„Pleine Lune” cu Gigi Căciuleanu la TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/pleine-lune-cu-gigi-caciuleanu-la-tnb/

Miercuri, pe 25 mai, începând cu orele 20.00, va avea loc „Pleine Lune” un spectacol extraordinar de dans contemporan prezentat de KARMA DANCE PROJECT – PARIS, la sala Atelier a Teatrului Naţional Bucureşti.

Un articol de Liliana Matei|17 mai 2016

„Pleine Lune” este un spectacol alcătuit din trei coregrafii realizate de către unul dintre cei mai cunoscuţi artişti români pe plan mondial, coregraful Gigi Căciuleanu, în colaborare cu Compania Karma Dance Project din Paris. Spectacolul se deschide cu piesa „Cinq” (Cinci), pe muzica lui W.A. Mozart.

Aidoma celor cinci instrumente, gândite parcă de Mozart ca fiind nişte personaje multifaţetice, dansatorii reprezintă nu numai primele cinci cifre aritmetice, dar şi cinci personalităţi diferite, pe cât de versatile pe atât de complexe,.

Muzica şi permutarea numerică (<2+2+1>, <(2×2)+1> sau <22+1>…)  sunt traduse în coregrafie, făcând ca această abstractă perfecţiune aritmetică, să-şi găsească un contrapunct coregrafic în câte ceva din concretele imperfecţiuni umane. (O creaţie pentru cinci dansatori: Stéphanie Chatton, Alice Valentin, Ikki Hoshino, Olivier Lefrançois, Daniel Victor Pop.)

Piesa centrală va fi „Pleine Lune” (Lună Plină), explorează oniricul. Într-o noapte cu lună plină, visele pot fi la fel de reale ca şi luna… la fel de îndepărtat de ireale ca şi stelele… Momente ieşite din comun în care două fiinţe se pot pierde, sau regăsi. (O creaţie pentru doi dansatori: Alice Valentin şi Daniel Victor Pop. Durata 18’ . Data creaţiei: 2013)

În finalul programului, compania va dansa piesa  „QuadriX”, pe o muzică scrisă de compozitorul francez Erwann Kermorvant. În accentele sale dramatice, care ne pot aminti de atmosfera filmelor lui Hitchcock, evoluează patru personaje.

De la zâmbetul amuzat la o seriozitate dusă până la extremă, acestea se vor infrunta intre ele, jucând adesea jocul seducţiei; lăsându-ne prinşi in vârtejul unui conflict inspirat de scena vieţii…

(O creaţie pentru patru dansatori: Stéphanie Chatton, Alice Valentin, Ikki Hoshino şi Daniel Victor Pop.)

15
/02
/24

După o retragere temporară din sfera publică, DELIA PANN revine în industria muzicală cu single-ul: The WOOP SONG, care asigură ascultătorilor o călătorie auditivă cu totul specială, un drum către SINE, în timp ce se dansează….electro și progresiv.

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.