cu prilejul Festivalului Naţional de Teatru (FNT). Cea de-a 25-a ediţie FNT (23 octombrie – 1 noiembrie) are o ofertă culturală ce cuprinde 98 de reprezentaţii ale spectacolelor din program şi alte evenimente, precum expoziţii, conferinţe, dezbateri şi lansări de carte.

Un articol de Petre Ivan|20 octombrie 2015

Totodată, începând de luni, Pasajul Universităţii din Bucureşti se transformă, timp de două săptămâni, în Pasajul FNT – un loc de întâlnire şi de difuzare a celor mai importante informaţii legate de Festivalul Naţional de Teatru, informează Uniunea Teatrală din România (UNITER), organizator al evenimentului.

Atmosfera din Pasajul FNT va fi una specială, determinată în primul rând de energia şi vibraţiile create de cele peste 250 de afişe ale spectacolelor de teatru prezentate pe parcursul ultimului sfert de veac în ediţiile FNT precedente.

Aceste mărturii ale drumului şi evoluţiei teatrului românesc sunt expuse în spaţiile pasajului sub genericul „Afişele Vremii, Vremea Teatrului”.

Li se adaugă afişele actualei ediţii, care panotează proximitatea punctului de informare FNT creat în centrul pasajului, precum şi filmul de fotografie semnat Mihaela Marin.

Acesta cuprinde o amplă selecţie de instantanee alese din spectacolele prezentate de-a lungul celor 25 de ani ai Festivalului FNT 2015Naţional de Teatru şi va rula pe ecranele amplasate în pasaj.

Centrul principalului loc de intersecţie pietonală din Bucureşti va fi dominat de Punctul Info FNT, dotat pentru a fi la zi cu toate informaţiile despre evenimentele din festival şi pentru a veni în întâmpinarea publicului cu detalii: spectacolele şi poveştile lor, distribuţii, harta locaţiilor, unde se găsesc bilete, preţul acestora, îndrumare pentru platforma online de achiziţionare a biletelor – mystage.ro -, dar şi pentru teatrele partenere care vând bilete la casele proprii; aici se găsesc fluturaşi de promovare a producţiilor invitate; de aici se pot procura gratis cele mai noi apariţii ale ziarului festivalului („Jurnalul FNT”), programul manifestărilor, informaţii-fluturaşi despre toate evenimentele conexe, afişe FNT şi altele.

Tot în Pasajul FNT se vor desfăşura zilnic, de la ora 17.00, întâlnirile informale cu artiştii festivalului.

În mijlocul tumultului cotidian, actorii şi regizorii spectacolelor din programul actualei ediţii nu vor lipsi de la la întâlnirea cu publicul: trecătorii vor avea ocazia să-i cunoască, să afle poveşti, să poarte dialoguri, să solicite autografe şi poate să cânte împreună cu artiştii sau să ia parte la mici fragmente din spectacole, organizate ad-hoc.

Vor fi iniţiate concursuri şi alte forme de participare interactivă, iar trecătorii se vor putea întâlni, în fiecare zi, între orele 16.30 – 18.30, cu cunoscuta artistă Margareta Pâslaru, prezentă pentru al doilea an consecutiv în Pasajul FNT, pentru a oferi autografe şi a prezenta CD-ul „Actorii Cântă”, menit să iniţieze donaţii care vor ajunge în conturile campaniei „Artiştii pentru artişti”, organizată de UNITER.

Pasajul FNT va fi deschis publicului până la încheierea Festivalului Naţional de Teatru, pe 1 noiembrie.

Foto: FNT 2015 – fnt.ro

09
/10
/13

CRONICĂ DE TEATRU Despre ce ne vorbeşte Omul care a vazut moartea? Pentru a ne răspunde acestei întrebări, Teatrul Naţional din Bucureşti ne invită să pătrundem în miezul unui spectacol tragi-comic, care se joacă pe scena iluziilor existenţiale – un tărâm dominat de dorinţa de putere şi înavuţire.

09
/10
/13

Premiera spectacolului „Omul cu chitara“ de Jon Fosse, în regia lui Mihai Măniuțiu şi cu Marius Bodochi în rolul principal, va deschide a doua ediție a Festivalului de Teatru şi Arte Performative Teatru pe Drumul Sarii de la Turda. Evenimentul va avea loc între 16-18 octombrie.

08
/10
/13

Heiner Müller şi-a definit dramaturgia ca o muncă a memoriei şi a reconcilierii cu morţii, o invocare a acestora, o înregistrare împotriva uitării, mai ales prin spectacolul Hamletmachine, care va avea premiera la Teatrul Naţional din Iaşi, pe 10 octombrie.