Paul Radu, actor: „Văd mulți adolescenți în sală la spectacolele Teatrului Metropolis și ăsta e un lucru bun”
https://www.ziarulmetropolis.ro/paul-radu-actor-vad-multi-adolescenti-in-sala-la-spectacolele-teatrului-metropolis-si-asta-e-un-lucru-bun/

Paul este unul dintre tinerii talentaţi strânşi în jurul lui Victor Ioan Frunză, care semnează direcţia de scenă la multe spectacole de la Teatrul Metropolis.

Un articol de Andrei Crăciun|12 noiembrie 2019

Paul  Radu (n.r. – găsiți aici spectacolele unde îl puteți vedea pe Paul la Metropolis – https://www.teatrulmetropolis.ro/artisti#gal-163), ce a însemnat în cariera dumneavoastră Teatrul Metropolis? Ce înseamnă spectacolele în care jucați aici în istoria personală?
A însemnat debutul meu într-un teatru iar acest lucru nu se uită prea curând. Eram în anul II de facultate și am debutat în „Visul unei nopți de vară”, în regia domnului Victor Ioan Frunză. De atunci au urmat și alte spectacole și mă simt norocos că am ocazia să fur puțină meserie de la colegii mei, din trupa domnului Frunză.

Cum este publicul de la Teatrul Metropolis? Ce este special la acest teatru?

Văd mulți adolescenți în sală la spectacolele Teatrului Metropolis și ăsta e un lucru bun, cred că una din principalele meniri ale teatrului e să educe.

Ca spectator ați umblat pe la Metropolis? Ați văzut ceva ce v-a rămas pentru totdeauna?

Au fost și sunt multe spectacole bune aici. Unele se mai joacă și altele nu. Îmi place când îmi văd foștii colegi de generație pe scenă.

Spuneți-mi câteva dintre cele mai frumoase și câteva dintre cele mai caraghioase întâmplări trăite la Metropolis.

Într-un an am repetat la două spectacole diferite, „Romeo și Julieta” și „A douăsprezecea noapte”, ambele cu domnul Frunză. Dimineața repetam la unul și seara la celălalt așa că am învățat atunci ce înseamnă să stai toată ziua într-un teatru, să lucrezi cu profesioniști.

Cuvânt de încheiere, povață pentru tinerii care urmează să aibă primul lor spectacol la Metropolis.

În primul rând, să se bucure de experiență. Apoi, răbdare pentru mai departe.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!