Peste 40 de filme vor fi proiectate în a 5-a ediție a București Docuart Fest
https://www.ziarulmetropolis.ro/peste-40-de-filme-vor-fi-proiectate-in-a-5-a-editie-a-bucuresti-docuart-fest/

A fost realizată selecţia oficială a festivalului de film documentar românesc, Bucureşti Docuart Fest 2016, care va avea loc în această toamnă. În cele 3 secţiuni competiţionale (principală, studenţească şi de documentar TV) au fost selectate 25 de titluri. Acestea vor fi aduse bucureştenilor în perioada 27 septembrie – 2 octombrie la Cinemateca Eforie şi Cinema Muzeul Țăranului – Studioul Horia Bernea, în cadrul celei de-a 5-a ediţii a festivalului documentarului românesc.

Un articol de Petre Ivan|18 septembrie 2016

Selecția oficială a fost întocmită din peste 70 de documentare înscrise în această  primăvară, fiind realizată de un juriu de preselecție format din criticii de film Mihai Fulger, Anca Grădinariu și Florin Barbu, cei care stau alături festivalului încă de la a II-a ediție.

“Mișcarea documentaristă românească devine o industrie în sine. Cele peste 70 de filme înscrise demonstrează vitalitatea și diversitatea subiectelor abordate atât de regizorii debutanți, cât și de cei consacrați. Documentarul a devenit din «ruda săracă a ficțiunii», un gen din ce în ce mai apreciat și mai popular”, spune Daniela Apostol, directorul festivalului.

Știam că se fac multe documentare în România și, totuși, am fost surprinsă de numărul foarte mare de înscrieri. Am avut de unde alege și asta se reflectă și în alegerile finale – toate secțiunile au fost bine reprezentate, calitatea a crescut mai ales la secțiunile studențești și la producțiile de televiziune. Dacă în alți ani, cele mai multe documentare înscrise au fost observaționale, până în punctul în care m-am declarat sătulă, anul acesta am văzut multe rockumentare, documentare hibrid, anchetă și esee inclasabile. Avem confirmări și revelații. În tot cazul, cele 6 zile de proiecție ale festivalului vor certifica vitalitatea acestui gen până de curând pe nedrept neglijat pe aici. – Anca Grădinariu, critic de film și membru al comisiei de preselecție.

Pe lângă aceste 25 de filme ce urmează să treacă printr-un nou proces de jurizare, Docuart Fest aduce 20 de proiecții în afara competiției, dezbateri, sesiuni de master class și activități care vor fi anunțate odată cu publicarea programului oficial al evenimentului ce cuprinde șase zile.

Intrarea în lumea documentarului este liberă.

Lista filmelor selectate de comisia de preselecție poate fi văzută aici.

Foto: Docuart Fest – festival.docuart.ro

11
/11
/13

Timp de trei zile, între 14 și 16 noiembrie, la Sala Union („Paul Călinescu”) a Cinematecii Române, vor putea fi vizionate cele mai interesante și expresive scurtmetraje și mediu metraje ale studenților și absolvenților școlilor de film din București (promoțiile 2012, 2013).

11
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Inspirat din nuvela cu acelaşi titlu a lui Mircea Eliade şi promovat ca primul horror românesc, „Domnişoara Christina”, în regia lui Alexandru Maftei, este un film de o platitudine regretabilă, care nu doar că nu produce fiorii scontaţi, dar frizează uneori şi ridicolul.

09
/11
/13

Lucian Pintilie, unul dintre cei mai mari regizori de film din România (unii critici spun că este chiar cel mai important cineast român), împlineşte, astăzi, 80 de ani! Opozant al sistemului comunist, creator de şcoală de film, părinte al „noului cinema românesc“ (pentru că cei mai mulţi regizori au învăţat să facă film de la el, iar „Reconstituirea“ a fost făcut „înaintea timpului său“), Lucian Pintilie şi-a construit o carieră redutabilă, prin pelicule care au primit de multe ori o ştampilă fermă: „capodopere“.

07
/11
/13

The Bed is Broken, premiat la atelierul de film documentar Aristoteles Workshop 2012, a fost ales în selecţia oficială a uneia dintre cele mai importante competiții din lume: Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam (IDFA).

07
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Film cu pretenţii, „O vară foarte instabilă“, noul lungmetraj al Ancăi Damian, este – prin formă şi conţinut - atipic în peisajul cinematografic românesc. Asta nu îl face un film redutabil, ci mai degrabă o experienţă insolită, incapabilă să depăşească însă unele convenţii.