Pozitia copilului – premiu la Festivalul Internaţional de Film de la Stockholm
https://www.ziarulmetropolis.ro/pozitia-copilului-premiu-la-festivalul-international-de-film-de-la-stockholm/

Pozitia copilului, în regia lui Călin Peter Netzer, a primit premiul Telia la Festivalul Internaţional de Film de la Stockholm, distincţia fiind acordată celui mai bun film din festival care nu beneficiază încă de distribuţie în Suedia.

Un articol de Andrada Văsii|16 noiembrie 2013

Pozitia copilului, în regia lui Călin Peter Netzer, a primit premiul Telia la Festivalul Internaţional de Film de la Stockholm, distincţia fiind acordată celui mai bun film din festival care nu beneficiază încă de distribuţie în Suedia, informează Institutul Cultural Român (ICR) Stockholm.

Conform sursei citate, Festivalul Internaţional de Film de la Stockholm şi-a desemnat câştigătorii în cadrul unei ceremonii organizate vineri seară.

Printre câştigătorii ediţiei din acest an a festivalului se află şi lungmetrajul Pozitia copilului, în regia lui Călin Peter Netzer, care a fost distins cu premiul Telia, acordat celui mai bun film din festival care nu beneficiază încă de distribuţie în Suedia.

În cadrul festivalului de la Stockholm, filmul a fost prezentat în secţiunea ,,Open Zone”, dedicată celor mai apreciate pelicule din 2013, aflate în atenţia Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Film FIPRESCI.

Pozitia copilului, o producţie Parada Film, 2013, este câştigătorul marelui premiu Ursul de Aur la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin din acest an şi este propunerea României pentru categoria „cel mai bun film străin” la premiile Oscar.

Citiţi şi: BREAKING NEWS „Poziția copilului” a câștigat premiul criticii internaționale la Festivalul de la Berlin

Premiul Telia, acordat în cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Stockholm de una dintre cele mai mari companii de telecomunicaţii suedeze, este dedicat sprijinirii distribuţiei în Suedia a filmelor de artă şi constă în 100.000 sek (aproximativ 11.000 euro), acordaţi pentru distribuţia locală a filmului câştigător.

În competiţia pentru acest premiu sunt înscrise toate filmele prezentate în festival care nu beneficiază încă de distribuţie în Suedia. Acordat de un juriu alcătuit anul acesta din producătorul Fredrik Heinig, actriţa Linda Zilliacus şi regizorul şi fotograful Pieter Ten Hoopen, premiul revine celui mai bun film din festival a cărui distribuţie în întreg teritoriul Suediei este considerată importantă. Premiul este astfel nu doar o recunoaştere a meritelor extraordinare ale filmului, ci şi un sprijin în promovarea locală a acestuia, încât să poată fi văzut de un număr cât mai mare de spectatori, precizează ICR Stockholm.

pozitia copilului

Scenă din filmul Pozitia Copilului

Festivalul Internaţional de Film de la Stockholm s-a aflat în acest an la cea de-a 24-a ediţie şi a inclus peste 180 de filme din 50 de ţări. Premiul pentru cel mai bun film al ediţiei din acest an a festivalului a fost acordat peliculei „The Selfish Giant” de Clio Barnard, conform site-ului oficial al evenimentului.

Pozitia copilului, cu Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia şi Nataşa Raab, este cel de-al treilea film al lui Călin Peter Netzer după multipremiatele „Maria” (2003) şi „Medalia de onoare” (2010).

Foto credit: Cinemagia, Pozitia Copilului

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.