Pelicam – trei zile de filme, workshop-uri, expoziții foto și concerte
https://www.ziarulmetropolis.ro/pelicam-trei-zile-de-filme-workshop-uri-expozitii-foto-si-concerte/

Pe 13 iunie începe Pelicam, Festivalul Internaţional de Film despre Mediu şi Oameni, cu peste 30 de filme în premieră naţională aliniate la start.

Un articol de Liliana Matei|12 iunie 2014

Festivalul Pelicam se deschide cu vernisajul expoziției foto “Delta Dunării, perspective noi”, o călătorie prin Delta Dunării în 40 de cadre semnate de Staffan Widstrand, Magnus Lundgren, Florian Möllers și Cristian Mititelu-Răileanu, în cadrul căreia vor fi prezentate în premieră națională fotografii subacvatice realizate în adâncurile fluviului.

La ora 19.30, la Centrul Cultural Jean Bart are loc deschiderea festivalului cu proiecția filmului La Fête Sauvage / Sărbătoarea sălbatică, o capodoperă a genului documentar de mediu, realizat în 1976 și restaurat complet. Varianta refăcută va putea fi vizionată în premieră mondială la Tulcea. Filmul, care poartă semnătura regizorului Frédéric Rossif, a fost filmat în patru colțuri ale lumii și este un poem în imagini despre viața sălbatică.

Seara de deschidere se încheie cu un concert al celor de la BaBaZuLa  (foto sus) care vin special de la Istanbul pentru Pelicam. Show-urile lor seamănă cu niște ritualuri șamanice și sunt o combinație de multe discipline artistice, deseori încoporând dansuri din buric, costume, poezie, teatru, și desen performativ, oferind publicului un ospăț audio-vizual. Intrarea este gratuită.

Vineri, sâmbătă și duminică au loc proiecțiile filmelor din competițiile Pelicam: lung metraje, scurt metraje, Black Sea Docs și Fresh Perspectives, în cele două spații de desfășurare a festivalului: Centrul Cultural Jean Bart și Muzeul de Artă. Filmele vor fi jurizate, printre alții, de regizorul Cristi Puiu, campionul olimpic Ivan Patzaichin, Michael Stewart – profesorul University College London, Pedro Fuente – directorul festivalului Ecozine Saragoza din rețeaua Green Film Network și antropologul Vintilă Mihăilescu.

“Sunt încântat să vin pentru prima dată la Festivalul Internațional de Film Pelicam și abia aștept să văd filmele excelent selectate. Cred că e grozav că România are un festival care atrage atenția oamenilor asupra mediului de care depindem cu toții. Așa cum știm, comunismul a avut un efect mai dăunător asupra habitatelor decât sistemele occidentale și există încă o moștenire în ce privește lipsa de preocupare. Filmele documentare sunt o formă excelentă de a prezenta probleme complexe printr-o poveste simplă și asigură, așadar, un mediu în care se pune problema despre cum să continuăm să creștem economic fără să omorâm planeta în acest timp”, spune Michael Stewart, director fondator al Open City Docs Fest, antropolog și producător de film, membru al juriului.

Nu uităm nici în acest an copiii pentru care am pregătit câteva proiecții speciale. Programul complet al festivalului poate fi vizualizat pe site-ul Pelicam.

Sâmbătă și duminică au loc și workshop-urile Pelicam, de creație de documentare moderat de regizorul Thomas Ciulei și atelierul de înverzire a industriei de film, ținut de olandezii de la Green Film Making. Între 9 și 15 iunie are loc și “Primul meu film documentar”, un atelier al Asociației Vira, dedicat liceenilor din Tulcea.

Pe toată perioada festivalului poate fi vizionată și expoziția foto a fotografului francez Yann Arthus-Bertrand, cunoscut pentru filmul său Home. Fotografiile care pot fi vizionate la Tulcea au ca temă centrală apa.

Pentru spectatorii din afara orașului, am pregătit un camping eco și biciclete de închiriat. Cei care vin cu cortul la Pelicam avem reduceri la barul festivalului. Festivalul se încheie, duminică, cu un concert Subcarpați, în Piața Civică din Tulcea. Intrarea este liberă!

Toate proiecțiile Pelicam sunt deschise publicului larg, iar intrarea este gratuită.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Page 4 of 260« First...23456...102030...Last »