Premieră în regia lui Tilman Hecker: Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)
https://www.ziarulmetropolis.ro/premiera-in-regia-lui-tilman-hecker-masina-se-opreste-masina-apocalipsei/

Teatrul Naţional Iaşi în colaborare cu FaPt (Fabrica de Artă şi Producţie Teatrală) şi Centrul Cultural German Iaşi anunţă premiera spectacolului Maşina se opreşte (Maşina Apocalipsei) – 10 şi 12 decembrie, de la ora 19:00, la Teatru³.

Un articol de Petre Ivan|8 decembrie 2017

Un eveniment teatral  unic pe scena Teatrului³, construit pe metoda devised theatre (creație colectivă), care implică o revitalizare a modului de producție și a practicilor artistice din teatrul contemporan.

 

Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei) este un spectacol lectură despre experiența noastră contemporană. Influența majoră a tehnologiei asupra vieților noastre, asupra celor mai profane acțiuni zilnice, remodelează modul nostru de a gândi și de a acționa, ca indivizi și ca societate. Deși pare că acest lucru se întâmplă încet și gradat de fapt se petrece într-o pace extrem de accelerată. Știri, mesaje, imagini, emoții – de la prietenii noștri apropiați  până la restul lumii, de la banal la important, ajung la noi nefiltrate cu viteza luminii, spune Tilman Hecker, regizorul spectacolului.

Ne  conectăm, interacționăm, accesăm informații în mod instant, fără a fi nevoie să așteptăm măcar o secundă. Dar, în același timp, pierdem conexiuni care nu pot fi transmise electronic. Cu cât stabilim mai multe legături în plan virtual  cu atât mai mult ne îndepărtăm de lumea de lângă noi, sau, cum spunea D.H. Lawrence, pierdem legătura cu cosmosul. – Tilman Hecker

Scenariul Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei) se bazează pe trei lucrări diferite scrise de trei autori diferiți. În romanul science fiction Mașina se oprește (1908), E.M. Foster descrie o lume în care umanitatea se retrage în subteran, toți trăind singuri în încăperi interconectate. Foster a inventat Skype –ul ca science fiction, cu 95 de ani înainte ca acesta să apară pe piață în anul 2003.Mașina se oprește

Apocalipsa lui D.H. Lawrence este o interpretare critică a revelației Sfântului Ioan, ultima carte a Bibliei. Lucrarea în care totul, chiar și cosmosul, este distrus, este o viziune asupra lumii unde cei aleși trăiesc într-un oraș construit din cristal, în care soarele și luna nu strălucesc deoarece nu este necesar.

Lawrence dorește să ne reamintească că încă mai suntem parte din cosmos și depinde de noi cât de mult avansează tehnologia și cât de independenți dorim să ne simțim. Homo Deus (2016) de Yuval Noah Harari aruncă o privire spre viitor, când Homo Sapiens se transformă din ce în ce mai mult într-un Homo Deus, într-un cyborg cu abilități supraomenești. După aparatele auditive, stimulatoarele cardiace, chirurgia plastică urmează să se intervină în genetica plantelor, a animalelor și, în cele din urmă, în cea a sugarilor.

Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei) – INFO

Distribuția: Andreea Boboc, Georgeta Burdujan, Adi Carauleanu, Petru Ciubotaru, Haruna Condurache, Petronela Grigorescu, Andrei Sava, Catinca Tudose, Gelu Zaharia, Oana Severin (vioară), Ramona Cojocaru (pian)

regie/scenariu/stage design: Tilman Hecker

asistent regie/producător delegat/dramaturgy adviser: Biatrice Cozmolici

costume: Rodica Arghir

muzică și aranjament muzical: Ramona Cojocaru, Oana Severin

light design: Bogdan Pălie, Iulian Ipate, Tilman Hecker

sound design: Adrian Păduraru

traducere scenariu: Radu Cucuteanu, Maria Teodora Medeleanu, Alexandra Bandac

Spectacolul este realizat în cadrul proiectului UnderAct – Program de rezidențe și mobilitate artistică al cărui scop este de a oferi artiștilor ieșeni oportunități de explorare a procesului de creație, prin facilitarea schimbului de experiență între artiști din spațiul cultural național și internațional.

Foto: Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei) – facebook

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.