Peste 60 de candidaţi în cursa pentru „Le Grand Prix de l’Opéra”
https://www.ziarulmetropolis.ro/peste-60-de-candidati-in-cursa-pentru-le-grand-prix-de-lopera/

Peste câteva zile, Concursul Internaţional de Canto „Le Grand Prix de l’Opéra”, ediţia a II-a, îşi va desemna câştigătorii; în etapele finale s-au calificat 61 de candidaţi din 18 ţări (49 de participanţi străini şi 12 participanţi români).

Un articol de Liliana Matei|21 iunie 2014

În perioada 25-29 iunie, concursul organizat de Opera Naţională Bucureşti aduce faţă în faţă personalităţi ale lumii muzical-teatrale internaţionale şi posibile viitoare capete de afiş pentru marile scene ale lumii.

Etapa I va avea loc în 25 iunie de la ora 11.00, în Foaierul Galben al Operei Naționale București și va fi urmată, în 26 iunie, de Semifinala concursului. Finala și Gala Laureaților, din 28, respectiv 29 iunie, de la ora 19.00, vor avea loc la Sala Radio și se desfășoară cu acompaniamentul Orchestrei Operei Naționale sub bagheta dirijorului David Crescenzi.

Biletele pentru Gala Laureaților pot fi achiziționate de la Casa de bilete a Operei Naționale Bucureşti, online sau de la Casa de Bilete a Sălii Radio, în 28 şi 29 iunie. Pentru toate celelalte etape (etapa I, semifinala și finala), accesul este gratuit, în limita locurilor disponibile.

Fazele finale ale concursului vor fi jurizate de către personalităţi emblematice ale lumii muzicale internaţionale: Ioan Holender, cel mai longeviv director din istoria Operei de Stat din Viena; Brenda Hurley – Directorul Studioului Internaţional de Operă din Zürich; Leo Hussain – unul dintre cei mai cunoscuți tineri dirijori ai momentului; Olga Kapanina – Directorul Departamentului de Operă de la Teatrul Mihailovski din Sankt Petersburg, Hein Mulders – director al Filarmonicii din Essen și al Aalto Theater, alături de reprezentanţi ai Operei Naţionale Bucureşti, Mihai Cosma -Manager de proiect şi consilier artistic al Directorului General al Operei Naţionale Bucureşti şi Răzvan Ioan Dincă – Preşedintele Competiţiei și Director General al Operei Naţionale Bucureşti.

Din cauza unei situaţii medicale neprevăzute, maestrul pianist Vlad Iftinca se află în imposibilitatea de a participa la jurizarea etapelor finale ale Concursului Internaţional de Canto „Le Grand Prix de l’Opéra”. Acesta va fi înlocuit de tenorul Neil Shicoff (New York), recunoscut pe plan internațional ca o figură de primă importanță a generației sale, ce a cântat pe cele mai importante teatre lirice din lume, inclusiv Metropolitan Opera, Wiener Staatsoper, Teatro alla Scala, Opera National de Paris, Royal Opera House “Covent Garden”, Deutsche Oper Berlin, Chicago Lyric Opera, San Francisco Opera, Staatsoper Hamburg, Grand Théâtre de Genève, Arena di Verona etc.

Inaugurată în iunie 2013, competiția se adresează tinerilor solişti de operă cu vârste cuprinse între 18-33 de ani pentru voci feminine, respectiv 19-34 de ani pentru voci bărbăteşti, oferindu-le posibilitatea de a câştiga premii care depășesc 13.000 euro, pe lângă contracte de spectacole şi înregistrări, precum şi oportunitatea de a interpreta roluri principale în producții ale Operei Naționale Bucureşti și a altor teatre lirice europene.

05
/02
/16

Cea dintâi premieră a anului 2016, "Hapciu în RE major", adaptare după celebra operetă "Mam'zelle Nitouche" (de F.R. Hervé, libret de Henri Meilhac și Albert Millaud), marchează un moment unic în istoria Operei Comice pentru Copii: este pentru prima dată când pe scena instituției se montează un spectacol de operetă. Premiera are loc sâmbătă, 20 februarie, de la ora 17.00, și duminică, 21 februarie, de la ora 11.00.

05
/02
/16

Un frumos recital conceput în jurul a doi mari compozitori ai repertoriului german – Beethoven și Brahms – este ceea ce ne propun miercuri, 10 februarie (19.00) la Sala Radio violonista Cristina Anghelescu (solistă a Orchestrelor și Corurilor Radio) și pianistul Daniel Goiţi.

05
/02
/16

„Aphonopelma johnnycashi” se va numi păianjenul care a împrumutat numele cântăreţului Johnny Cash. Creatura cu opt picioare este neagră în întregime, așa cum se îmbrăca regretatul artist, decedat în 2003 și care cânta cu chitara sa mai ales "Man in Black", unul din hiturile sale.

02
/02
/16

Filarmonica “George Enescu”  şi  asociaţia “Clasic e fantastic” anunţă cel de-al doilea concert al anului 2016, din ciclul educativ „Clasic e fantastic. Cum să înţelegem muzica”. Duminică, 21 februarie, la orele 10 şi 12.30, copiii sunt invitaţi să afle povestea Bărbierului din Sevilia, capodopera de teatru muzical semnată  de compozitorul Italian Gioacchino Rossini.

01
/02
/16

Așa cum și-a obișnuit publicul și în stagiunile precedente, Orchestra de Cameră Radio îi aduce în fața publicului pe câțiva dintre tinerii muzicieni români care vor „scrie” mai departe istoria scenelor de concert din țară și din străinătate: laureaţii competiţiei naţionale anuale „DRUMUL SPRE CELEBRITATE”. 

23
/01
/16

Mai este loc de noi interpretări pentru Brahms și Beethoven? Mi-am pus întrebarea înainte de a asculta două discuri apărute recent pe piață, semnate de nume importante ale artei interpretative contemporane: violonista olandeză Janine Jansen și dirijorul austriac Manfred Honeck, directorul muzical al Orchestrei Simfonice din Pittsburgh. Și am descoperit, nu neapărat cu surprindere, ci cu încântare, că Brahms și Beethoven au încă (foarte) multe de spus.

22
/01
/16

Super! Pet Shop Boys lansează un nou album, cel de-al 13-lea al grupului care a cunoscut gloria cu hituri ca "West end girls", "It's a sin", "Domino Dancing" sau "Go west". Noul album, ce urmează să apară pe piaţă pe 1 aprilie, se numeşte, desigur, "Super".

20
/01
/16

Vineri, 22 ianuarie (19.00), Orchestra Națională Radio îi invită pe iubitorii muzicii la un concert MOZART / BEETHOVEN, eveniment ce se va desfășura la Sala Radio sub bagheta dirijorală a lui MĂDĂLIN VOICU - fiul marelui violonist Ion Voicu - și cu participarea apreciatului violonist ALEXANDRU TOMESCU, care se bucură de privilegiul de interpreta pe vioara Stradivarius, instrument pe care a cântat și Ion Voicu.

15
/01
/16

„Muzică, prin fond şi prin formă, poezia lui Eminescu nu mai are nevoie de nici o altă melodie”, spunea criticul şi istoricul literar Garabet Ibrăileanu, încercând să sublinieze ideea, adevăratră în fond, că muzicalitatea poeziei eminesciene, excepţională, îşi este suficientă sieşi. Cu toate acestea, nu puţini au fost artiştii români care, de-a lungul anilor, au pus pe muzică câteva dintre cele mai cunoscute poezii eminesciene.