Premierele lunii august pe Scena Digitală: „Pardes” al Vertigo Dance Company și producția TNRS „Macbeth”
https://www.ziarulmetropolis.ro/premierele-lunii-august-pe-scena-digitala-pardes-al-vertigo-dance-company-si-productia-tnrs-macbeth/

Scena Digitală, platforma online de teatru-film a Teatrului Naţional „Radu Stanca” Sibiu (TNRS), oferă abonaţilor săi, în luna august, o producţie a Vertigo Dance Company, una dintre cele mai mari companii de dans din Israel.

Un articol de Liliana Matei|1 august 2022

”Pardes”/„Grădina Paradisului”, în coregrafia reputatei Noa Wertheim, a fost prezentată fizic la Sibiu, în cadrul ediției din acest an a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu. Cel de-al doilea spectacol în premieră în mediul online va fi producția Secției Germane a TNRS, „Macbeth”, în regia lui Botond Nagy.

Abonamentul lunii august include spectacolele: „Trei surori”, ”Cion: Requiem of Ravel’s Bolero”, „Visul unei nopți de vară”, „Cerere în căsătorie”, „Bravul soldat Svejk”, „Uncanny Valley” „Necunoscuta cunoscută”, „Puzzle”, „Macbeth” și ”Pardes”/„Grădina Paradisului”.

În baza abonamentul trimestrial, pot fi vizionate spectacolele: „Conferința iraniană”, „Călătoriile lui Gulliver”, ”Yellow ”, „Trei surori”, „Maestrul dansului”, „Ceea ce ziua datorează nopții”, „Tattoo”, ”Cion: Requiem of Ravel’s Bolero”, „Visul unei nopți de vară”, „Cerere în căsătorie”, „Bravul soldat Svejk”, „Uncanny Valley” „Necunoscuta cunoscută”, „Puzzle”, „Macbeth” și ”Pardes”/„Grădina Paradisului”.

Platforma de video-on-demand Scena Digitală, distinsă cu premiul special UNITER, poate fi vizionată pe bază de abonament sau bilet individual. Detalii despre bilete și abonamente sunt disponibile pe site-ul www.scena-digitala.ro.

MACBETH

Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu

După: William Shakespeare

Adaptare text: Botond Nagy

Regia: Botond Nagy

Scenografia: Cosmin Florea

Muzica & Sound Design: Claudiu Urse

Visual Design: Andrei Rancz

Light design: Cristian Niculescu

Asistent regie: Pia Carla Ionescu-Liehn

Cu: Daniel Plier, Emőke Boldizsár, Benedikt Haefner, Daniel Bucher, Ioana Cosma

Probabil cea mai faimoasă „Călătorie în iad” a lui Shakespeare, concentrată pe istoria cuplului Macbeth și Lady Macbeth.

„Misterul vieții nu este o problemă pe care s-o rezolvi, ci o realitate pe care s-o experimentezi. Viața mereu ne dă șansa să câștigăm ceva și în același timp să pierdem ceva. Este o cursă continuă. Nu mă interesează să fac un spectacol plin de topice macbetiene, precum fuga spre putere, asasinări, înșelăciuni, conspirații, etc. Mă interesează acel băiat care plânge în Macbeth, când el se simte singur și furios pe toată situația în care se afundă cu o viteză incredibilă. Mă interesează acel sentiment în interiorul unei femei lăsate singură cu visele și instinctele ei înăbușite în neputință, fără posibilitatea de a crea o familie, fără a da viața mai departe. Mă interesează acel om care credea în ceva atât de greu de definit, precum o prietenie. În Macbeth vorbim încontinuu de poluri îndepărtate, opuse și de linia subțire ce le separă. Vorbim de adicții. Avem o poveste arhicunoscută, dar care a devenit ca un film porno, public, la îndemâna oricui. Vreau să redescopăr acele intimități prin care ajungem foarte aproape de ceva numit decădere umană și lumină Dumnezeiască. Adevăratele tragedii din viețile noastre nu le putem niciodată identifica și distinge de serile banale cu un pahar de vin roșu sec, altfel probabilitatea de a ne arunca fetusul propriei noastre vieți ar deveni o realitate mult prea apropiată nouă. A salva pe cineva de o greșeală este un dar al paradisului. Oare în ce măsură ne mai putem apropia de acest dar?”, a explicat Botond Nagy.

Spectacol prezentat în limba germană, cu traducere în limbile română și engleză.

Durata: 1h 20min

Data premierei: 01.04.2022

Titlul original: Macbeth

GRĂDINA PARADISULUI

Vertigo Dance Company – Israel

Coregrafia: Noa Wertheim

Asistent coregraf‏ie: Rina Wertheim-Koren

‏Muzica originală: Itamar Doari

Dansatori: Etai Peri, Sian Olles, Daniel Costa, Eden Ben Shimol, Yarden Oz, Ruth Ben David, Ilan Golubovich / Theo Samsworth, Micah Amos

Manager: Sandra Brown

Scenografie: Zohar Shoef

Styling: Rosie Canaan

‏Lumini: Dani Fishof – Magenta

„Pardes” s-a născut acasă. E o operă de artă în care trupul se contopește cu straturile sale spirituale lăuntrice, cu interiorul fiecărei ființe, fiecărui dansator, în timp ce se împletește cu o țesătură cunoscută. „Pardes”, însemnând „livadă” în ebraică, își are originea în persana antică și denumește o grădină cu pomi. Acesta este întâlnit și în alte limbi sub forma cuvântului „paradis”. În misticismul ebraic, „pardes” reprezintă inițialele a patru cuvinte care fac referire la abordările de interpretare a textelor religioase: Pshat – sens literal, Remez – sens insinuat; Drash – sens simbolic și Sod – sens ascuns. Muzica originală din „Pardes” a fost compusă de artistul internațional Itamar Doari, cel mai important și remarcabil percuționist din Israel și din lume. Crearea linii melodice s-a întrepătruns cu procesul de creare a coregrafiei, muzica fiind compusă și înregistrată în timp real în studio.

Spectacol nerecomandat celor sub 12 ani

Durata: 1h

Data premierei: 3.11.2021

Titlul original: Pardes

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.