Picnic urban, pe Bulevardul Schitu Măgureanu
https://www.ziarulmetropolis.ro/picnic-urban-pe-bulevardul-schitu-magureanu/

Primăria Municipiului Bucureşti, prin ARCUB, organizează, în perioada 23-24 iunie 2018, pe Bulevardul Schitu Măgureanu, cea de-a doua ediţie a seriei de Pietonale în Cartierul Creativ.

Un articol de Liliana Matei|9 iunie 2018

Proiectul a fost desemnat câștigător în cadrul campaniei „Propune pentru București”, demarată la finalul anului trecut de Primăria Municipiului București, și propus de către Andrei Borțun (The Institute), inițiatorul proiectului Cartierul Creativ.

Bulevardul Schitu Măgureanu va fi deschis publicului în perimetrul cuprins între stăzile Sfântul Constantin și Piața Sfântul Papă Ioan Paul al II-lea și transformat într-un spațiu ideal pentru un picnic urban.

Zona din vecinătatea Parcului Cișmigiu va fi dedicată pietonilor în intervalul 23-24 iunie. Cei care vor alege să-și petreacă weekendul în Cartierul Creativ se vor bucura de sport în aer liber, zone special amenajate pentru citit și relaxare, activități educative și artistice, atât pentru copii, cât și pentru adulți, completate de o ofertă generoasă de „street food”.

Cei interesați vor putea afla mai multe despre Cartierul Creativ și se vor putea familiariza cu spaţiile și artiștii care activează în perimetrul Cișmigiu-Universitate-Grivița prin intermediul unei instalații digitale special concepută pentru seria de pietonale. În plus, sunt invitați să citească ziarul comunităţii creative din zona Cișmigiului, disponibil gratuit pe toată perioada evenimentului.

Alături de toate acestea, vizitatorii se vor putea bucura de o expoziție de fotografie semnată de Adi Bulboacă, cu imagini reprezentative din Cartierul Creativ și DJ performances, alături de Chill Dobrică, Marinov și Fid Gheret.

Accesul la evenimentul pietonal este liber, iar activitățile se desfășoară în intervalul orar 10:00 – 22:00. În perioada 22 iunie, ora 16:00, şi 25 iunie, ora 5:00, traficul rutier va fi restricţionat pe Bulevardul Schitu Măgureanu, între străzile Sfântul Constantin şi Piaţa Sfântul Papă Ioan Paul al II-lea. Echipaje ale Poliţiei Rutiere şi Locale se vor afla la dispoziţia conducătorilor auto pentru a le indica rute ocolitoare.

Seria de evenimente pietonale din Cartierul Creativ își propune să demonstreze că valorificarea spațiilor publice prin activități culturale poate duce la creșterea calității vieții în mediul urban. Proiectul revitalizează conceptul de comunitate, regândind felul în care locuitorii orașului se raportează la spațiul public. Astfel contribuie la creșterea coeziunii sociale și la dezvoltarea interesului pentru spațiul public și modul în care acesta ne influențează.

Urmăriți evenimentul și pe Facebook.

08
/07
/14

Miercuri, 16 iulie, începând cu deja obișnuita oră 19.30, Dragoș Bojin schimbă foaia la OrigameStudio. Renunță la pânză în favoarea zidului, mai potrivit parcă să îi primească personajele la întreaga lor amploare, mai potrivit chiar decât pânzele enorme pe care le folosește de obicei.

02
/07
/14

Tabloul "The Fake Rothko", al pictorului Adrian Ghenie, reprezentant al noului val al artei vizuale româneşti, a fost vândut pentru 1.426.500 de lire sterline (1.778.422 de euro), la o licitaţie organizată de casa Sotheby's luni, la Londra, potrivit site-ului sothebys.com.

29
/05
/14

Deşi anii pe care Constantin Brâncuşi i-a petrecut în ţară, formându-se ca sculptor, au fost cu acribie reconstituiţi în ediţiile succesive ale catalogului Brâncuşi în România², întocmit de Barbu Brezianu, cât şi într-un studiu pe care acelaşi autor îl consacră începuturilor sculptorului, o analiză de detaliu ar putea conduce la evidenţierea influenţei amintitei perioade asupra ansamblului creaţiei.

22
/05
/14

Cunoscută fiind „vocaţia” pretimpurie, prin care Brauner acţiona ca artist suprarealist încă înainte de a şti că suprarealismul există – de vreme ce picturi expuse în 1924 la Bucureşti erau considerate a fi „introviziuni” –, poate părea surprinzător ca o imagine „integral suprarealistă”, cum „Passivité courtoise“ pare a fi, să se limiteze la a reconstitui iconografia şi, prin extensie, semnificaţia operei lui Duchamp, „La Mariée mise à nu par ses célibataires, même“.