Peste 90 de producții în competiția pentru nominalizări la Premiile Gopo 2020
https://www.ziarulmetropolis.ro/peste-90-de-productii-in-competitia-pentru-nominalizari-la-premiile-gopo-2020/

91 de filme româneşti, lansate în cinematografe sau festivaluri naţionale şi internaţionale în 2019, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 14-a ediţie a Galei Premiilor Gopo, cel mai important eveniment care recompensează şi celebrează realizările anuale ale cinematografiei româneşti.

Un articol de Liliana Matei|22 ianuarie 2020

22 de titluri de lungmetraj se regăsesc pe lista propusă pentru nominalizări, printre acestea numărându-se filme de debut, cum sunt Monștri. (r. Marius Olteanu), Mo (r. Radu Dragomir), Touch Me Not (r. Adina Pintilie), Maria, Regina României (r. Alexis Sweet Cahil), Să nu ucizi (r. Cătălin Rotaru, Gabi Virginia Șarga), pelicule semnate de regizori aflați la al doilea film, ca Arest (r. Andrei Cohn), Cap și Pajură (r. Nicolae Constantin Tănase), filme ale unor ale unor regizori consacrați, precum La Gomera (r. Corneliu Porumboiu), Parking (r. Tudor Giurgiu), Heidi (r. Cătălin Mitulescu), Călătoria fantastică a Maronei (r. Anca Damian) și Cardinalul (r. Nicolae Mărgineanu), dar titluri cu un răsunător succes la box-office, ca 5Gang – Un altfel de Crăciun (r. Matei Dima) și Oh, Ramona (r. Cristina Jacob).

Creativ (r. Ioana Grigore), Distanța dintre mine și mine (r. Dana Bunescu și Mona Nicoară), Emigrant Blues: un roadmovie în 2 ½ capitole (r. Mihai Mincan și Claudiu Mitcu), Guvernul copiilor (r. Ioana Mischie),  Jurnalul familiei-Escu (r. Șerban Georgescu) sau Timebox (r. Nora Agapi) sunt doar o parte dintre cele 14 producții înscrise la categoria documentar.

La categoria de scurtmetraj au fost înscrise 55 de filme, dintre care menționăm: Afganistanii (r. Adrian Silișteanu), Bilet de iertare (r. Alina Șerban), Celed (r. Anghel Damian), Extrasezon (r. Ioachim Stroe), Havana Cuba (r. Andrei Huțuleac), Joc! (r. Andreea Vălean), Opinci (r. Anton și Damian Groves), Patul lui Procust (r. Andrian Împărățel), Romanian Tradition (r. Pavel Bartoș), Te distrezi? (r. Flavia Negoescu și Cătălin Moise), Trofeul Tinereții (r. Răzvan Oprescu) sau Washington (r. Gabriel Achim).

Juriul de preselecție, care va stabili nominalizările pentru toate categoriile, a fost desemnat de către board-ul consultativ al Gopo și este alcătuit din 11 profesioniști din domeniul cinematografic: Bogdan Mustață (regizor), Cristina Ionescu (monteur), Cristina Hoffman (co-fondator Aristoteles Workshop), Dan Chișu (regizor și producător), Diana Cavallioti (actriță), George Dăscălescu (director de imagine), alături de criticii și jurnaliștii de film Alin Ludu Dumbravă, Andra Petrescu, Cristi Luca, Flavia Dima și Manuela Cernat.

Nominalizările la toate categoriile Premiilor Gopo vor fi stabilite în luna februarie. După anunţul nominalizărilor, peste 600 de profesionişti activi din toate domeniile industriei de film româneşti vor fi invitaţi să voteze pentru desemnarea câştigătorilor trofeelor Gopo 2020, prin intermediul unui mecanism de vot asigurat de prestigioasa firmă de audit şi consultanţă PwC România, cu care organizatorii Premiilor Gopo au demarat un parteneriat încă din 2011.

12
/02
/20

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe lansează cea de-a 2-a ediție a concursului de scenarii: WRITE A SCREENPLAY FOR…/ SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat cu ocazia ediției a patra a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 24-30 aprilie 2020.

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

Page 4 of 260« First...23456...102030...Last »