Pictorial inedit: 4 modele 75+ atrag atenția asupra situației vârstnicilor din România
https://www.ziarulmetropolis.ro/pictorial-inedit-4-modele-75-atrag-atentia-asupra-situatiei-varstnicilor-din-romania/

Frumuseţea nu are vârstă. A dovedit-o astăzi Asociaţia Niciodată Singur – Prietenii vârstnicilor, prin realizarea unui proiect unic în România. 4 doamne, trecute de vârsta de 75 de ani au pozat cu stil şi eleganţă, purtând ii tradiţionale, într-un pictorial de modă profesionist, pentru a atrage atenţia asupra situaţiei alarmante a vârstnicilor din ţara noastră: 1 din 2 vârstnici din România se simte singur şi inutil, într-o mică sau mai mare măsură.

Un articol de Petre Ivan|4 martie 2016

Pictorialul, realizat de tânăra fotografă Eli Driu, împreună cu stiliștii de la .1Concept – Your Beauty Masters și-a dorit să exprime atât frumusețea la vârsta a III-a, cât și nevoia de implicare a societății în cauza singurătății vârstnicilor, punând în contrast calitatea unui pictorial glossy profesionist cu poveștile de viață ale modelelor.

Modelele, beneficiare ale programelor asociației, au peste 75 de ani și, după o viață plină și activă, au ajuns să infrunte singure problemele vârstei bătrâneții.

Îmbătrânirea populației este un fenomen în creștere care afectează nu numai România, ci și întreaga Europă. Conform Institutului National de Statistică, 3.247.744 de persoane din populația totală a României au vârsta de peste 65 ani.

În plus, în țara noastră emigrarea tinerilor, insuficiența resurselor umane și financiare specializate și lipsa unui sistem integrat de sprijin amplifică numărul situațiilor în care foarte mulți vârstnici trăiesc neglijați, singuri, sau lipsiți de contact social.

Ne-am dorit să aducem în atenția opiniei publice aceste date statistice prin transformarea lor într-o poveste frumoasă, românească și autentică. Cu siguranță, atunci când răsfoiești o revistă glossy și găsești un astfel de pictorial, începi să vezi că bătrânețea poate să aibă și o latură frumoasă.  Mulți au uitat valoarea bunicilor, a poveștilor spuse de ei și a sfaturilor pe care la un moment dat le-am primit cu toții. Singurătatea e o boală a acestui secol și e momentul să ne dăm seama că unui vârstnic singur, orice contact social îi poate însenina ziua. Este, cu siguranță, o cauză în care trebuie să ne implicăm cu toții. –  Cătălin Dinu, coordonator de comunicare și fundraising al asociației Niciodată Singur.

Fotografiile, ce se vor regăsi în ediția lunii aprilie a revistei Unica, au fost realizate la Casara, styling-ul a fost asigurat de .1Concept – Your Beauty Masters (Alin Mihalache – art director, Sorin Papa – make up artist, Adrian Soare – junior stylist și Franco Țiplea – junior stylist), iar vestimentația a fost oferită de Iiana.

Pictorial inedit

Acest eveniment face parte din Campania de primăvară a asociației Niciodată Singur. În perioada 26 februarie – 8 martie 2016, aproape 100 de voluntari Niciodată Singur vor aduce bucuria și speranța primăverii celor 900 de vârstnici din București, Pitești, Constanța, Ploiești si Brăila, sprijiniți de asociație, oferindu-le mărțișoare și cadouri sau prin organizarea de diverse activități.

Foto: Pictorial inedit – Eli Driu

30
/08
/17

Cochetele veacului al XVII-lea, cu pielea înroșită de la diverse mâncăruri picante sau vinuri rare, sau cu tenul devastat de varicelă și alte boli, aveau un adevărat arsenal de batiste, pomezi, ape angelice și creme parfumate pentru obținerea carnației ideale.

22
/08
/17

Uriași de Pantelimon - proiectul Make a Point în care poveștile bucureștenilor sunt ilustrate de artiști din toată lumea și cocoțate pe acoperișurile halelor industriale din cartier – are săptămâna aceasta un oaspete important. Biancoshock, un celebru artist italian foarte secretos cu propria identitate, e cunoscut în toată lumea datorită instalațiilor sale efemere, dar cu un puternic mesaj social și politic. Celebrul italian cu fața nevăzută susține joi la Turnul de Apă și Artă o reprezentație interactivă.

21
/08
/17

Pe 24 august, între orele 21:00 și 22:30, va avea loc a doua intervenție performativă Spații Vii, intitulată#habitat, care va activa una dintre cele mai vechi case din București. Grădina Divanva fi transformată într-un spațiu performativ, participativ, în care publicul va parcurge un traseu care va dezvălui povești în timp real. Intrarea este liberă!

11
/08
/17

Ajuns la cea de-a patra ediție, UrbanEye invită creatorii independenți și pasionații de film, dar și casele de producție, să înscrie în competiție filme inspirate din realitatea arhitectural-urbană din România. Se caută filme în care orașul, arhitectura sau viața urbană din România sunt personajele, subiectele principale sau decoruri cu rol dramaturgic în construcția narativă.

03
/08
/17

Asociația Sinaptica anunță începerea taberei de arhitectură din cadrul proiectului cultural 'Palatul Pleșa - Neoclasic și țărani', realizat în parteneriat cu Consiliul Local Obârșia de Câmp, Mehedinți, și Liceul de Artă 'I.Șt. Paulian' din Drobeta Turnu-Severin și cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

31
/07
/17

Luna august este ultima șansă de a participa la Școlile de Vară organizate de Fundația Calea Victoriei anul acesta! Este o perioadă intensă, o petrecere culturală în orașul tău, când te poți bucura de cursuri de Stil, Desen, Storytelling, Fotografie, Meditație, Scriere Creativă și multe altele!

25
/07
/17

Sâmbătă, 22 iulie 2017, a avut loc ediția a VI-a a Workshopului de fotografie și explorare urbană Walk & Shoot – o ediție unică, cu personaje și cadre noi. Grupul de fotografi, în frunte cu fotograful coordonator Adi Bulboacă, alături de organizatori, au parcurs un traseu care a traversat Bucureștiul dintr-un capăt în altul.

19
/07
/17

Din 15 iulie, românii pot vota online cele mai relevante kitsch-uri autohtone timp de două săptămâni. Categoriile și nominalizările au fost făcute de o comisie formată din Sergiu Vasile (Utopia Balcanica și Timesnewroman), Mihai Popescu (VICE),Corina Băcanu, Cristian Șimonca (Blogu’ lui Otravă), Ioana Mănoiu (Managing Partner GMP Public Relations) și Cristian Lică, Kitsch manager la Romanian Kitsch Museum. Comisia a ținut cont de sugestiile exprimate de vizitatorii muzeului și de recomandările din social media.