Povestea „Speaker Bag”, o creație Balenciaga și Bang & Olufsen
https://www.ziarulmetropolis.ro/povestea-speaker-bag-o-creatie-balenciaga-si-bang-olufsen/

Art Safari îşi adaugă o piesă de excepţie: Speaker Bag”, o inovaţie în materie de modă şi tehnologie, creată de Balenciaga şi Bang & Olufsen, în ediţie limitată.

Un articol de Ziarul Metropolis|20 noiembrie 2023

Una dintre aceste foarte rare genți-boxă este expusă pentru prima dată publicului larg din țara noastră, la Art Safari, în cadrul expoziției de genți care au făcut istorie, de la Victoria and Albert Museum (Londra): „BAGS: Inside Out”.

Geanta Speaker Bag este fabricată în Danemarca, fiind realizată de casa de modă spaniolă în colaborare cu Bang & Olufsen, creatori de echipamente audio moderne, disponibile la cele mai înalte standarde de calitate încă din 1925.

Accesoriul iconic îmbrățișează atât ingineria audio, cât și eleganța specifică marii case de modă fondată de designerul Cristóbal Balenciaga. Tehnologia Bluetooth wireless permite o ascultare ușoară și flexibilă, fără constrângeri legate de cabluri, în timp ce un compartiment interior oferă spațiu pentru obiectele personale.

Pentru a obține forma sa sculpturală, fiecare dintre piesele care alcătuiesc această ediție limitată a fost frezată dintr-un bloc de 35 de kilograme de aluminiu masiv, înainte de a fi lustruită manual timp de mai multe zile. Dimensiunile sunt 30 x 23 x 7 centimetri, greutatea este de 2,5 kilograme, iar produsul se vinde la prețul de 8.500 de euro.

Geanta a fost lansată la Paris, în 2022, în cadrul remarcabilei prezentări de modă Balenciaga 51st Couture Collection, și va fi expusă la București până pe 14 ianuarie 2024, la Art Safari. Vizitatorii din România ai expoziției vor avea ocazia să admire de aproape acest accesoriu haute-couture, ce reprezintă în același timp și un produs audio de excepție.

„Aducem o premieră mondială la Art Safari, un spectacol al tehnologiei, inovației și designului, care va completa perfect expoziția de genți celebre. „Speaker Bag” poate fi admirată (și ascultată) alături de poșete de secol XVI, dar și de genți iconice, purtate de staruri și superstaruri. BAGS devine combinația perfectă între trecut, prezent și viitor”, spune Ioana Ciocan, CEO Art Safari și Comisar al României la Bienala de Artă de la Veneția.

„Lansată într-o colecție super limitată, de numai 20 de exemplare, după debutul de pe podium și purtată de celebrități, este o piesă inedită în cadrul expoziției Art Safari”, spune Gabriel Grădinaru, Brand Manager ASBIS România, distribuitor autorizat Bang & Olufsen în România.

Muzică ce poate fi purtată, modă care trebuie auzită

Obiectul este realizat dintr-un bloc de aluminiu solid, sablat perlat, anodizat și lustruit manual la fabrica Bang & Olufsen Factory 5 din Struer, Danemarca. Folosirea unui singur bloc solid de aluminiu brut a permis obținerea unei linii continue, de la mâner la bază. Partea din față a genții-boxă Speaker Bag este realizată în stilul inconfundabil folosit de Bang & Olufsen pentru boxele sale portabile.

Are mai multe orificii audio, plasate cu atenție astfel încât să asigure cea mai bună calitate a sunetului, fără a compromite estetica. Înăuntrul corpului din aluminiu se află o boxă portabilă cu o autonomie de până la 18 ore și conectivitate multipunct. Deși Speaker Bag este o creație personalizată, cu un design avangardist, elementele fundamentale ale calității sunetului au fost respectate cu strictețe, în fiecare etapă de producție.

În partea din spate există un compartiment încăpător, finisat manual și învelit în piele italiană. Butoanele de control sunt plasate sub mâner, iar siglele Balenciaga și Bang & Olufsen sunt gravate cu laser în partea de sus a fiecărei piese.

Publicul iubitor de artă, design și tehnologie poate admira geanta în cadrul expoziției „BAGS: Inside Out”, prezentată în colaborare cu V&A Museum din Londra. Expoziție cuprinde și creații semnate de alte brand-uri de lux: Gucci, Louis Vuitton, Dior, Fendi etc.

Geanta-boxă creată de Balenciaga și Bang & Olufsen, Speaker Bag, va fi expusă într-o casetă securizată și va avea paza asigurată non-stop. O puteți vedea la Art Safari Stars Edition, până pe 14 ianuarie 2024, de joi până duminică, între orele 12.00 și 21.00 (ultima intrare: 20:30). Nu ratați nici atractivele Night Tours, sâmbăta, între orele 20.00 și 23:00 (tururi ghidate, cu muzică live și drinks). Detalii pe www.artsafari.ro. Bilete pot fi achiziționate de pe site-ul evenimentul sau direct de la intrare (Palatul Dacia-România, Lipscani, nr. 18-20).

Art Safari, susținut de Glo, Lidl, Porsche, Kinder, Schweppes, Rose Verite, Yamaha, Asus, Bang & Olufsen, este specializat în realizarea de pavilioane expoziționale. Organizatorul anual al Pavilionului de Artă București – cel mai mare conglomerat de expoziții de artă din România – ajuns la a 13-a ediție, realizează, în parteneriat cu muzeele de artă din România și internaționale și colecționarii privați, ample expoziții retrospective care își propun recuperarea valorilor de patrimoniu. Având o puternică latură educaţională, misiunea sa este de a apropia arta de public și de a educa noile generații prin organizarea de ateliere de artă pentru copii, tururi ghidate și expoziții de artă contemporană în spații neconvenționale, cum ar fi Aeroportul Henri Coandă sau metroul bucureștean. Art Safari este proiect cultural național strategic și este realizat în parteneriat cu Muzeul Municipiului București, Muzeul Național de Artă al României și Institutul Cultural Român. Partenerul oficial Art Safari este BCR. În cele 12 ediții de până acum a înregistrat peste 450.000 de vizitatori. Mai multe detalii: artsafari.ro.

Bang & Olufsen este o marcă audio de lux fondată în 1925 la Struer, în Danemarca, de Peter Bang și Svend Olufsen. Devotamentul și viziunea acestora stau și acum la baza companiei. Timp de aproape un secol, Bang & Olufsen a depășit limitele tehnologiei audio, iar compania continuă să se afle în fruntea inovației acustice.

În prezent, fiecare produs Bang & Olufsen este caracterizat de sunet impecabil, design atemporal și măiestrie de neegalat. Produsele inovatoare ale companiei sunt vândute în întreaga lume în magazinele Bang & Olufsen, pe bang-olufsen.com și la retailerii parteneri. Compania are aproximativ 1.100 de angajați și operează în peste 70 de piețe. Acțiunile Bang & Olufsen sunt listate la Bursa NASDAQ Copenhagen A/S.

26
/08
/24

La confluența dintre cercetare și artă, adresând durerea prin empatie și însingurarea prin deschiderea către comunitate, expoziția Una din Trei vorbește despre infertilitate, despre pierderea de sarcină - fenomene care afectează una din șase, respectiv una din trei femei - dar mai ales despre nedreptatea de a fi izolată și stigmatizată social în urma confruntării cu aceste evenimente traumatice.

21
/08
/24

Balkanik Festival – Home of World Music, cunoscut pentru atmosfera sa inconfundabilă și spiritul de fuziune culturală, se întoarce la Grădina Uranus între 6 și 8 septembrie. Evenimentul rămâne un punct central de întâlnire pentru comunitățile din București și pentru turiștii care vin în capitala României special pentru a participa la acest festival.

13
/08
/24

Asociația Macaia anunță lansarea proiectului TRANZIȚIE: Călătoria Eroului, o activare participativă prin artă care propune o radiografiere subiectivă și colectivă a fenomenului de bullying în România, din anii ’90 și până în prezent, prin intermediul unor cercetări sociologice și psihologice amănunțite, menite să ofere o perspectivă de ansamblu asupra amplorii și cauzelor sale.

08
/08
/24

În continuarea unei serii de performance-uri artistice începute în anul 2018 de Celula de Artă, artiștii care doresc să își forțeze limitele imaginației și să participe într-un exercițiu complex de empatie se pot înscrie, între 7 august și 2 septembrie în proiectul Blind Seven, o provocare la explorare și depășirea limitelor impuse de simțul principal folosit în artele vizuale: văzul.

08
/08
/24

A doua călătorie sub egida E T A J artist-run space spre Statele Unite ale Americii: Cătălin Burcea, Călina Coman, Răzvan Năstase, Mircea Modreanu, Ilina Schileru, artiști și curatori din colectivul independent E T A J artist-run space, se întorc pe coasta californiană cu un performance act pe tema libertății prin interpretarea unor practici de marketing alimentar din anii ‘80 înainte de Revoluția Română din 1989, în cadrul celei de-a doua ediții TRYST, organizată de Muzeul de Artă Torrance (TAM - Torrance Art Museum), Los Angeles între 23 - 25 august 2024.