Popas pe Valea Cernei – tabără de pictură la Băile Herculane
https://www.ziarulmetropolis.ro/popas-pe-valea-cernei-tabara-de-pictura-la-baile-herculane/

În perioada 12-21 mai, în agenda proiectului Contemporanii, se adaugă o nouă tabără de pictură intitulată “Popas pe Valea Cernei”.

Un articol de Liliana Matei|7 mai 2014

Orașul stațiune situat pe Valea Cernei, Băile Herculane vă găzdui și va inspira timp de nouă zile, nouă artiști contemporani importanți ai culturii românești: Ioana Crăciun Dobrescu, Vasile Crăiță-Mândră, Ioan Darida, Ion Grigore, Dumitru Macovei, Marinela Mantescu, Ștefan Pelmuș, Ana Petrovici Popescu, Ștefan Pristavu.

Menirea artiștilor, în cele nouă zile de popas în pitoreasca așezare din valea adăpostită de munți, este de a face să izbucnească pe pânzele lor toată splendoarea acestui loc încărcat de istorie, care se întinde pe o durată de aproape două milenii. Artiștii vor fi însoțiți pe parcursul taberei de fotograful Cristian Macovei, cel care va suprinde în fotografiile sale atât felul în care artiștii lucrează, cât și splendoarea locului.
Lucrarile si fotografiile realizate pe parcursul taberei vor fi prezentate într-o expoziție care va avea loc la București în luna august, cu scopul de a aduce în conștiința publicului existența unui loc miraculos, ce odinioară a fost considerat de către împăratul Austriei ca fiind „cea mai frumoasa stațiune de pe continent”.

Contemporanii este un proiect inițiat și derulat de Asociația Făuritori și constă în valorizarea Culturii românești actuale prin favorizarea actului de creație, abordat într-o perspectivă unitară cu creatorul. Contemporanii are ca obiectiv organizarea şi susţinerea de activităţi artistice şi socioculturale: schimburi culturale internaţionale, diverse manifestări artistice, tabere de pictură, expoziţii, educarea sensibilităţii estetice a publicului.

08
/07
/14

Miercuri, 16 iulie, începând cu deja obișnuita oră 19.30, Dragoș Bojin schimbă foaia la OrigameStudio. Renunță la pânză în favoarea zidului, mai potrivit parcă să îi primească personajele la întreaga lor amploare, mai potrivit chiar decât pânzele enorme pe care le folosește de obicei.

02
/07
/14

Tabloul "The Fake Rothko", al pictorului Adrian Ghenie, reprezentant al noului val al artei vizuale româneşti, a fost vândut pentru 1.426.500 de lire sterline (1.778.422 de euro), la o licitaţie organizată de casa Sotheby's luni, la Londra, potrivit site-ului sothebys.com.

29
/05
/14

Deşi anii pe care Constantin Brâncuşi i-a petrecut în ţară, formându-se ca sculptor, au fost cu acribie reconstituiţi în ediţiile succesive ale catalogului Brâncuşi în România², întocmit de Barbu Brezianu, cât şi într-un studiu pe care acelaşi autor îl consacră începuturilor sculptorului, o analiză de detaliu ar putea conduce la evidenţierea influenţei amintitei perioade asupra ansamblului creaţiei.

22
/05
/14

Cunoscută fiind „vocaţia” pretimpurie, prin care Brauner acţiona ca artist suprarealist încă înainte de a şti că suprarealismul există – de vreme ce picturi expuse în 1924 la Bucureşti erau considerate a fi „introviziuni” –, poate părea surprinzător ca o imagine „integral suprarealistă”, cum „Passivité courtoise“ pare a fi, să se limiteze la a reconstitui iconografia şi, prin extensie, semnificaţia operei lui Duchamp, „La Mariée mise à nu par ses célibataires, même“.