Piesa Napasta in regia lui Radu Afrim sau arta nu are limite
https://www.ziarulmetropolis.ro/piesa-napasta-in-regia-lui-radu-afrim-sau-arta-nu-are-limite/

Duminică, 16 decembrie a avut loc premiera piesei Năpasta în regia lui Radu Afrim. Aceastã piesă a încheiat anul Caragiale şi a deschis Sala Media, una dintre noile săli ale Teatrului Naţional Bucureşti. Teatrul îţi arată că nu există limite ale artei prin mijloacele sale inepuizabile de exprimare a creativităţii. O piesă a lui Radu […]

Un articol de Judy Florescu|18 decembrie 2012

Duminică, 16 decembrie a avut loc premiera piesei Năpasta în regia lui Radu Afrim. Aceastã piesă a încheiat anul Caragiale şi a deschis Sala Media, una dintre noile săli ale Teatrului Naţional Bucureşti.

Teatrul îţi arată că nu există limite ale artei prin mijloacele sale inepuizabile de exprimare a creativităţii.

O piesă a lui Radu Afrim ţi se amprentează în suflet fără nevoia de explica ce a a vrut să spună autorul. O piesă a lui îţi arată că deşi trăim în timpuri moderne, unii spectactori refuză realitatea pusă în scenă şi preferă să iasă din sală arătând că sunt dominaţi de prejudecăţi. Dacă ar fi să învăţăm ceva din piesele lui Radu Afrim este că trebuie să ne desprindem de prejudecăţi şi să ne extindem orizonturile de apreciere ale artei, mai ales contemporane.

„Pe scenă trebuie să fii nebun,” spunea regizorul într-un interviu televizat. Această nebunie se concretizează într-o arta de o originalitate dură, care te înfioară şi te răscoleşte prin frumosul cu care a fost ilustrată de la decorul avangardist, interpretarea live clape, chitară şi voce, mişcările scenice ale actorilor, stări acide exprimate în cel mai suav şi intens mod cu putinţă.  Totul este un perfect sincron pentru a trimite scântei de inspiraţie fiecărui spectactor în parte.

Când te contaminezi cu energia unor astfel de oameni ţi-e greu să mai aplauzi ceea ce nu merită.

După ce pleci de la  Năpasta îţi doreşti să asculţi mai mult vocea pătrunzătoare a Luizei Zan, să te inspire inocenţa răutăţii Ancăi, personaj interpretat de Crina Semciuc şi să tinzi spre bunătatatea mortală a lui Ion, personaj interpretat de Marius Manole.

Următoarele reprezentaţii ale piesei Năpasta vor fi pe 22 si 23 decembrie ora 20:00 la Sala Media, Teatrul Naţional Bucureşti.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.