Pozitia copilului şi Sunt o babă comunistă vor fi proiectate la Madrid
https://www.ziarulmetropolis.ro/pozitia-copilului-si-sunt-o-baba-comunista-vor-fi-proiectate-la-madrid/

Lungmetrajele „Poziţia copilului“, de Călin Peter Netzer, ,,Când se lasă seara peste Bucureşti…”, de Corneliu Porumboiu, şi ,,Sunt o babă comunistă”, de Stere Gulea, vor fi proiectate, în perioada 10 decembrie – ianuarie 2014, la cea de-a IV-a ediţie a Zilelor Filmului Românesc de la Madrid.

Un articol de Andrada Văsii|4 decembrie 2013

Lungmetrajele „Pozitia copilului“, de Călin Peter Netzer, „Când se lasă seara peste Bucureşti…“, de Corneliu Porumboiu, şi „Sunt o babă comunistă”, de Stere Gulea, vor fi proiectate, în perioada 10 decembrie – ianuarie 2014, la cea de-a IV-a ediţie a Zilelor Filmului Românesc de la Madrid.

Potrivit site-ului Institutului Cultural Român (ICR), Cine Doré găzduieşte opt lungmetraje de ficţiune, iar la Cineteca va putea fi vizionat un ciclu de documentare recente, majoritatea dintre acestea în premieră în Spania.

La eveniment va participa regizorul Stere Gulea, care va prezenta două dintre filmele sale, la Cine Doré. Astfel, vor fi proiectate în Spania „Sunt o babă comunistă” şi „Moromeţii”.

Regizoarea Alexandra Gulea va veni la Madrid pentru a-şi prezenta debutul în lungmetrajul de ficţiune, „Matei copil miner”.

Filmul „Sunt o babă comunistă”, cu Luminiţa Gheorghiu, Marian Râlea şi Ana Ularu, va avea prima proiecţie pe 10 decembrie, de la ora 19.15, fiind urmată de o sesiune de întrebări şi răspunsuri. A doua proiecţie va fi în luna în ianuarie.

De asemenea, pe 11 decembrie va fi proiectat lungmetrajul „Moromeţii”, iar pe 12 decembrie, „Matei, copil miner”.

Citiți și: Beta Cinema se va ocupa de distribuţia la nivel internaţional a filmului românesc „Poziţia copilului”

Zilele Filmului Românesc la Madrid includ şi proiecţii ale filmelor „Câinele japonez”, de Tudor Cristian Jurgiu, „Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism”, de Corneliu Porumboiu, „Rocker”, de Marian Crişan, „Despre oameni şi melci”, de Tudor Giurgiu, „Pozitia copilului”, de Călin Peter Netzer

Pozitia copilului

Vlad Zamfirescu şi Luminiţa Gheorghiu – Pozitia copilului

Vor mai fi prezentate „În numele primarului”, de Anca Hirţe, „Afacerea Tănase. Leapşa pe murite”, de Ionuţ Teianu, „Aici…adică acolo”, de Laura Căpăţâna Juller, „După tăcere ceea ce nu e rostit nu există?”, de Vanina Vignal, „Un gând, un vis, Doyle… şi-un pix”, de Bogdan Ilie-Micu, notează Mediafax.

Evenimentul este organizat de ICR Madrid şi Cinemateca Spaniolă (Filmoteca Española), cu colaborarea Uniunii Cineaştilor din România (UCIN), Mediapro Entertainment România şi sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi al Societăţii Autorilor Români din Audiovizual.

Foto credit: Cos Aelenei, foto din filmul Pozitia copilului

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Pagina 20 din 276« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »