Perioada înscrierilor pentru Festivalul de Film Experimental Bucureşti, prelungită până pe 25 iulie
https://www.ziarulmetropolis.ro/perioada-inscrierilor-pentru-festivalul-de-film-experimental-bucuresti-prelungita-pana-pe-25-iulie/

Perioada înscrierilor pentru Festivalul Internaţional de Film Bucureşti (BIEFF) a fost prelungită până pe 25 iulie.

Un articol de Andrada Văsii|9 iulie 2013

Perioada înscrierilor pentru Festivalul Internaţional de Film Bucureşti (BIEFF) a fost prelungită până pe 25 iulie.

Creat sub patronajul Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică Bucureşti şi al Universităţii Naţionale de Arte, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti (BIEFF) este un eveniment noncomercial cu orientare educaţională, dedicat experimentului în cinema şi arta vizuală.

BIEFF susţine creaţiile inovatoare, atât la nivel conceptual şi tematic, cât şi formal, stilistic, şi artiştii cu viziuni profund personale asupra realităţii contemporane şi care, în acelaşi timp, explorează cu îndrăzneală limitele limbajului cinematografic.

La granița dintre cinema și artele vizuale

BIEFF este, de asemenea, primul eveniment din România care promovează zona de graniţă dintre cinema şi artele vizuale, oferind expunere unor artişti vizuali proeminenţi prin poziţia lor inovatoare, ale căror lucrări sunt îndeobşte prezentate în muzee şi galerii de artă şi doar rareori în săli de cinema, notează Mediafax.

BIEFF este onorat să aibă ca parteneri câteva dintre cele mai importante festivaluri de film şi instituţii din sfera cinema-ului de avangardă şi a artelor vizuale – Quinzaine des Realisateurs – Cannes Film Festival, Centrul Pompidou, Festivalul Internaţional de Film Documentar Amsterdam (IDFA), Festivalul Internaţional de Scurtmetraj Oberhausen, Le Fresnoy – Studio National des Arts Contemporains, Netherlands Media Art Institute şi EYE Film Institute Netherlands -, fiecare aducând la Bucureşti o selecţie de filme inovatoare multipremiate din programele lor din ultimii ani.

Două secțiuni

În funcţie de decizia comitetului de selecţie, filmele româneşti selectate vor fi incluse fie în competiţia internaţională, fie în Panorama Românească. Selecţia în cadrul BIEFF oferă în mod particular posibilitatea ca filmul să fie vizionat de curatori şi selecţioneri de top din zona cinema-ului de avangardă internaţional.

Printre invitaţii ediţiilor precedente BIEFF se numără Sergio Fant (selecţioner de scurtmetraj al Festivalului de Film de la Veneţia), Christophe Leparc (Managing Director al Quinzaine des Realisateurs, Festivalul de Film de la Cannes), Jonathan Pouthier (Cinema Programmer al Centre POMPIDOU), Hilke Doering (directoarea competiţiei internaţionale a Festivalului de Film de la Oberhausen), Peter van Hoof (şeful comitetului de selecţie pentru scurtmetraj al Festivalului Internaţional de Film de la Rotterdam), Miguel Valverde (codirector al Festivalului Internaţional de Film Independent de la Lisabona).

Info:

Filmul trebuie să fie produs în ultimii trei ani şi să nu depăşească 40 de minute, trebuie să fie trimis sub formă de link parolat online (ex: vimeo) sau încărcat pe ftp-ul BIEFF în format mov/mpeg sau imagine dvd (toast/iso), în vederea preselecţiei.

Următoarele materiale trebuie trimise la adresa de e-mail a festivalului [email protected]: fişa filmului (date de contact, sinopsis, echipa filmului, distribuţie, detalii tehnice, intenţie regizorală, cronici, menţionarea participării la alte festivaluri şi premiile obţinute, dacă este cazul), film stills şi bio-filmografia regizorului.

Foto credit: BIEFF

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.