Piesa Napasta in regia lui Radu Afrim sau arta nu are limite
https://www.ziarulmetropolis.ro/piesa-napasta-in-regia-lui-radu-afrim-sau-arta-nu-are-limite/

Duminică, 16 decembrie a avut loc premiera piesei Năpasta în regia lui Radu Afrim. Aceastã piesă a încheiat anul Caragiale şi a deschis Sala Media, una dintre noile săli ale Teatrului Naţional Bucureşti. Teatrul îţi arată că nu există limite ale artei prin mijloacele sale inepuizabile de exprimare a creativităţii. O piesă a lui Radu […]

Un articol de Judy Florescu|18 decembrie 2012

Duminică, 16 decembrie a avut loc premiera piesei Năpasta în regia lui Radu Afrim. Aceastã piesă a încheiat anul Caragiale şi a deschis Sala Media, una dintre noile săli ale Teatrului Naţional Bucureşti.

Teatrul îţi arată că nu există limite ale artei prin mijloacele sale inepuizabile de exprimare a creativităţii.

O piesă a lui Radu Afrim ţi se amprentează în suflet fără nevoia de explica ce a a vrut să spună autorul. O piesă a lui îţi arată că deşi trăim în timpuri moderne, unii spectactori refuză realitatea pusă în scenă şi preferă să iasă din sală arătând că sunt dominaţi de prejudecăţi. Dacă ar fi să învăţăm ceva din piesele lui Radu Afrim este că trebuie să ne desprindem de prejudecăţi şi să ne extindem orizonturile de apreciere ale artei, mai ales contemporane.

„Pe scenă trebuie să fii nebun,” spunea regizorul într-un interviu televizat. Această nebunie se concretizează într-o arta de o originalitate dură, care te înfioară şi te răscoleşte prin frumosul cu care a fost ilustrată de la decorul avangardist, interpretarea live clape, chitară şi voce, mişcările scenice ale actorilor, stări acide exprimate în cel mai suav şi intens mod cu putinţă.  Totul este un perfect sincron pentru a trimite scântei de inspiraţie fiecărui spectactor în parte.

Când te contaminezi cu energia unor astfel de oameni ţi-e greu să mai aplauzi ceea ce nu merită.

După ce pleci de la  Năpasta îţi doreşti să asculţi mai mult vocea pătrunzătoare a Luizei Zan, să te inspire inocenţa răutăţii Ancăi, personaj interpretat de Crina Semciuc şi să tinzi spre bunătatatea mortală a lui Ion, personaj interpretat de Marius Manole.

Următoarele reprezentaţii ale piesei Năpasta vor fi pe 22 si 23 decembrie ora 20:00 la Sala Media, Teatrul Naţional Bucureşti.

08
/01
/15

CRONICĂ DE FILM Scris de Bogdan Mirică și regizat de Igor Cobileanski, „Umbre”, noul serial produs și difuzat de HBO România, încearcă să altoiască pe sol românesc un format străin, însă eșuează undeva la mijloc.

08
/01
/15

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti, Asociaţia Culturală “Pro Valores”, Radio România Cultural, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi ExcesMusic îi invită pe tinerii muzicieni născuţi între 1 ianuarie 1990, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2000 să se înscrie la cea de-a VI a ediţie a Concursului “Drumul spre celebritate”, singura competiţie muzicală din România în care rolul tinerilor spectatori – juraţi este determinant.

08
/01
/15

„De ce eu?”, în regia lui Tudor Giurgiu, unul dintre cele mai așteptate filme românești din 2015, inspirat de un caz real care a zguduit România la începutul anilor 2000, cel al sinuciderii procurorului Cristian Panait, va fi lansat pe 27 februarie 2015 în cinematografele din toată țara.

07
/01
/15

„La traviata” a fost o curtezană fermecătoare, care a existat cu adevărat. Rossini a scris o operă în doar două săptămâni. Fără muzica lui Wagner n-ar fi existat „Stăpânul Inelelor”... Sunt doar câteva amănunte fascinante din culisele Operei.

07
/01
/15

Sediul ziarului satiric Charlie Hebdo din Paris a fost vizat miercuri de un atac cu arme automate, comis de persoane mascate şi soldat cu victime. Cel puţin 12 persoane, dintre care doi poliţişti, au fost ucise şi alte patru persoane au fost rănite în atacul de inspiraţie islamistă şi fără precedent, denunţat de preşedintele Francois Hollande drept un "atentat terorist".

07
/01
/15

Primele zile din 2015 marchează un nou început pentru ,,În Culise” (Str. Hristo Botev nr. 25) – trei ani de teatru celebrați prin 12 zile ,,păcătoase” de spectacol, între 9 și 20 ianuarie.

07
/01
/15

Teatrele de pe Broadway, New York, au înregistrat cel mai mare număr de spectatori şi cele mai mari încasări din istorie în 2014, când 13,1 milioane de persoane au asistat la spectacolele de pe scena dramatică americană, generând vânzări de bilete de 1,36 miliarde de dolari.