„PO’ARTA“ este lucrarea care a câştigat marele premiu la secţiunea Design/Design de obiect la Anuala de Arhitectură – Bucureşti
https://www.ziarulmetropolis.ro/poarta-este-lucrarea-care-a-castigat-marele-premiu-la-sectiunea-designdesign-de-obiect-la-anuala-de-arhitectura-bucuresti-2013/

Departamentul de Arhitectură şi Design al companiei Regatta Real Estate, reprezentat de arhitectul Robert Zotescu, a fost desemnat câştigătorul secţiunii Design/Design de obiect în cadrul Galei de Premiere.

Un articol de Andrada Văsii|7 iulie 2013

Departamentul de Arhitectură şi Design al companiei Regatta Real Estate, reprezentat de arhitectul Robert Zotescu, a fost desemnat câştigătorul secţiunii Design/Design de obiect în cadrul Galei de Premiere a celui mai aşteptat eveniment de profil din capitală, care a avut loc la Sala Dalles.

Aflată la cea de-a XI-a ediţie, Anuala de Arhitectură-Bucureşti a reunit, în jurul temei actuale „Global/Local”, un număr de peste 30 de proiecte de arhitectură, din dorinţa de a exprima tendinţele europene de revenire la moştenirea culturală specifică fiecărei ţări.

15 proiecte

Nominalizată în secţiunea Design/Design de obiect, „PO’ARTA” a fost realizată pentru clientul Rotenberg-Uzunov, galeria de artă din Str. Constantin Esarcu nr.1 şi a surclasat, prin unicitate şi creativitate, toate celelalte 14 proiecte concurente.

Concepută şi proiectată special pentru a răspunde celor trei cerinţe majore ale clientului, de asigurare a siguranţei galeriei, de a fi o pergolă şi în acelaşi timp o reclamă, lucrarea are la baza un mecanism acţionat automat care, în ipostaze diferite, îndeplineşte aceste funcţii multiple.

Design urban

„PO’ARTA” este un element de design urban menit să creeze un accent vizual în contextul zonei istorice din capitală în care este amplasată, dar care este, în acelaşi timp, funcţională şi reflectă lucrările de sculptură care se regăsesc în Galerie”.

Premiul mă bucură și mă onorează în egală măsură. Aș dori să mulţumesc clientului, întrucât fără viziunea şi curajul său de a accepta o asemenea idee originală proiectul nu ar fi avut aceeaşi însemnătate.

Robert Zotescu,
arhitect

O viziune integrată

Serviciile diviziei de Arhitectură şi Design din cadrul companiei Regatta au apărut ca urmare a necesităţii unei viziuni integrate a spaţiului în care trăim.

Încă de la prima întâlnire cu Robert Zotescu, am recunoscut în el o valoare autentică şi sunt mândru că împreună am reuşit să clădim bazele Departamentului de Arhitectură şi Design din cadrul Regatta, divizie care capată o amploare din ce în ce mai mare.

Eduard Mircea Uzunov,
preşedintele Regatta Real Estate

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

Foto credit: Modernism.ro

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

04
/10
/21

Între 15 septembrie și 3 octombrie 2021, Art Safari a oferit publicului 18 zile de bucurie, socializare și artă. Mii de vizitatori au luat la pas cei 6.000 de metri pătrați ai Palatului Dacia-România, sediul principal al Pavilionului, pentru a privi cele peste 800 de opere de artă expuse.