Pozitia copilului – marele câştigător la Festivalul Filmului de Autor de la Belgrad
https://www.ziarulmetropolis.ro/pozitia-copilului-marele-castigator-la-festivalul-filmului-de-autor-de-la-belgrad/

Lungmetrajul Pozitia copilului, de Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu ,,Aleksandar Sasa Petrovic” al Festivalului Filmului de Autor de la Belgrad.

Un articol de Andrada Văsii|5 decembrie 2013

Lungmetrajul Pozitia copilului, de Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu „Aleksandar Sasa Petrovic“ al Festivalului Filmului de Autor de la Belgrad.

Decernarea premiilor a marcat încheierea celei de-a 19-a ediţii a Festivalului Filmului de Autor, care a început pe 28 noiembrie şi a inclus 46 de filme din 13 ţări.

Premiul pentru cel mai bun regizor le-a fost acordat cineaştilor Banis Tanovic, din Bosnia şi Herţegovina, pentru filmul „Epizoda u zivotu beraca zeljeza”, şi Bobo Jelicic, din Croaţia, pentru „Odbrana i zastita”.

Juriul, format din Jan Cvitkovic, din Slovenia, Srdjan Vuletic, din Bosnia şi Herţegovina, şi Nikola Lezaic, din Serbia, a decis să îi acorde un premiu special regizoarei Emma Dante, pentru pelicula „A Street in Palermo”.

Marele premiu, care poartă numele regizorului sârb Aleksandar Sasa Petrovic, care a câştigat Palme d’Or la Festivalul de la Cannes, include anul acesta şi o recompensă financiară în valoare de 5.000 de euro, pusă la dispoziţie de Fundaţia Aleksandar Sasa Petrovic.

Pozitia Copilului

Florin Zamfirescu şi Luminiţa Gheorghiu, în filmul Pozitia copilului

Lungmetrajul Pozitia copilului, în regia lui Călin Peter Netzer, a fost premiat cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin din 2013 şi a fost desemnat să reprezinte România la premiile Oscar de anul viitor, la categoria „cel mai bun film străin”.

„Poziţia copilului”, cu Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia şi Nataşa Raab, este cel de-al treilea film al lui Călin Peter Netzer după multipremiatele „Maria” (2003) şi „Medalia de onoare” (2010).

Filmul vorbeşte cu dramatism, cu emoţie, dar şi cu umor despre traumele sufocării copiilor prin dragoste şi despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii acestora, notează Mediafax.

Pelicula este, totodată, o radiografie a high-class-ului românesc contemporan şi vorbeşte despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi.

Foto credit: Cinemagia, Pozitia copilului

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.

29
/09
/23

Acum un secol, preoţi scandalizaţi de un film - "Păcat" (1924) de Jean Mihail - cereau interzicerea acestuia. O sută de ani mai târziu, un nou apel al unor clerici ortodocşi pentru oprirea de la difuzare a unui film, documentarul "Arsenie. Viaţa de apoi" (2023) de Alexandru Solomon. Amuzantă şi revelatoare paralelă.