Pozitia copilului – filmul cu „un scenariu strălucit“
https://www.ziarulmetropolis.ro/pozitia-copilului-filmul-cu-un-scenariu-stralucit/

Lungmetrajul Poziţia copilului, regizat de Călin Peter Netzer, propunerea României la premiile Oscar din 2014, are ,,un scenariu strălucit”, iar actriţa Luminiţa Gheorghiu realizează ,,o interpretare de legendă”, scrie publicaţia Indie Wire.

Un articol de Andrada Văsii|21 noiembrie 2013

Lungmetrajul Pozitia copilului, regizat de Călin Peter Netzer, propunerea României la premiile Oscar din 2014, are „un scenariu strălucit“, iar actriţa Luminiţa Gheorghiu realizează „o interpretare de legendă”, scrie publicaţia Indie Wire.

De la „Psycho” (1960), regizat de Alfred Hitchcock, la „The Deep End” (2001), de Scott McGehee şi David Siegel, cinemaul iubeşte relaţiile complicate dintre mamă şi fiu, scrie criticul de la Indie Wire, adăugând că, rareori, însă, această temă a fost tratată cu atâta măiestrie ca în povestea lui Călin Peter Netzer, propunerea României la Oscar 2014, la categoria „cel mai bun film străin”.

Luminiţa Gheorghiu o interpretează pe Cornelia, o femeie bogată, afectată de trecerea timpului, o devoratoare care manipulează întreaga familie, scrie criticul. Mai ales pe fiul ei, Barbu (Bogdan Dumitrache), care, după un accident de maşină, este pe cale să fie pus sub urmărire penală pentru uciderea unui copil.

Prin frământările mâinilor şi calculele ei reci, Gheorghiu realizează o interpretare de legendă, care ar fi şi mai mult apreciată dacă anul acesta nu ar fi deja „aglomerat” cu alte interpretări legendare.

După ce a lucrat cu regizori precum Cristian Mungiu („4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile”, „După dealuri”) şi Cristi Puiu („Aurora”, „Moartea domnului Lăzărescu”), dar şi cu Michael Haneke („Vreme de restrişte/ Le temps du loup”), Luminiţa Gheorghiu „alunecă” din nou „în lumea unui autor de gheaţă, ca un profesionist”.

Dragoste de mamă în Pozitia copilului

Câştigător al Ursului de Aur la Berlin, la începutul anului, filmul Pozitia copilului „are un scenariu scris strălucit, care explorează franc afecţiunea grotescă a unei mame faţă de fiul ei”.

Citiți și: Beta Cinema se va ocupa de distribuţia la nivel internaţional a filmului românesc “Poziţia copilului”

În timp ce filmul prezintă lucruri ce nu ar trebui aduse în discuţie, acestea sunt articulate cu o urgenţă brutală, izbitoare. De ce este legătura maternă atât de „cinematografică”? Răspunsul nu este clar, dar această chestiune atinge un apogeu rece în filmul „Poziţia copilului”, mai scrie criticul Indie Wire.

Pozitia copilului

Luminița Gheorghiu, în filmul Pozitia copilului

Lungmetrajul regizat de Călin Peter Netzer a mai câştigat premiul pentru cea mai bună peliculă la Festivalul Internaţional al Filmului Francofon de la Namur (27 septembrie – 4 octombrie), în timp ce Luminiţa Gheorghiu a primit trofeul pentru cea mai bună actriţă pentru rolul din acest film.

Poziţia copilului, cu Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia şi Nataşa Raab, este cel de-al treilea film al lui Călin Peter Netzer după multipremiatele „Maria” (2003) şi „Medalia de onoare” (2010).

Va ajunge pe lista celor cinci filme străine nominalizate pentru Oscar? România a propus filme pentru Oscar încă din 1996 şi încă nu a primit vreo nominalizare, deşi filmul lui Mungiu, „După dealuri”, a ajuns pe lista scurtă de propuneri pentru anul acesta, aminteşte criticul The Wire, care adaugă: „Este timpul ca Academia (Academia de film americană, n.r.) să-şi întoarcă faţa spre acest potop uimitor de filme care vin din România”, notează Mediafax.

Cea de-a 86-a ediţie a galei Oscar va avea loc pe 2 martie 2014, la Dolby Theatre din Hollywood, Los Angeles (California). Nominalizările la premiile Oscar vor fi anunţate pe 16 ianuarie.

Foto credit: Cinemagia, foto din filmul Pozitia copilului

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Pagina 20 din 276« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »